PDA

View Full Version : NGD: 1986 Kramer Baretta American



bosnialove
18 januari 2013, 17:56
Nou hier is 'ie dan. 't Was een verassing toen ik hem voor het eerst oppakte, want hij is best zwaar. Ik had hem veel lichter dan de de Les Paul verwacht, maar dat is dus niet zo.

Het enige niet originele eraan is dat er een actieve pickup in zit, welke ik overigens ga verkopen want niet mijn smaak, en de vorige eigenaar heeft er een extra potmeter laten plaatsen, namelijk een voor de toon. Dat vind ik prima, want doordat ik een LP gewend ben was ik toch al van plan om die extra toonpotmeter te laten plaatsen.

Die aparte kleur is origineel, want hij was eerst spierwit back in 1986 en hij is met de jaren vergeeld / ge-aged.

Dit wordt een leuk project. Ik hem denk ik een refinish geven in baby blauwe kleur. Er komt een jaren '70 DiMarzio SuperDistortion in welke ik hier heb liggen. Maar dat komt allemaal wel op den duur.

Wat betreft die refinish, ik wilde het eerst niet doen. Ik dacht namelijk dat de nek en headstock ook waren afgewerkt in poly. Dat schijnt echter niet zo te zijn, hij zei dat het een soort olie is welke het hout hoort te beschermen. Dus alleen de body is dan van poly. Refinishen in baby blue nitro dan maar. Kom ik erachter dat de neck en headstock tóch poly zijn, dan laat ik hem zoals hij is.

http://i46.tinypic.com/21d315d.jpg

http://i46.tinypic.com/wl5d3t.jpg

http://i47.tinypic.com/a09kq1.jpg

soundbound
18 januari 2013, 19:18
Knap gitaartje! Niks aan doen (op de DiMarzio na dan)! Prachtige natuurlijk verouderde kleur. Je krijgt er echt spijt van als je die gaat refinishen!

Verder gefeliciteerd! Waar heb je hem vandaan?

marter544
18 januari 2013, 19:22
Vette vette shit! Idd niet refinishen, dat zou echt jammer zijn

JaKemp
18 januari 2013, 19:32
Ik ben gek op single pickup gitaren! Straalt echt rock 'n' roll uit ;) Erg lekkere gitaar.

Andere pickup erin maar zeker niet refinishen! Zou echt zonde zijn.

frekie
18 januari 2013, 19:44
Kan zo in het "eigenlijk foute maar stiekum best wel lekkere 1PU 80s gitaren" topic :cheerup:

bosnialove
18 januari 2013, 20:16
Dank jullie wel. :) Hmmm.. Dan ga ik er toch eens sterk over nadenken.. :chicken:

Een maand geleden was ik opzoek naar een Kramer Baretta. Nergens kon ik een vinden die mij wel aansprak en toen vond ik deze op internet. Overeenkomst gesloten, maar ik haakte later af om bepaalde redenen. De tijd daarna bleef ik er de hele tijd aan denken, dus besloot ik de verkoper weer te contacteren. Ik had echter zijn mails verwijderd uit mijn Hotmail en hij had zijn andvertentie verwijderd. Zo heb ik op elk forum een bericht geplaatst en verder heb ik nog op alle verkoopsites berichten geplaatst dat ik opzoek was naar de verkoper. Zoedoende heb ik hem gevonden. :p

Edit: "Baby blue" was overigens niet de naam voor de kleur welke ik bedoelde, dat was namelijk "seafoam green". :D

http://i247.photobucket.com/albums/gg148/scat52/guitars/004-13.jpg

RS-Rik
18 januari 2013, 21:10
Ik heb nog 'n mooie DiMarzio PAF voor erin!


Mooie gitaren heb je!!!!


Hebbie nou alsnog die blauwe kunnen aanschaffen?


Begeleidend muziekje:

https://www.youtube.com/watch?v=Wm_fhWAfXM0

Jasper.
18 januari 2013, 21:31
Niet refinishen! Dit is wat mij betreft de mooiste kleur voor een gitaar. Explorer, Flying V, Superstrat allemaal het mooist in deze kleur.

Braindead
19 januari 2013, 00:14
Vette gitaar! Die blauwe is zo mogelijk nog mooier maar dat blauw is alleen vet met een maple toets, niet bij die witte van jou. Ik zou het niet doen dus. Verder gefeliciteerd!

bosnialove
19 januari 2013, 00:15
Haha Rik, ik vraag mij af hoe je eraan komt.. :') Maar welke blauwe bedoel je?

