PDA

View Full Version : Brom in Marshall Valvestate VS100HR



mkootstra
17 januari 2013, 22:49
Ik heb vandaag een Valvestate top gekocht voor de oefenruimte want wekelijks sjouwen met die 9100 in rack wordt me soms iets te gek :) Ik had nog een een G-Major liggen die de kanalen kan schakelen en met een kleine aanpassing te monteren in de top.

Mooie plannen maar....

Wat ik tijdens het testen bij de verkoper niet hoorde hoor ik nu wel heel goed. Als ik de versterker aanzet dan hoor ik een zachte brom. Een paar seconden later zwelt die brom aan tot een redelijk hoorbare brom met diepe bass (50hz). Dit alles zonder input en alleen voeding en een kabel naar een 1936 cab. Het andere kanaal doet het ook en met twee cabs heb ik het idee dat een cab meer bromt dan de andere. (zijn niet identieke cabs (1936lead en een 'gewone' 1936))

Kan dit het buisje zijn?

Gr. Mark

mkootstra
18 januari 2013, 09:11
Toch maar even de top los gehaald en wat blijk... twee Elco's die los in hun 'socket' bewegen... Ik trek nu het hele apparaat los en kijk of de andere 'zware' delen nog wel goed vast zitten.. (met name die ze al met voorzorg een beetje lijm gegeven hebben ;-) )

Wat is het toch met die gerenommeerde merken... Laatst ook al een Sony Eindtrap moeten solderen omdat de transistoren gewoon los zaten...

nico verduin
18 januari 2013, 10:10
Bekend probleem met de valvestates.... Mag niks kosten fabricage......

mkootstra
18 januari 2013, 10:55
Bekend probleem met de valvestates.... Mag niks kosten fabricage......

Erg jammer want er staat wel marshall op... Moet je als bedrijf dan toch ook niet willen... (zet hier dan ook Park op ofzo)

Scarface
18 januari 2013, 21:14
Erg jammer want er staat wel marshall op... Moet je als bedrijf dan toch ook niet willen... (zet hier dan ook Park op ofzo)

Ik zelf heb ook een Valvestate 100 maar dan een combo. Bromt ook een beetje,ik vind dat niet erg bij een versterker uit 1996. Ik heb hem erg goedkoop tweedehands gekocht en volgens mij waren die versterkers in de jaren 90 niet echt goedkoop.

Heb hem schoongemaakt (pots kraakte een beetje) en klinkt als een tierelier en die brom ,och vintage !! laten we maar zeggen.:rockon:

Groet,
Marco

mkootstra
18 januari 2013, 23:39
Ik zelf heb ook een Valvestate 100 maar dan een combo. Bromt ook een beetje,ik vind dat niet erg bij een versterker uit 1996. Ik heb hem erg goedkoop tweedehands gekocht en volgens mij waren die versterkers in de jaren 90 niet echt goedkoop.

Heb hem schoongemaakt (pots kraakte een beetje) en klinkt als een tierelier en die brom ,och vintage !! laten we maar zeggen.:rockon:

Groet,
Marco

De brom waar ik op doelde is nu weg nadat ik vier Elco's opnieuw gesoldeerd heb. Beetje kit eronder voor de zekerheid... hij klinkt toch wel lekker op twee 1936 en een g-major in de loop.... beter als over 2x 4x10" zoal ik vroeger had

Agent_Smith
18 januari 2013, 23:51
Erg jammer want er staat wel marshall op... Moet je als bedrijf dan toch ook niet willen... (zet hier dan ook Park op ofzo)

Nou ja, vergeet ook niet dat het beestje alweer een jaar of 20 oud is. En wie weet hoe er mee gegooid is. Dan kunnen er wel eens dingen losraken natuurlijk.

mkootstra
19 januari 2013, 09:33
Nou ja, vergeet ook niet dat het beestje alweer een jaar of 20 oud is. En wie weet hoe er mee gegooid is. Dan kunnen er wel eens dingen losraken natuurlijk.

Dat kan maar als je kijkt dat best zware Elco's met minimaal soldeer vastgezet zijn met soldeer dan hoeft er weinig te gebeuren om los te raken. Uit voorzorg zijn ze al verlijmd maar dus niet voldoende.

Ik heb ze los gehaald, opnieuw gesoldeerd, staan ze vast en dit er totaal geen beweging meer in. Nu hopelijk beter dan fabrieksaf...

Scarface
19 januari 2013, 10:46
Dat kan maar als je kijkt dat best zware Elco's met minimaal soldeer vastgezet zijn met soldeer dan hoeft er weinig te gebeuren om los te raken. Uit voorzorg zijn ze al verlijmd maar dus niet voldoende.

Ik heb ze los gehaald, opnieuw gesoldeerd, staan ze vast en dit er totaal geen beweging meer in. Nu hopelijk beter dan fabrieksaf...


Misschien moet ik die Valve van mij ook maar eens na laten kijken,is die zeker waard.

groet,
Marco

nico verduin
19 januari 2013, 10:46
Ze hebben gewoon te zuinig met het soldeerbad gewerkt......