PDA

View Full Version : waarde HOYER est 1874???



Frenky13
17 januari 2013, 16:48
Weet misschien iemand wat de HOYER est 1874 vandaag de dag nog waard is ? ik heb deze ooit van mijn vader gekregen en wil hem graag verkopen alleen weet ik echt niet wat ik ervoor moet vragen

Rizz
17 januari 2013, 18:06
Weet misschien iemand wat de HOYER est 1874 vandaag de dag nog waard is ? ik heb deze ooit van mijn vader gekregen en wil hem graag verkopen alleen weet ik echt niet wat ik ervoor moet vragen

Je weet wel dat "est 1874" slaat op het jaar dat deze bouwer begon en niet het typenummer is? Heb je nog een ander nummer? Anders valt er weinig over te zeggen.. Fotootje mag ook

Duhsjaak
17 januari 2013, 21:52
Mijn stamboom gaat terug tot 1250.

Leefden er toen al mensen?
Het schijnt van wel.

Maakten ze toen al gitaren?

Ik heb met een spiegel mijn achterkant gecontroleerd op de tekst:
Gus est 1250


Ik heb het niet kunnen ontdekken, maar misschien was dat omdat het badkamerlicht niet aan was.

Maar stčl nou, dat het op de achterkant is gestempeld? Maakt mij dat meer waard? Of gaat het om geluid/speelplezier. Noem maar eens wat?

Er is een speciaal draad voor, voor het vaststellen van de waarde van een gitaar of bas. Waarde tussen apostrofjes dan toch. Had Zappa achteraf toch gelijk.

Ik heb vanavond nog wat gezappad. Geen tering op TV.

Succes!
Vriendelijke groet, Gus

BamBuFan1
18 januari 2013, 00:34
Het staat toch op het instrument? Hoyer est 1874. Nu is mijn Latijn niet helemaal fris meer, maar "est" betekent volgens mij "is".
De Hoyer is dus €1874 waard.

Je hebt trouwens mazzel dat je hem nu pas te koop wilt aanbieden; als je dat tien jaar geleden had gedaan was ie maar Fl. 1874 waard geweest. Mazzelaar!

Even zonder gekheid: als het om een auto zou gaan dan zou je vraag zijn geweest: Ik heb een auto te koop die ik van mijn vader heb gekregen. Hoeveel is die waard? O ja, er staat Opel op. Daarmee kan niemand iets zonder dat er verdere kenmerken worden genoemd.

zoon van Piet
18 januari 2013, 11:10
Kom jongens, Frenky is nieuw hier en heeft geen verstand van (bas-)gitaren. Dus een beetje voorzichtig met de muzikantenhumor :)
Frenk: laat een plaatje zien, want je omschrijving is wel heel mager. Hoyer heeft een aardige reputatie op gitaargebied. Helaas wat minder met bassen, behalve in haar laatste jaren. Maar toen stond er geen est 1974 meer op hun instrumenten..

peter_l
14 maart 2013, 20:54
Ik heb zelf een Hoyer Special jazzgitaar uit 1963. Had mijn begin jaren '70 in Bremen gekocht voor mijn broer, die destijds gitaar wilde leren spelen. Afijn lang verhaal kort, die is na even (járen) weg te zijn geweest weer bij mij terug. Zag enkele jaren geleden z'n tweelingbroer in een Haagsche Etalage hangen voor bijna 1900 euro. Tsja. De herinnering aan mij pa is me meer waard dan dat geld, dus de Hoyer blijft :-)