Ik zal er dan nog een tijd over moeten nadenken... Ik vervang wel eerst even alle onderdelen en dan oordeel ik er wel over. :)

@Braindead: Hier, ik heb ff met Paint gespeeld. Met een beetje fantasie kan je bedenken hoe het eruit zou zien met gouden of chromen onderdelen. :)

http://i47.tinypic.com/5bntsg.jpg

langun
19 januari 2013, 09:32
Persoonlijk zou ik dat een ENORME achteruitgang vinden, voor dat soort gitaren denk ik dat jij nu zowat het beste kleur hebt dat er bestaat.

DemolitionColorScheme
19 januari 2013, 11:03
Persoonlijk zou ik dat een ENORME achteruitgang vinden, voor dat soort gitaren denk ik dat jij nu zowat het beste kleur hebt dat er bestaat.
Exact. Die groene ziet er echt uit als een stuk speelgoed. Met de finish die je nu hebt straal je nog wel wat klasse uit / kan ik je nog serieus nemen. ;)

muziekschuur
19 januari 2013, 11:15
Mooie kleur dat wit....

Bassa
19 januari 2013, 11:16
Dat wit moet je zo laten!!

zeiler
19 januari 2013, 11:38
dan zeg ik ook nog wat over de kleur!

houden zo ;)! Ik heb een strat hangen met zo'n body maar die body wil ik eraf door een beschadiging: ondanks 't multiplex werd er voor die beschadigde body al € 75 geboden omdat hij al 5 jaar aan 't verkleuren is :). Vandaar!

Oranjeaap
19 januari 2013, 11:48
Mooi dingetje hoor. Mooie kleur zoals ie nu is.

Braindead
19 januari 2013, 16:31
Haha Rik, ik vraag mij af hoe je eraan komt.. :') Maar welke blauwe bedoel je?

Ik zal er dan nog een tijd over moeten nadenken... Ik vervang wel eerst even alle onderdelen en dan oordeel ik er wel over. :)

@Braindead: Hier, ik heb ff met Paint gespeeld. Met een beetje fantasie kan je bedenken hoe het eruit zou zien met gouden of chromen onderdelen. :)

http://i47.tinypic.com/5bntsg.jpg

Is ook wel okay maar met maple toets is vetter IMO. Vooral met je zwarte headstock en zwarte hardware dan.

http://i247.photobucket.com/albums/gg148/scat52/guitars/004-13.jpg

En ik snap wel wat je in die kleur ziet. Eighties all over. Het is aan jou wat je ermee doet. Vergeeld wit is ook niet verkeerd ;)

Als je hem wit zou laten zou ik even op zaoek gaan naar een andere kleur humbucker waarmee je hem wat op kunt halen.

bosnialove
19 januari 2013, 21:12
Nou, jullie hebben mij erg laten twijfelen. Ik heb ff 5 uur zitten nadenken. Photoshop heb ik geïnstalleerd en ik heb er ff mee zitten spelen. Na elke mogelijke kleur te hebben geprobeerd, zijn deze twee (op de originele kleur na) kleuren overgebleven.

Ik ben toch bang dat ik hem in in die blauw-achtige / seafoam green kleur laat herspuiten in nitrocellulose. Een leuk weetje: de neck is niet behandeld met poly en ook niet met nitro, maar met "Gunstock Tru-oil".

Hier zijn de voorbeelden. De seafoam green complimenteert het beste mijn Les Paul. :ok:

http://i50.tinypic.com/2ntvhg1.jpg

Jilles
20 januari 2013, 13:33
Je kan er toch maar één tegelijk bespelen, dus waarom zou je je druk maken over hoe ze bij elkaar passen?
Maar als je dan toch op die tour gaat, ik vind het zwart-wit / luxury-simplicity van de middelste foto wel het meeste hebben!

bosnialove
20 januari 2013, 14:34
Ach, ik kijk wel. Ik ben hem nu aan het afstellen en ik moet bekennen dat na een paar dagen ermee spelen.. Er is een mindere klik dan een paar dagen geleden.. Mijn LP is nog steeds de favoriet. Voorlopig, de aankomende paar maanden, houd ik hem helemaal standaard. Klikt het, dan houd ik hem en refinish ik hem, koop ik er nieuwe onderdelen ervoor, etc. Klikt het niet, dan verkoop ik hem weer door.

