PDA

View Full Version : JMP-1 pre amp



Droffie
20 juni 2003, 14:57
Wie van jullie heeft er een en wil ervaringen delen? Zit er aan te denken om zoiets te kopen op een bassman 100 top met fabelachtig clean geluid maar geen distortion kanalen.

gr
D

riesj
20 juni 2003, 15:01
Hoi,

Op ebay in Duitsland gaan regelmatig Engl preamps zoals de 520 of de 6x0 weg voor een habbekrats. Misschien is dat ook wat?

Groetjes,

telecastermaster
20 juni 2003, 17:33
Heeft die Bassman dan een effectloop???????

Droffie
20 juni 2003, 17:35
Heeft die Bassman dan een effectloop???????
Nee, moet dat dan?

telecastermaster
20 juni 2003, 17:53
Nou eigenlijk wel ja. Die JMP-1 is een voorversterker die het signaal naar lijn niveau brengt (vgl uitgang CD speler; je kunt er dus een koptelefoon op aansluiten). De ingang van je Bassman is ingesteld op instrument niveau signalen.
Het is niet helemaal onmogelijk met voorzichtig instellen van de niveaus lukt het wel, maar voor goed functioneren is het het makkelijkst als het line-signaal naar instrument niveau wordt teruggebracht. (sommige ADA MP-1's hebben hier een speciale schakelaar voor bv).
Het nadeel is echter wel dat je 2 keer EQ toepast.

Mijn ervaring met deze constructie is toch dat het resultaat wat tegenvalt! De JMP-1 (voorversterker) kan het beste direct worden aangesloten op een eindversterker. De JMP-1 wordt zo wel een dure stompbox.

marc_o
23 juni 2003, 12:42
Telecastermaster heeft gelijk, de jmp-1 is een prima ding overigens, heb er 3 jaar lang erg veel mee opgetreden en eigenlijk zijn er weinig Marshalls die beter klinken, maar 1 ding....je moet er wel een goeie eindtrap op aansluiten, anders is het ook maar een vlag op een strontschuit.
Het clean kan wel een stuk beter hoor, maar alle classic marshallsounds zitten er heel goed in en hij is erg simpel in de bediening.
1 ding vond ik minder, zodra je iets in de effectloop gebruikt, gaat er veel van de expressie verloren.
laat ook even kijken of je batterijtje nog goed is, dat gaat wel een flink aantal jaren mee hoor, die is voor de presets te onthouden, anders ben je de hele zooi kwijt namelijk.

Droffie
23 juni 2003, 12:46
Telecastermaster heeft gelijk, de jmp-1 is een prima ding overigens, heb er 3 jaar lang erg veel mee opgetreden en eigenlijk zijn er weinig Marshalls die beter klinken, maar 1 ding....je moet er wel een goeie eindtrap op aansluiten, anders is het ook maar een vlag op een strontschuit.
Het clean kan wel een stuk beter hoor, maar alle classic marshallsounds zitten er heel goed in en hij is erg simpel in de bediening.
1 ding vond ik minder, zodra je iets in de effectloop gebruikt, gaat er veel van de expressie verloren.
laat ook even kijken of je batterijtje nog goed is, dat gaat wel een flink aantal jaren mee hoor, die is voor de presets te onthouden, anders ben je de hele zooi kwijt namelijk.
Hey Thanks,
Ik heb een JCM900 top. Die kan ik toch ook als eindtrap gebruiken of versta je wat anders onder een goede eindtrap? Hou ik die bassman top erbij voor het cleane geluid.
Gebruik je nog steeds die jmp1? met wat voor een styl speel je?

wanna1
23 juni 2003, 19:22
dat je de gitaar in de jmp duwt, en wat daar uit komt in de eindtrap
dus de effect return !!
(jammer voor de bassman maar dat gaat denk ik niet klinken)

ik heb ook eens belangstelling gehad voor zo'n jmp1, maar dat is weg gegaan nadat ik enkele samples van internet heb gehaald, die waren echt kut.
maar aan de andere kant beweerd billy corgan dat hij "siamese dream" met z'n jmp en jcm800 heeft opgenomen.
En dat is toch wel "een" ultiem gitaar geluid
moet toch maar weer es meer samples zoeken

wie heef er nog een paar van zichzelf??

galguitarist
30 juni 2003, 09:32
Geloof dat Siamese Dream vooral de combinatie Big Muff + JCM800 en dan een laag volume voor het bijzondere geluid zorgt.

wanna1
30 juni 2003, 12:27
alles behalve een laag volume!! ,
big muff weet ik niet !!

marc_o
30 juni 2003, 15:10
ik speelde er een mengeling op van Pumpkin-nummers, tot en met Fear Factory, gaat prima hoor, zeker met de Bass-shift aan op drive 1, echt moddervet, dat geluid is het grootste aandeel van Siamese dream, en inderdaad ook een jcm-800 met KT-88 eindbuizen en een Big Muff, maar Corgan gebruikt natuurlijk shitloads of gear om z'n platen vol te rossen.
Ik gebruik 'm niet meer nee, ben erg tevreden met mijn Engl versterker. Maar wie weet koop ik 'm nog eens, want ik vind 'm zeker voor rock erg goed.
Zekr geen miskoop, maar fender-clean krijg je er niet uit natuurlijk, de goedkoopste en beste oplossing voor fender-clean is gewoon een fender kopen natuurlijk.
Een a-b boxje zou in jou geval uiteraard werken, alleen wil je wel sjouwen met al die ellende?