PDA

View Full Version : Slagplaat Squier



xSophie
18 januari 2013, 20:32
Ik zou graag op mijn Avril Lavigne telecaster van Squier een zwarte slagplaat zetten. Mijn vraag is, waar kan ik deze voor een leuk prijsje bestellen? Zelf heb ik namelijk niet de middelen om een slagplaat te maken.

Tabula Rasa
18 januari 2013, 20:35
www.guitarsupplies.nl (http://www.guitarsupplies.nl)

xSophie
18 januari 2013, 20:37
Dat soort sites ben ik al tegen gekomen, maar mijn gitaar heeft nogal een aparte slagplaat. Hij heeft namelijk maar 1 humbucker in de brug. En het is ook geen fender.

da Liks
18 januari 2013, 20:39
maar wel met fender maten als het goed is.. op www.tonefactory.nl kun je alle combo's bestellen, of een blinde slagplaat.

Tabula Rasa
18 januari 2013, 20:40
Dan moet je de esquire slagplaat nemen. Die moeten ze ook hebben. Heb er zelfs eentje op een gitaarbouwersmeeting van GS gekocht. 100% dat zij die moeten hebben.

japser
18 januari 2013, 21:56
Deze dus:

http://www.customworldguitarparts.com/netherlands/pickguards-2/telecaster-slagplaten/telecaster-esquire-5-hole-pickguard-3ply-black.html

...heeft alleen wel maar 5 gaten voor de schroeven ipv 8, maar dat volgens mij zitten ze wel op de juiste plaats.

xSophie
20 januari 2013, 20:06
Ik denk dat het die slagplaat wordt :D

stijnkenens
20 januari 2013, 20:29
Als je dan ook geen ervaring hebt met gaten maken in een slagplaat, laat het dan doen door iemand met ervaring. Ik heb er al genoeg zien passeren met een grote kras op, of barst erin ...



s.

Marbles
20 januari 2013, 20:49
Ik zou goed controleren welke je nodig hebt... Qua squiers zit er in de onderlinge modellen (MIK, MIC, MIJ, MII) vaak verschil in de schroefgaten-plaatsing. Ik heb voor een oude squier strat ooit 3 slagplaten besteld voordat ik besloot een te kopen zonder gaten...

Het voordeel van degene zonder schroefgaten: Je kunt de oude slagplaat er overheen leggen en met een potlood/pen stippen zetten door de gaten van de oude heen. Klein puntje erin slaan en vervolgens de schroef er gewoon doorheen draaien. Past perfect.

stijnkenens
20 januari 2013, 22:32
Het voordeel van degene zonder schroefgaten: Je kunt de oude slagplaat er overheen leggen en met een potlood/pen stippen zetten door de gaten van de oude heen. Klein puntje erin slaan en vervolgens de schroef er gewoon doorheen draaien. Past perfect.


Euh ... voorboren en soevereinen?

Voor het zelfde geld breekt je plaat, en kan je een nieuwe bestellen, zo'n info vind ik een beetje ongepast ...



s.

Jorikm
21 januari 2013, 18:11
Lijkt mij ook inderdaad, voorboren en een beetje verzinken lijkt me geen overbodige luxe :lol:
Verder wel goed bedacht, slagplaat zonder gaten kopen en de gaten overstippen van je oude slagplaat!

Gearjunkie
22 januari 2013, 14:45
Lijkt mij ook inderdaad, voorboren en een beetje verzinken lijkt me geen overbodige luxe :lol:
Verder wel goed bedacht, slagplaat zonder gaten kopen en de gaten overstippen van je oude slagplaat!

Beide platen met tape exact op elkaar plakken, oude (bovenste) plaat als boormal gebruiken en tot slot souvereinen.

xSophie
26 januari 2013, 11:53
Okee ding paste redelijk, alleen de humbucker in mijn gitaar is iets groter dan het element in een Esquire. Maar het resultaat is wel leuk. Erg zwart in een keer dat wel ;)

DEA100MKIV
27 januari 2013, 23:28
Ik zou graag op mijn Avril Lavigne telecaster van Squier een zwarte slagplaat zetten. Mijn vraag is, waar kan ik deze voor een leuk prijsje bestellen? Zelf heb ik namelijk niet de middelen om een slagplaat te maken.


Niet doen... dan is ze geen fuck meer waard, en dat is zonde..
En uit mijn ervaring , passen de meeste slagplaatsen ook neit

marter544
28 januari 2013, 13:28
Het is een Squier, waardeverlies zal wel meevallen.. Daarnaast kun je de oude plaat zo weer terug zetten, tevens zit de nieuwe plaat er al op.