Na hem verkocht te hebben kijk ik dan naar de andere drie keuzes. Het was óf een Kramer Baretta, óf een vintage Fender Telecaster, óf jaren '90 Gibson Nighthawk, óf een jaren '90 Gibson SG.

sjoerd5
20 januari 2013, 15:27
Refinish is echt een absolute NO-GO!
Als je de kleur niet mooi vindt moet je de gitaar niet kopen.

Hij heeft nu juist de perfecte no-nonsense look!

Braindead
20 januari 2013, 15:57
Alle 3 de photoshop-creaties zien er goed uit maar als je nog wil verkopen zou ik hem origineel laten. Op zich vind ik die pacific blue kleur ook het vetste bij die gitaar met als tweede keus dat gebroken wit.

bosnialove
20 januari 2013, 16:53
Ja, ik weet niet of ik hem zal houden, dus een opluchting voor jullie: ik houd hem origineel, haha. Ik heb hem afgesteld op 0.09 snaren. Heb ik bijna twee uur over gedaan. Maargoed, het was de eerste keer.

Is het normaal dat je de tremolo niet helemaal perfect getuned kunt krijgen en uiteindelijk eventueel moet bijstemmen met die fijn tuners?

Ik heb gemerkt dat ik de Floyd bijna niet gebruik.. En als ik het doe, dan gebruik hem hem zoals je een SG Vibrola of een Bigsby gebruikt.. Stof tot nadenken. Ik houd hem nog een weekje en dan kijk ik wel of die klikt toch nog komt of dat hij toch weg moet. :thumbs:

sjoerd5
20 januari 2013, 17:13
Waarom moet het binnen een week klikken?
Ik ken mensen die een gitaar kochten en ook in het begin de klik niet voelde. Een gitaar eet geen brood en dus onder het bed gelegd.
Na een lange tijd worden dit soort gitaar weer onder het bed vandaan gehaald voor een frisse nieuwe kans. Het een tijd verder, je hebt hoe dan ook net weer een andere kijk op gitaren gekregen. Dan kan zo'n gitaar je weer verrassen.

Als je net een nieuwe gitaar in je collectie hebt heb je de eerste tijd altijd een apart gevoel want het gevoel is nieuw.
De eerste tijd kun je echt geen zinnig objectief woord over je nieuwe aanwinst.
Na een maand in het nieuwe er wel vanaf en kun je eens gaan kijken wat je er nou echt van vindt.

Maar een week vind ik een beetje bekrompen. Leg hem juist een week aan de kant en pak hem dan weer op. Lijkt me veel zinvoller...

B-stone
20 januari 2013, 17:33
waarom zou je die klik met een tele wel hebben dan? mij liggen fendertjes eigenlijk ook niet zo, vind ze super klinken maar altijd na een tijdje erop spelen; ben ik blij dat ik er toch geen heb....

en dan heb je bij deze superstrat ook nog een humbucker, ipv alleen maar singlecoils...

verder: ORIGINEEL LATEN!!

:D maar daar was je volgens mij nu al uit..

bosnialove
20 januari 2013, 18:51
Nou goed, het hoeft niet precies een week te zijn kan ook langer.

Het ligt onder andere misschien ook aan het feit dat die LP de fretten a la Fretless Wonder heeft, wat ik zelf heel fijn vind spelen. De Kramer daarentegen heeft gigantische frets en dat vind ik een stuk minder fijn om op te spelen.

Maargoed, ik houd hem nog een tijd hier en dan maak ik over een tijd de beslissing.

Wat betreft de SG of Telecaster, bij beiden heb je de mogelijkheid om heel makkelijk de bovenste noten te bereiken. Daarnaast is er bij de Telecaster de mogelijkheid om een Bigsby te plaatsen en bij de SG de mogelijk om een Vibrola te plaatsen, vandaar die keuze. :)

B-stone
20 januari 2013, 20:03
Nou goed, het hoeft niet precies een week te zijn kan ook langer.

Het ligt onder andere misschien ook aan het feit dat die LP de fretten a la Fretless Wonder heeft, wat ik zelf heel fijn vind spelen. De Kramer daarentegen heeft gigantische frets en dat vind ik een stuk minder fijn om op te spelen.

Maargoed, ik houd hem nog een tijd hier en dan maak ik over een tijd de beslissing.

