PDA

View Full Version : LÂG Guitars



ctak
18 januari 2013, 19:15
Heeft iemand toevallig ervaring met " LÂG Guitars " ?? Bijv. deze: http://nl.lagguitars.com/Arkane/200//Old-port-Shadow-p124172.html

thekid
19 januari 2013, 01:12
Mijn allereerste gitaar was een lag roxanne. Lang mee gespeeld. ik heb nu nog een akoestische van lag en daar ben ik zeer tevreden over, hij gaat niet meer mee naar optredens maar thuis is hij nog altijd geliefd.

Ik heb ooit een gitarist gezien die zowat alles van lag promote, was redelijk sick die kerel in die tijd. ik zal eens kijken of ik een filmpje kan vinden van hem.

thekid
19 januari 2013, 01:20
http://www.youtube.com/watch?v=oWoKku2qujM
Gevonden. zoek maar eens op wim roelants

Malle Eppie
19 januari 2013, 10:42
Phil Campbell (Motorhead) speelt al jaren op een Lag en heeft sinds kort ook een eigen Signature Serie. Volgens mij niks mis mee maar geen eigen ervaring.

newbreed
19 januari 2013, 11:20
gitaaropmaat in utrecht heeft een paar hele mooie made in france Lags voor bodemprijzen.( pff ik lijk wel ern verkoper) hij heeft dacht ik ook een paar made in asia modellen maar ga voor the real thing, handmade in France

ctak
19 januari 2013, 14:56
Er staan inderdaad een paar mooie exemplaren op gitaaropmaat.nl. Ik heb alleen vroeger een tremolo-trauma opgelopen denk ik. Ik had een Blade r4 (heb ik nog steeds trouwens) die 100% in tune zou blijven na een duikvlucht met de tremolo.....niet dus, een bak ellende was het!! Ik ben altijd bang dat na een tijdje met zo'n Floyd Rose weer last van stemmings problemen ga krijgen. (zit waarschijnlijk alleen maar tussen m'n oren). LÂG heeft volgens mij geen s strat modellen met een vaste brug.

FNaRK
19 januari 2013, 16:28
Ik heb een LAG RX100. Goedkoper model maar erg lekker, bang for bucks zullen we maar zeggen
(mag trouwens weg voor een leuk forum-prijsje)

newbreed
19 januari 2013, 23:12
Er staan inderdaad een paar mooie exemplaren op gitaaropmaat.nl. Ik heb alleen vroeger een tremolo-trauma opgelopen denk ik. Ik had een Blade r4 (heb ik nog steeds trouwens) die 100% in tune zou blijven na een duikvlucht met de tremolo.....niet dus, een bak ellende was het!! Ik ben altijd bang dat na een tijdje met zo'n Floyd Rose weer last van stemmings problemen ga krijgen. (zit waarschijnlijk alleen maar tussen m'n oren). LÂG heeft volgens mij geen s strat modellen met een vaste brug.

kijk anders eens op hun facebook pagina, daar staan er meer. if anders Max ff mailen. hij heeft momenteel uitverkoop .
Ik heb zelf een aantal gitaren met een floyd rose. nooit problemen mee. kwestie van goed (laten) afstellen en nieuwe snaren die je van te voren goed oprekt

ctak
20 januari 2013, 01:10
Bedankt allen! Ik ga binnenkort naar de Franfurter Messe, hopelijk kan ik ze daar naast elkaar zien en mogenlijk ook uitproberen en/of horen. Waarschijnlijk als m'n tremolo jaren geleden goed afgesteld zou zijn, zou er nu geen vaste brug inzitten.

almarvk
20 januari 2013, 12:04
Bloodline hier op het forum heeft er 2. Hij speelt er live mee bij Aborted & System Divide.

Prima gitaren!

fred dons
20 januari 2013, 12:33
Bedankt allen! Ik ga binnenkort naar de Franfurter Messe, hopelijk kan ik ze daar naast elkaar zien en mogenlijk ook uitproberen en/of horen. Waarschijnlijk als m'n tremolo jaren geleden goed afgesteld zou zijn, zou er nu geen vaste brug inzitten.
ja lag staat ieder jaar op de messe, de eigenaar is een hele geschikte vent die de tijd neemt om dingen uit te leggen. phil cambell is er ook ieder jaar bij, is wel grappig de laatste keer liet hij zijn signature zien die volgens hem tot op de mm nauwkeurig was als zijn originele die hij ook bij zich had, jammer dat dat ding op een kleine 30 details afweek van de signature, inclusief de schaallengte ;)
de koreaanse LAG's schelen kwalitatief erg weinig van de franse modellen, de franse modellen gebruiken wat beter hout maar de afwerking is op beide erg goed. ik heb alleen nog een frans model op dit moment maar ik zou geen problemen hebben met een koreaanse of zelfs chinese lag

sjoerd5
20 januari 2013, 12:47
De akoestische gitaren die ik in handen heb gehad hebben mij allemaal positief verrast!
In de studio/oefenruimte hebben we ook een Lag staan. Het is een klein modelletje en iedereen grijpt altijd even snel naar dat ding, ondanks de veel duurdere akoesten die er naast staan. Die Lag is ondertussen dan ook helemaal afgeragd. Ondanks het kleine model is het volume verbazingwekkend!

Met elektrische gitaren van Lag heb ik (nog) geen ervaring. De elektrische modellen die ik heb gezien van Lag vind ik ook een stuk minder smaakvol dan de akoestische modellen.

fred dons
20 januari 2013, 12:57
helemaal vergeten, ik heb ook een akoestische 12 en nylon snaar van LAG en inderdaad dat zijn ook toppertjes. Lag is begonnen met superstratjes die verdomd veel weg hadden van Charvels (ze maakten zelfs een yellow and black evh model) pas later zijn ze meer "eigen" modellen gaan bouwen maar Michel komt duidelijk qua smaak uit de jaren 80 en dat blijf je terug zien in zijn elektrische modellen

mcannegieter
21 januari 2013, 10:47
Ik heb zelf al 8 jaar een LAG RX250, volgens mij bestaat deze serie niet meer. Het was mijn start-gitaar maar ik gebruik hem nog steeds met veel plezier naast mijn Godin. De nek vind ik, nu ik de Godin erbij heb, best wel dun maar hij speelt erg soepel. Daarnaast nog nooit problemen gehad met elektronica, ook niet tijdens de periode dat ik nog veel optrad.

Ik zou niet twijfelen over de aanschaf: goede gitaren en persoonlijk vind ik het leuk om een gitaar te hebben waar weinig mensen op spelen.

Maarten