PDA

View Full Version : Het dempen van je versterker



Thomas van den Berg
18 januari 2013, 19:29
Ik heb het volgende probleem:

Ik speel bluesharp over een Fender Hotrod deville 410 versterker. Voor bluesharp is de versterker voor mij perfect, ik heb er een mastervolume knop in laten bouwen en het geluid wat ik bluesharp wil hebben, krijg ik er ook uit.
Nou speel ik ook gitaar ( niet te gelijk :p ) en dit wilde ik over dezelfde versterker doen. Opzich gaat dit aardig, alleen is het lastig om een vol geluid te krijgen ( zeker over m'n telecaster ). Ook vind ik het met optredens lastig om mezelf te horen, terwijl ik in het totaal geluid van de band misschien wel te hard sta. Ik heb over vele versterkers gespeeld en ik heb dit eigenlijk alleen met versterkers die 4 speakers hebben. Over een twin-reverb of over een vibrolux heb ik dit probleem niet. Nou weet ik dat niet andere versterkers zijn, maar er moet toch iets op te verzinnen zijn, helemaal omdat ik niet het geld heb om er even een versterker bij te kopen.
Op filmpjes van JW Jones zie ik dat hij één of andere kap heeft voor zijn versterker ( bassman )
http://www.youtube.com/watch?v=ab6nWXaO5Nw

Weet iemand of zo'n kap ook een oplossing is voor het probleem wat ik net schets en zo ja weet iemand hoe ik aan zo'n kap kan komen?

Alvast bedankt!

Groetjes Thomas