Wat betreft de SG of Telecaster, bij beiden heb je de mogelijkheid om heel makkelijk de bovenste noten te bereiken. Daarnaast is er bij de Telecaster de mogelijkheid om een Bigsby te plaatsen en bij de SG de mogelijk om een Vibrola te plaatsen, vandaar die keuze. :)

gewoon op je les paul een bigsby plaatsen ziet er super vet uit! En een les paul is niet voor niets dé meest gebruikte gitaar door solisten/lead gitaristen, en niet een tele ;)

bosnialove
20 januari 2013, 20:55
Dat zou kunnen, maar ik heb mijn LP al afgemaakt. De bedoeling van een tweede gitaar is een heel makkelijke toegang tot de bovenste noten, vandaar de keuze voor een SG of Tele. Aan nog een LP heb ik niets aan en ik wil bovendien mijn huidige LP niet meer veranderen.

Anyways, ik kijk wel ff wat het wordt. Misschien komt er toch nog een klik. :)

bosnialove
23 januari 2013, 17:05
Hier een update: Na een tijd proberen, afstellen. uitproberen, opnieuw afstellen.. Heb ik toch besloten hem weer weg te doen en ik heb hem inmiddels te koop gezet overal. Ik kan maar niet wennen aan de Floyd Rose. Snaren verwisselen duurt lang, je moet altijd die balletjes aan het einde van de snaren afknippen, etc., etc.

Ik hou niet van ingewikkelde dingen, ik wil alles zo simpel mogelijk. Om die reden kan ik maar niet wennen aan hem.

Anyways, hopelijk kan ik hem ruilen tegen iets anders interessants..

Ik vind het wel een beetje jammer, hoor. Ik vind het namelijk een suppervette gitaar.. :)

Jasper.
23 januari 2013, 17:08
Je geeft het ook helemaal geen tijd. Een paar keer snaren verwisselen en je doet het in 5m.

bosnialove
23 januari 2013, 17:11
Ik krijg hem toch niet heel snel verkocht, zo gewild zijn ze niet. Dus ik heb hem hier nog wel een tijdje. Ik kan nog wel van gedachte veranderen, al lijkt mij die kans klein. :)

DarknessAwaits
23 januari 2013, 17:25
Als je de trem vastzet maak je het een stuk simpeler voor jezelf.

Thiez
23 januari 2013, 18:51
Het is dat je er 500 euro voor vraagt en ik momenteel dat geld niet heb. Maar ik vind het wel een geil 80's superstratje.

bosnialove
23 januari 2013, 19:20
Haha, ik kom altijd de mooiste dingen tegen als ik het geld daarvoor op dat moment niet heb. :')

jutter
23 januari 2013, 20:21
Hier een update: Na een tijd proberen, afstellen. uitproberen, opnieuw afstellen.. Heb ik toch besloten hem weer weg te doen en ik heb hem inmiddels te koop gezet overal. Ik kan maar niet wennen aan de Floyd Rose. Snaren verwisselen duurt lang, je moet altijd die balletjes aan het einde van de snaren afknippen, etc., etc.

Ik hou niet van ingewikkelde dingen, ik wil alles zo simpel mogelijk. Om die reden kan ik maar niet wennen aan hem.

Anyways, hopelijk kan ik hem ruilen tegen iets anders interessants..

Ik vind het wel een beetje jammer, hoor. Ik vind het namelijk een suppervette gitaar.. :)

Je hebt groot gelijk hoor om hem te verkopen. Je hebt het in ieder geval geprobeerd en je bent erachter gekomen dat het toch niets voor je is. Succes met de verkoop!

Brum
23 januari 2013, 20:28
Misschien snap ik 'm niet hoor, maar die eh... balletjes aan je snaren... bij mij zitten ze aan het begin?

Venlonaer
23 januari 2013, 21:16
Ja alleen de Ernie Balls hebben dat.....;)

Thiez
23 januari 2013, 21:45
Wat is op een gitaar het begin en wat het einde?

bosnialove
23 januari 2013, 23:18
Ik heb verassend vel reacties gehad op dat ding, echt gek. :crazyhappy: Het zijn helaas wel allemaal koop geïnteresseerden en geen personen die één v/d in de andvertentie genoemde gitaren wil ruilen met bijbetaling van mijn kant. Maargoed, ikmag niet klagen. :)

Gaat 'ie toch heel snel weg. En ik heb toch wat leuke en belangrijke dingen geleerd: geen Floyd Rose of Kahler voor mij, maar misschien wel een Gibson Vibrola of Bigsby in de toekomst. Bovendien heb ik geleerd hoe je een gitaar met Floyd Rose moet afstellen en dat kan altijd van pas komen. :)

bosnialove
24 januari 2013, 13:42
I heb een paar uur geleden op een Kramer Focus van een vriend gespeeld en die speelde een stuk lekkerder dan die van mij. WTF. Dus toch even terug naar dat ding en de actie wat verhogen en nog wat dingen aanpassen, kijken wat er dan gebeurt. Misschien nog de trem vastzetten.

