PDA

View Full Version : TWEED aanpassing



Mr.Jay
20 juni 2003, 16:49
Wie heeft met zijn TWEED ( Bassman / R.I. / Kloon / 5E3 o.i.d.) versterker al es i.p.v. de meestal geplaatste 12AX7 op positie 1 een 12AY7 ( die erin "hoort" ) geprobeerd > en WAT vind je van het verschil ?

Anybody ?

Jay

Dirtypool
20 juni 2003, 18:50
oe, intressant, ben ik ook benieuwd naar

Richard

Dirtypool
20 juni 2003, 18:54
Als stage 1 de meest linkse van de 3 is, zit er bij mijn Bassman RI een 12AT7 in, kan dat?
Door FNS erin geprikt.
Ik heb nu een veel cleanere versterker dan voorheen maar dat komt ook omdat hij wat te heet stond.

Richard

Mr.Jay
20 juni 2003, 19:01
Als stage 1 de meest linkse van de 3 is, zit er bij mijn Bassman RI een 12AT7 in, kan dat?
Door FNS erin geprikt.
Ik heb nu een veel cleanere versterker dan voorheen maar dat komt ook omdat hij wat te heet stond.

Van achteren gezien van Links naar rechts >
rectifier ( buis of SSmodule ), 2 x 6L6, P.I. buis, CF buis en 1e gainbuis.
Laatste heb ik het over = 12AY7 in een 5F6A uit 1959.
de 2e CF is een 12AX7 en de laatste P.I. buis is oko 12Ax7.
Daar kan natuurlijk een 12AT7 in, heb ik ook wel es geprobeerd > heb je inderdaad een cleanere amp, met misschien iets meer toon ( smaakkwestie ) > ik heb er echter zéker nu 12AX zitten > méér vervorming, vettere sound. Méér karakter vind ik.
Ik weet dat Ariejan hiermee experimenteert tegenwoordig bij zijn Roadkings.

Jay



Richard

Dirtypool
20 juni 2003, 19:09
In Us kun je van die Hoffman kits aanschaffen, voor 200$, weet je toevallig ook of Arie-Jan dergelijke projectjes ook doet?

Grtz Richard

Mr.Jay
20 juni 2003, 21:17
In Us kun je van die Hoffman kits aanschaffen, voor 200$, weet je toevallig ook of Arie-Jan dergelijke projectjes ook doet?

Grtz Richard

Doet ie zéker > ik ken iemand die dat heeft laten doen ( voor harp was dat ) > vraag wél vantevoren een prijsopgave, hetis NIET goedkoop.
Zo'n Hoffman kitje is natuurlijk leuk als je het zelf kunt doen.
Ariejan maakt ook zo'n boardje en parts voor erop heeft ie ook, zal best meevallen hoor > maar dan : het de- en monteren en afwerken daarna !
Is "als KLUS"niet goedkoop te doen gewoon, véél uren, voor jezelf lucuratief natuurlijk.

Jay

Mr.Jay
20 juni 2003, 21:24
Door FNS erin geprikt.
Ik heb nu een veel cleanere versterker dan voorheen maar dat komt ook omdat hij wat te heet stond.

Richard[/quote]

wie zei dat jouw amp te heet stond > Ariejan ?
die biast zelf vrij koud......dus wat is heet ?
WIL JIJ een cleane Bassman dan ?

Jay

Dirtypool
20 juni 2003, 22:31
Ja, AJ zei dat hij dermate heet stond dat hij het niet lang meer had volgehouden.
Hij zei inderdaad dat hij nu wat kouder staat en met een grijnsje:"misschien vond je dat juist wel lekker klinken'.
Maar is best wel lastig te beoordelen want andere buizen geven ook weer ander karakter.

Welke zijn jouw beste ervaringen?
Ken je het geluid van Popa Chubby's Bootie and the Beast?
Dat zoek ik eigenlijk..

Grtz Richard :roll:

Mr.Jay
20 juni 2003, 22:43
[quote="Dirtypool"]Ja, AJ zei dat hij dermate heet stond dat hij het niet lang meer had volgehouden.
Hij zei inderdaad dat hij nu wat kouder staat en met een grijnsje:"misschien vond je dat juist wel lekker klinken'.
Maar is best wel lastig te beoordelen want andere buizen geven ook weer ander karakter.

vind jij dat je versterker hierna nu beter klinkt dan voorheen ?

>Welke zijn jouw beste ervaringen?
is heel persoonlijk. Mijn Bassman vervormt heel vroeg, met opzet, anders gaat ie te hard voor kroegjes, het bekende probleem vaak.

>Ken je het geluid van Popa Chubby's Bootie and the Beast?
Dat zoek ik eigenlijk..

ken ik helaas niet, kan me er wel iets bij voorstellen. Maar is het écht een Bassman, geen andere Fender toevallig ?
En wat voor een Bassman eventueel > en aangepast > speakers (?), weet je dus nooit precies. Zal altijd moeilijk blijven iemands sound te kopieëren, zijn meer faktoren > gitaar, p.u.'s en vooral vingers.

Jay

Dirtypool
21 juni 2003, 02:32
Nee, ik weet niet waarover hij speelde bij de opnames van die cd maar laatst in Utrecht speelde hij over een redknob Twin en dat klonk nergens naar, vond ik :-)

Grtz Richard

Mr.Jay
21 juni 2003, 10:56
Nee, ik weet niet waarover hij speelde bij de opnames van die cd maar laatst in Utrecht speelde hij over een redknob Twin en dat klonk nergens naar, vond ik :-)

Grtz Richard

Het is bekend dat veel USA bluesknakkers in studio's kleinere Fenders gebruiken voor hun karakter en oversturing. maar dat is tevens hun grootste probleem > probeer die sound maar es LIVE waar te maken met grotere amps die je dan nodig hebt. Misschien heeft ie in utrecht wel gewoon "geleend" spul gebruikt.

Jay