PDA

View Full Version : Extern geluid uit versterker



Bulgozer
18 januari 2013, 16:01
Als ik veel gain op mijn gitaarversterker gebruik, dan kan komt het TV geluid van de buurman door de speaker van mijn versterker.

Ook als ik mijn gitaar aansluit op mijn USB interface en ik overstuur hem dan hoor ik het TV geluid van de buurman ook door mijn koptelefoon/pc speakers.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en hoe het op te lossen is?

Brum
18 januari 2013, 16:10
Meer waarschijnlijk is dat het door je gitaar komt. Voor zover het helpt, shielden. Over het shielden van je gitaar, daar is hier veel over geschreven en is makkelijk met de zoekfunctie veel over te vinden. Beetje gitaarzaak wil je daar ook wel mee helpen.

Bulgozer
18 januari 2013, 16:15
hmm, ik heb het probleem met 2 verschillende gitaren (waarvan 1 splinternieuw is). Dat wil natuurlijk niet per se zeggen dat het niet aan de gitaren ligt, maar toch.

Erik70
18 januari 2013, 17:51
slechte kabel wellicht ?

kunk
19 januari 2013, 12:08
Kan heel goed aan de versterker liggen. Heb het ook wel eens op mijn zelfbouw ampje. Heb ik ineens een Russische zender met klassieke muziek.:chicken:

Bulgozer
19 januari 2013, 12:36
Ik heb het nu geprobeerd met 2 verschillende gitaren, 3 verschillende kabels en twee verschillende versterkers.
Alle combinaties geven hetzelfde probleem.

Als de gitaar de oorzaak blijkt te zijn; mag ik van een nieuwe gitaar verwachten dat dit probleem er niet zou zijn en dit dus opgelost zou moeten worden door de winkel?

Of zou het met het stroomnetwerk te maken kunnen hebben?

kunk
19 januari 2013, 13:01
Ik heb het nu geprobeerd met 2 verschillende gitaren, 3 verschillende kabels en twee verschillende versterkers.
Alle combinaties geven hetzelfde probleem.

Als de gitaar de oorzaak blijkt te zijn; mag ik van een nieuwe gitaar verwachten dat dit probleem er niet zou zijn en dit dus opgelost zou moeten worden door de winkel?

Of zou het met het stroomnetwerk te maken kunnen hebben?

Misschien moet je je buurman vragen om de tv wat zachter te zetten!:chicken:

zjanke
19 januari 2013, 13:11
Als de gitaar de oorzaak blijkt te zijn; mag ik van een nieuwe gitaar verwachten dat dit probleem er niet zou zijn en dit dus opgelost zou moeten worden door de winkel?



verwachten is misschien wat veel, maar misschien willen ze wel helpen bij een oplossing. Er zitten namelijk een hoop electronische onderdelen in je gitaar die signalen oppikken en het is geen 'fout' als je gitaar niet geshield is waardoor dit wat nadrukkelijker aanwezig kan zijn. Zoek eens op het forum wat shielden inhoudt en of je dat zelf aandurft, het is namelijk niet moeilijk en kost ook echt niet veel tijd.

Robin...
19 januari 2013, 13:55
Als ik in musicon repeteer op die h&k versterkers heb ik het ook. Heb ik gewoon radio of de bands ernaast hoor ik uit me versterker komen best vaag. Maar als ik me volumepot van me gitaar op 0 zet is het weer weg. En niet alleen op de gitaar is het maar ook op de bas en mijn computer speakers.

Dimitri92
19 januari 2013, 14:23
duidelijke zaak... gitaar shielden maar met alu tape ofzo ;-)

1 ding, het is zeker weten niet de kabel?

Bulgozer
19 januari 2013, 14:36
Ik weet weinig van de techniek van gitaren maar waarom kan ik niet verwachten dat een nieuwe gitaar goed geshield is?

zjanke
19 januari 2013, 14:49
Omdat het standaard eigenlijk nooit gedaan wordt, ook niet bij hele dure gitaren. Je hebt er over het algemeen ook niet heel veel last van als je goede kabels en een geaard stopcontact gebruikt en niet met mega veel gain speelt. Ik vermoed dat het ook niet zo erg is dat je tijdens het spelen die radio nog hoort en da het bij een gedempte gitaar ook maar zachtjes is, of niet?

Bulgozer
20 januari 2013, 18:45
Kabels zijn goed, hoe meer gain hoe harder het wordt maar het begint al veel eerder dan bij mega veel gain. Als ik het volume van de gitaar dichtdraai is het weg maar als het volume openstaat en ik demp de snaren hoor ik het heel goed.

Ben bij inmiddels bij 2 winkels geweest. Oplossingen die men aandraagt zijn inderdaad shielden en/of het harsen van de pickups.