Ik heb overigens wel al een koper voor de mijne.

Iemand heeft zich zojuist gemeld bij mij en hij wil mij een rode Kramer American Baretta verkopen, inclusief Kramer koffer, de hele gitaar is origineel - humbucker en alles en hij is in een betere conditie dan die van mij. Ik kan enkel een kras op de voorkant op de headstock zien. Tot slot vraagt hij minder dan wat ik voor de mijne betaald heb. Zal ik hem kopen?

Braindead
24 januari 2013, 16:15
En de reden voor een koop zou moeten zijn dat?

Inderdaad eerst even goed afstellen die gitaar. Eenmaal weg=weg.

bosnialove
25 januari 2013, 00:31
Geen idee, weer een klein GAS-aanvalletje gehad.

Vandaag heb ik letterlijk de hele dag zitten kloten met dat ding en die kut tremolo. Van alles geprobeerd en ik heb hem zo goed mogelijk afgesteld naar mijn wensen, het is een stuk beter geworden, maar nog steeds voel ik mij er niet lekker bij. Verder is het echt teveel gekloot en moeilijk doen.

Mijn uiteindelijke beslissing: oprotten met dat ding en nooit meer een Floyd Rose. :D En dat betekent nooit een Fender Stratocaster.. Tenzij het een hardtail Strat is.. Of eentje met een Kahler.. Waarschijnlijk wel ooit een Kahler. Ik ben er nnu achter gekomen daat ik het Kahler-systeem prettiger vind. Een Kahler op zo'n vintage Les Paul... Hmmmmm..

http://www.sheltonsguitars.com/images/2008/10-12-08/gibson%20les%20paul%20std%20kahler/big/big%20gibson%20les%20paul%20std%20kahlerDSCN5362.j pg

arnoldtims
25 januari 2013, 08:18
Mijn uiteindelijke beslissing: oprotten met dat ding en nooit meer een Floyd Rose. :D En dat betekent nooit een Fender Stratocaster.. Tenzij het een hardtail Strat is.. Of eentje met een Kahler.. Waarschijnlijk wel ooit een Kahler. Ik ben er nnu achter gekomen daat ik het Kahler-systeem prettiger vind. Een Kahler op zo'n vintage Les Paul... Hmmmmm..



Op een gewone strat zit geen Floyd Rose. een gewone tremelo is veel makkelijker.

Thiez
25 januari 2013, 08:20
kheb op mijn zelfbouwstrat een schaller vintage trem zitten. Rollerbruggetje, werkt perfect en ontstemt 0,0.

Napoje
25 januari 2013, 10:26
Eigenlijk ben je dus helemaal niet blij met die kramer...

soundbound
25 januari 2013, 11:02
volgens mij is dat inderdaad de conclusie!

zoon van Piet
25 januari 2013, 11:31
Er stond dan ook geen H in de topictitel..
wel leuk om eens een NKGD ( nieuwe kutgitaardag) topic aan te maken :)

Braindead
25 januari 2013, 15:04
Voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zo'n problemen kunnen ervaren met een floyd rose. Als je nou een goedkope nep floyd had ja, maar op die Kramer USA moet toch een goede zitten.

