PDA

View Full Version : Stratocaster met een kleine kromming bijna onder de topfret



Wop6670
16 januari 2013, 19:13
Hoi Mannen,

Ik heb een beetje advies nodig.
Ik kan een fender stratocaster kopen, maar bijna op het einde van de nek bij de topkam daar buigt de nek licht hol. Dus naar de snaren toe.

Hij is uit 1979 lekker geleefd en klinkt goed.
Zelf speel ik pas een jaartje en kan een beetje tabs spelen van internet. Dus een gevorderd speler ben ik niet. Ik heb 1 vox humana strat, maar kan deze Fender waarschijnlijk leuk kopen.
Elementen origineel nek en body ook. Ik weet alleen niet of de nek kwaad kan. Dit maakt of breekt volgens mij de waarde van zo een oud beestje. Een nieuwe nek is geen optie.

Chroomwerk is een beetje aangetast, een paar plakplaatjes maar een leuke gitaar.

Voor wat betreft de hoeveelheid van buiging. Genoeg om het op te laten vallen en de wenkbrouwen van een leek te fronsen. Vreemd genoeg zat de buiging over een lengte van ongeveer een cm. In de lengte van de nek gezien.

Hoor het graag.

Willem

Mr.Fingers
16 januari 2013, 19:23
Da's de trussrod die naar boven komt (komt vaker voor bij Jazz-bassen, maar af en toe ook bij een strat). Vermijden, ten allen tijde.

Wop6670
16 januari 2013, 19:41
Da's de trussrod die naar boven komt (komt vaker voor bij Jazz-bassen, maar af en toe ook bij een strat). Vermijden, ten allen tijde.

Hoi Mr. Fingers,

Jammer! :( Ik vond het al vreemd dat hij daar zo krom was.

Bedankt voor de tip. :ok:

Dit is dus ook niet te herstellen begrijp ik?

Mr.Fingers
16 januari 2013, 19:46
Is wel te herstellen, maar dat kost even veel/meer als een nieuwe hals kopen (met nieuwe bedoel ik: een losse hals uit '79)

Wop6670
16 januari 2013, 20:49
Dan begin ik er niet aan.

Happy playing en bedankt voor de hulp!

Willem

Oranjeaap
16 januari 2013, 23:08
Hoeveel zou je betalen voor die strat? Uit '79 worden er zat aangeboden laatste tijd.

Wop6670
4 februari 2013, 16:11
Hoeveel zou je betalen voor die strat? Uit '79 worden er zat aangeboden laatste tijd.



Hoi Oranjeaap,

Ik kon hem kopen op een veiling. Het gekke ding heeft bijna 1000,- euro opgeleverd plus de kosten.
Hoopte op een mazzeltje. Maar met de problemen met de nek durfde ik het niet aan en 1000,- eurie is geen mazzeltje meer daar koop je een hele knappe voor. Heb een leuke acoustische gitaar gekocht van onbekend merk voor 26,- Heb ik weer iemand blij mee gemaakt.
Ik had rond de 300,- in gedachten voor die strat. Zo best was hij niet.:)