PDA

View Full Version : Line6 HD500 of dure buizen versterker gebruikt in deze opname??



wood
18 januari 2013, 12:54
Hey,

Dit is een nieuw nummer van mijn band. Hij is opgenomen in de Shamrock studio van Holger Schwedt.
Ik ben zelf erg fanatiek bezig met sound. Ik heb een Hook Captain II, Brunetti Singleman en Fender Blues Deluxe
het G12-65H speaker. Daarnaast heb ik ook een Line6 HD500 en de DT25 combo.

Ik ben benieuwd of mensen kunnen horen wat ik gebruikt heb. Of alleen de Line6 of alleen buizen versterkers met wat pedalen of een combi.


https://www.youtube.com/watch?v=iYqlsMHKRsg

Liquid_Metal
18 januari 2013, 17:57
Welke gitaar? Ik hoor 'm bijna niet en wat ik hoor vind ik nogal dun klinken. Maar dat kan zowel met modelling als buizenversterkers.
Dikke autotune trouwens? Volgens mij slaat 'ie over op 0:09

Terminus
18 januari 2013, 18:59
Welke gitaar? Ik hoor 'm bijna niet en wat ik hoor vind ik nogal dun klinken. Maar dat kan zowel met modelling als buizenversterkers.
Dikke autotune trouwens? Volgens mij slaat 'ie over op 0:09
Ik sluit me hierbij aan (ook met die auto-tune). Als de HD500 heel prominent in de mix was had ik het waarschijnlijk wel gehoord, maar op zo'n niveau kun je vrijwel alles gebruiken en een resultaat krijgen dat weinig verschilt met dat van een buizenversterker.

arjanb01
18 januari 2013, 19:10
Leuke song, hitwaardig klinkt een beetje simple plan/Coldplay achting. Maar of je een studiotrack nu met een buizenamp of modelling amp opneemt is nauwelijks waarneembaar.

witterwit
18 januari 2013, 19:38
mag het misschien niet zeggen; maar klinkt of alles zowat uit de computer komt, verder wel een goede popsong. hitwaardig, durf ik niet te zeggen. ik zal de charts volgen.

Dirk_Hendrik
19 januari 2013, 10:19
Prima nummer. Over het gitaargeluid kan ik weinig zeggen.

Jan Buurman
19 januari 2013, 10:37
Gezien de vraagstelling gok ik op Line6.........

wood
19 januari 2013, 14:22
Wat betreft de autotune, daar gaan wij heel zuinig mee om, dat is toch echt de natuurlijk manier van zingen van onze zanger die op zijn kopstem over gaat. Er zit veel informatie in de track dus dan vallen details weg maar er zijn ook veel gitaar partijen met effecten die je daardoor niet meteen als gitaar herkent zoals het geluid wat je op de achtergrond hoort bij de bridge als je alleen piano en zang hoort.

marter544
19 januari 2013, 16:08
Ik vind het niet zo'n mooie sound..

tnijland
19 januari 2013, 16:19
Mooie clip. Doet het vast goed in deze tijd.

Qua sound sluit ik me aan bij een aantal vorige sprekers. De gitaar is wat aan de dunne kant. Bij een Gibson Les Paul verwacht je nou eenmaal een vette en dikke solo-sound en dit klinkt meer als een aantal strat-achtige subtiele fills. Klinkt ook niet verkeerd maar zet iemand op het verkeerde been ;-)

Als het eenmaal uit een microfoon komt is het vrijwel niet te onderscheiden of het een Line6 danwel een Hook is. Vooral omdat een Hook imo meer bij een stratocaster/telecaster gitaar past.

wood
20 januari 2013, 16:48
Thanks, er zit een hoop info in het liedje. Als je de sporen van de gitaar los zou horen klinken ze erg dik qua sound. Ik heb zowel een strat als een Les Paul gebruikt voor het nummer.

dml
20 januari 2013, 16:53
Thanks, er zit een hoop info in het liedje. Als je de sporen van de gitaar los zou horen klinken ze erg dik qua sound. Ik heb zowel een strat als een Les Paul gebruikt voor het nummer.

Alles leuk en aardig, je zegt nu al een paar keer dat er veel info in het liedje zit. En "als je de sporen van de gitaar los zou horen" is natuurlijk ook geen steekhoudend iets want dat kunnen we niet horen, we horen hier een compleet nummer/ arrangement. Jij vraagt ons om op basis daarvan een oordeel te vellen. Bijna iedereen zegt dat gitaargeluid nauwelijks te horen is en voor zover het wel te horen is, is het dun. Ik sluit me daarbij aan. Dat het als apart spoor, sterker nog, als aparte sporen, vet zou klinken doet dus niets af aan
het (dunne) eindresultaat, wat je met zowel modeling als (dure) buizenamp kan bewerkstelligen.

Eezz
21 januari 2013, 17:59
Toffe track! Ik vind die sound op 0:23 tof - iets van een leslie sim of chorus met een snelle rate of zo?

The Lo Lands
21 januari 2013, 19:00
Wat een onzinnig topic dit zeg! Hoe in hemelsnaam zouden wij als luisteraar moeten kunnen beoordelen of er modelling of 'echte' buizenversterkers in deze opnames zijn gebruikt!!? Ik zou zeggen, plant dit topic in de sounds sectie en vraag mensen wat ze van het nummer vinden, want ook al zou er verschil zijn dan maakt het uiteindelijk toch geen biet uit of het digitaal of analoog is. Van mijn part zijn alle gitaarpartijen met toetsen ingespeeld ;)

En ik sluit mij aan bij de eerdere opmerkingen dat de gitaren in dit nummer dun klinken en mogen van mij part prominenter in de mix. Dat is informatie waar je wat aan hebt toch!!

ateng
22 februari 2013, 09:21
Ik vind het wel goed klinken en niet echt dun... luister via mijn koptelefoon. Er zijn wat gitaarstukken wat erg processed is waardoor het wat dunner klinkt maar zoals in het couplet klinkt het goed en heel passend bij het liedje. Afgezien van delay en galm geen zware fx ofzo waardoor het niet dun klinkt. Maar gitaarsolo klinkt door de vele modulatie inderdaad wat dunner ja maar das een kwestie van smaak.

Dribbel_
27 februari 2013, 16:47
Ik vind het een lekker nummertje

B~Rock
27 februari 2013, 17:44
Ik vind het wel een creatieve poging om het nummer voor de zoveelste keer weer onder de aandacht te brengen...

Braindead
3 maart 2013, 17:06
Zonde van die irritante dance beat. Verder kan ik ook niet horen wat er gebruikt is. Afgaande op het wat iele geluid zou ik eerder gokken op line 6, maar als je je buizensignaal flink door een effectenbad haalt kan je ook op zoiets uitkomen. Met een buizen versterker had je er in ieder geval meer uit moeten kunnen halen.