Dan is het gewoon even de stappen in het proces onder de knie krijgen. Dus eerst stemmen, dan locking nut aandraaien dan fijnstemmen. That's it. Bij nieuwe snaren moet je ze wel een beetje uittrekken als je ze erop zet en even later nog een keertje de locking nut los draaien, opnieuw stemmen en weer vastdraaien. Eenmaal alles erop en een floyd is stemvaster dan de meeste/zo niet alle andere systemen.

bosnialove
25 januari 2013, 15:53
Haha, er zat inderdaad geen H in de titel. :)

HIj blijft goed gestemt, hoor, da's het probleem niet. Het is, zoals TS in een ander topics al zei, gewoon veel gekloot met inbussleutels. :)

B-stone
25 januari 2013, 16:25
Haha, er zat inderdaad geen H in de titel. :)

HIj blijft goed gestemt, hoor, da's het probleem niet. Het is, zoals TS in een ander topics al zei, gewoon veel gekloot met inbussleutels. :)

Eenmaal goed afgesteld is toch altijd goed? Stemmen doe je toch met die wieletjes achter gewoon vast of losser draaien? Gewoon in de koffer houden zodat de snaren niet door tocht of koelte gaan krimpen en dus ontstemmen. Dan boeit die hele floyd niet meer, dan blijft hij lekker gestemd. En kun je gewoon lekker spelen!

Braindead
26 januari 2013, 01:39
Ik weet niet hoeveel sleutels jij ervoor nodig hebt maar bij de meeste floyds past 1 sleutel zowel op je floyd als je locking nut. Je kan eventueel ook nog zo'n houdertje achterop je hals schroeven als je bang bent ze te verliezen.

http://images4.thomann.de/pics/prod/150079.jpg

Verder was het in het begin ook even een leerproces om je gitaar zonder floyd van nieuwe snaren te voorzien. Het is echt gewoon wennen. Zo heb ik als ik een tijdlang alleen op een floyd gespeeld heb dat ik bij een fender meteen naar de tremolo grijp om te stemmen. Puur automatisme. Of dat ik op een strat naar de onderkant van de kop grijp om de hoge e snaar te stemmen (Gibson 3L3R). Uiteindelijk komt het allemaal goed ;) Voor je het weet haat je je gitaren zonder floyds omdat ze zo vaak ontstemmen en het stemmen zo'n geklooi is zonder fijnstemmers.

mesaman
28 januari 2013, 00:18
gitaren zonder floyd?zonder fijnstemmers??

ow, je bedoeld die ouderwetse gitaren uit een ver verleden? geen idee, wat zou je daar nu nog mee moeten?

bosnialove
28 januari 2013, 00:53
^ Je hebt gelijk! Morgen ga ik gelijk een ieder-zijn-smaak-gitaar kopen met een FRose!


Anyways. Is het mogelijk dat een gitaar anders aanvoelt op een long scale qua speelcomfort, dat benden en zo wat moeilijker gaat door de long scale & dat het verschillende gitaren zijn even erbuiten gelaten?

Die Kramer heeft die inbushouders ook op de achterkant zitten. Toch blijft het wat geklooi met die inbussleutels.

Braindead
29 januari 2013, 23:58
^ Je hebt gelijk! Morgen ga ik gelijk een ieder-zijn-smaak-gitaar kopen met een FRose!


Anyways. Is het mogelijk dat een gitaar anders aanvoelt op een long scale qua speelcomfort, dat benden en zo wat moeilijker gaat door de long scale & dat het verschillende gitaren zijn even erbuiten gelaten?

Die Kramer heeft die inbushouders ook op de achterkant zitten. Toch blijft het wat geklooi met die inbussleutels.

Vraag:
1) Ja
2) Ja
3) Ja

Tja, maar geen Cipier worden dan...

bosnialove
30 januari 2013, 22:14
Aaaaaaaaaaand she's gone! In een winkel ingeruild op wat spullen die ik graag wilde hebben. Ik ben blij met de ruil.

Als er iemand intresse heeft in die gitaar, stuur mij dan een PM en dan vertel ik je in welke winkel ik hem heb ingeruild, dan krijg je het nummer van de persoon die de ruil heeft geregeld (hij komt voorlopig nog niet op de site te staan) en ook vertel ik je hoeveel hij ongeveer gaat kosten.

Achteraf toch blij dat 'ie weg is. Die gitaar voelde als een blok aan mijn been.

Wat wel leuk was om te horen was hoe de eigenaar v/d winkel mij steeds complimeteerde met hoe goed ik die Floyd Rose had afgesteld. Terwijl ik hem voor de eerste keer in mijn leven had afgesteld. hehe.

Agent_Smith
31 januari 2013, 11:23
Die gitaar voelde als een blok aan mijn been.


Jaja, en hebt m welgeteld 12 dagen gehad?! Zal wel één of andere generatiekloof ofzo zijn...

Venlonaer
31 januari 2013, 16:03
D'as nou de logica van hem....:)

bosnialove
31 januari 2013, 17:03
Da's inderdaad mijn logica. Als ik weet dat het niets zal worden dan ga ik niet moeilijk doen.

