PDA

View Full Version : taylor 114CE kopen



erinus
17 januari 2013, 23:06
Hallo iedereen
Ik ben van plan om n taylor 114CE te kopen na enkele jaartjes op men richwood te hebben gespeeld.
Iemand ervaring met deze gitaar ? is hij zen geld waard ?

synapse
18 januari 2013, 13:55
Ik heb de ze bespeeld en ik vind niet dat hij zijn geld (bij Feedback € 999) waard is, voor dat geld zijn echt betere gitaren te koop.
Kijk eens naar Blueridge en Eastman. Van Eastman weet ik dat ze handgebouwd en keurig afgewerkt zijn en heel goed klinken!
De Blueridges die ik heb geprobeerd klonken en speelden ook heel fijn.

Muzieknono
19 januari 2013, 09:30
Helemaal eens met synapse, ik heb vorige eek een sigma dr28 gekocht en die zet menige goedkopere taylor toch in zijn hemd.
Mvgr. Dirk Jan :B

erinus
19 januari 2013, 10:12
oke bedankt ik zal er eens naar kijken .

Muzieknono
19 januari 2013, 11:42
Kortom, staar je niet blind op een merk en luister naar je gevoel en oren.
Mvgr. Dirk Jan :B

Dewy
29 januari 2013, 16:51
De Taylor 114 CE is 849,- bij Feedback, geen 999 (Dat is de 214 CE)
Ik zelf heb ook de 114 CE, en persoonlijk ben ik er helemaal weg van.
Hij ligt goed in de hand, en hij klinkt goed.

Mijn tip is: Blijf niet alleen hangen bij een Taylor, maar kijk ook nog even verder naar bijv. Eastman, Blueridge, Tanglewood,
En een Martin DRS 2 kan ik je ook aanraden (911,-) Kijk wat je zelf het fijnste vind spelen, en bedenk ook wát je wilt gaan spelen, jij moet het er tenslotte van doen. Niet wij :-)

dgrammenidis
29 januari 2013, 17:46
Kan me alleen maar aansluiten bij de rest. Eastman en blueridge zijn inderdaad zeer goede gitaren voor

dgrammenidis
29 januari 2013, 17:51
Kan ma alleen maar aansluiten bij de rest. Eastman en blueridge zijn zeer goede gitaren voor minder geld in dit segment van taylor. Grz David

Luca P
24 februari 2013, 15:55
Waarom heeft Eastman geen gitaar met pick up, maar zonder cutaway?
Of zijn die er wel?

LaurentB
24 februari 2013, 17:37
Test in elk geval, het kan allemaal per exemplaar veel uitmaken. Ik heb afgelopen zomer een Taylor 114 gekocht (geen elektronica) en in die winkel ook vergeleken met een duurdere 210. Ander model weliswaar, maar de 114 klonk duidelijk beter. Ik vind het een erg fijn klinkende en spelende gitaar.

Elvee
24 februari 2013, 18:29
Waarom heeft Eastman geen gitaar met pick up, maar zonder cutaway?
Of zijn die er wel?
Waarom weet ik niet. Ik heb er in ieder geval ook nooit een gezien.

Luca P
24 februari 2013, 23:43
Waarom weet ik niet. Ik heb er in ieder geval ook nooit een gezien.

Ik heb nu een Cort met zonder cut met element. Naar mijn idee klinkt een full body beter dan een cutaway body.
Lijkt met overigens logisch.
Maar een Eastman zoals mijn Cort heb ik niet kunnen vinden.

JohnLord
25 februari 2013, 11:05
Later inbouwen is natuurlijk ook mogelijk, heb je ook nog eens de vrije keuze. Waarschijnlijk wel iets duurder.