B-stone
31 januari 2013, 17:23
Da's inderdaad mijn logica. Als ik weet dat het niets zal worden dan ga ik niet moeilijk doen.

Maar je struint wel ieder forum af om achter de verkoper aan te gaan, zodat je hem uiteindelijk toch kon kopen. Dan nog de prijs te hoog vond... En dan dit ding na 5 dagen weer weg willen doen omdat hij eigenlijk liever baby blauw had moeten zijn...

dan doe je toch iets niet goed ;) of wel? Maarja hijs weg! Grtz

bosnialove
31 januari 2013, 17:31
...gas....

sjoerd5
31 januari 2013, 19:05
...gas....

Nah...gewoon impulsaankoop.
Echt gas daar lig je al maanden wakker van. Alleen de gedachte van het ding te hebben geeft al een bevredigend gevoel.
Zoiets doe je niet binnen 12 dagen weer weg...

Venlonaer
31 januari 2013, 20:50
Echt gas daar lig je al maanden (jaren, afhankelijk van je budget ;)) wakker van. Alleen de gedachte van het ding te hebben geeft al een bevredigend gevoel.
Zoiets doe je niet binnen 12 dagen weer weg...

+10 tekens

bosnialove
31 januari 2013, 21:16
Oh, ik wist niet dat het gas hebben van iets aan bepaalde regels was verbonden, hmm..

B-stone
31 januari 2013, 21:39
Oh, ik wist niet dat het gas hebben van iets aan bepaalde regels was verbonden, hmm..

Net zoals iedereen altijd griep heeft als er weer geroepen word dat we een griepepedemie hebben. Zijn ook geen regels aan verbonden, maar toch kunnen doktoren het bij iemand constateren ;)

bosnialove
1 februari 2013, 00:06
Ach so. :)

muziekschuur
2 februari 2013, 17:20
Nou, was best es een blondje, jaren knap ziek van.... gezoend..... Ik was zo genezen.... Jeee..... Was er helemaal klaar mee.

Dusse Bosnialove.... Ksnappum.... Bosnialove heeft aangegeven het een mooi instrument te vinden... Maar niet zijn ding... Kan toch?

JohnCash
2 februari 2013, 21:45
Coole gitaar!

bosnialove
2 februari 2013, 22:01
Nou, was best es een blondje, jaren knap ziek van.... gezoend..... Ik was zo genezen.... Jeee..... Was er helemaal klaar mee.

Dusse Bosnialove.... Ksnappum.... Bosnialove heeft aangegeven het een mooi instrument te vinden... Maar niet zijn ding... Kan toch?

Dat kan inderdaad, maar als het om mij gaat is het volgens de rest niet normaal. :')

Majmun
2 juni 2013, 15:14
Anyways, ik heb hem destijds ingeruild bij MaxGuitar en ik heb in pedalen, pedalen, kabels en nog wat gitaarspul de waarde terug gekregen wat ik ervoor betaald had. Ik had die spullen sowieso nodig en ik zou ze sowieso kopen, dus zo heb ik geen verlies gedraaid.

De voornaamste reden voor het afstaan van de gitaar was dat hij heel nodig een fret dressing nodig had en ik wilde er niet meer geld in besteden. Nu maakte het voor mij niet erg veel uit, want ik speel met middel tot hoge actie, maar voor lage actie was dat onmogelijk. De tweede reden was teveel / te lang gedoe met snaren wisselen. Op mijn LP ben ik na vijf minuten klaar.

Hij heeft dus een tijd lang bij MaxGuitar gestaan voor €500,- en nu ben ik er achter gekomen dat hij nu een nieuwe eigenaar heeft die het geld er wel in heeft gestoken en een fret dressing heeft laten doen.

Venlonaer
2 juni 2013, 15:38
Ja en nu dus? Verkapte spam voor Max Guitars?

B-stone
2 juni 2013, 22:41
Dus max verkoopt een gitaar waar gelijk iets aan vebeuren moet? Laat mij raden: een fret dressing doen ze zeker ook?

Majmun
2 juni 2013, 23:20
Geen idee man, mij ging het erom dat ik dat ding kwijt zou raken zonder verlies en dat is mij gelukt.

Waarschijnlijk hebben ze hem verkocht als as-is... Voor €500,- stond hij te koop en dat was alleen de gitaar..