PDA

View Full Version : zelfbouw pakket



gitaargerrit
16 januari 2013, 18:34
hallo mensen,
er worden op marktplaats bouwpakketten van solidbody gitaren aangeboden voor chinese-prijzen.
en op Ebay.de hetzelfde voor nog minder.
http://www.ebay.de/itm/190511621014?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

heeft iemand ervaring hiermee?

Hotpepper01
16 januari 2013, 18:53
Nee, maar wat je er vooral van moet verwachten is een leerzame ervaring. Het in elkaar zetten van dat soort pakketten is te doen.
Daar heb je wat handigheid en gereedschap voor nodig. Het verf en lakwerk is pittig wil je het netjes krijgen en van de gitaar als muziekinstrument moet je geen al te hoge verwachtingen hebben. Maar dat kan ook niet anders dan voor nog geen 100 euro.

jan jansen
17 januari 2013, 05:57
muziekinstrument moet je geen al te hoge verwachtingen hebben. Maar dat kan ook niet anders dan voor nog geen 100 euro.[/QUOTE]

Oke...dan vraag ik er 2000 euro voor...wordt ie dan beter? Een complete gitaaar kost in china tussen de 30 en 40 dollar als je een bepaald volume koopt. Geld zegt geen ene moer over de kwaliteit van een gitaar....!

roger
17 januari 2013, 07:25
Idd, heb pas met mijn LP junior pakket van ml Factory van 145 euro een optreden gedaan en kreeg complimenten over mijn gitaarsound...

Pontimic
17 januari 2013, 10:38
Oke...dan vraag ik er 2000 euro voor...wordt ie dan beter? Een complete gitaaar kost in china tussen de 30 en 40 dollar als je een bepaald volume koopt. Geld zegt geen ene moer over de kwaliteit van een gitaar....!

Als ik dit zo begrijp kan ik beter een stagg les paul kopen als een gibson les paul custom???

Volgens mij ga je wel een beetje ver met je bewering. Ik weet heus wel dat je voor weinig geld soms tegen wat leuks aan kan lopen, maar dat geld geen moer zegt over de kwaliteit.........

Napoje
17 januari 2013, 10:46
De prijs van een gitaar zit m vooral in de uren van de bouwer en zijn vakmanschap en niet te vergeten de naam van het merk. Ook hardware uit Bamië is tegenwoordig veel beter dan vroeger, dus je kan een prima gitaar bouwen zonder schaller en seymour Duncan.

Een Gibson is veel duurder dan een Tokai maar niet per definitie beter. Sommige mensen vinden die tokais zelfs beter

Kakihara
17 januari 2013, 13:48
Vandaag met veel plezier naar je 3 oudere bouwsels gekeken. Met jouw houtbewerkerservaring lijkt het me haast zonde om de draad opnieuw op te pakken aan de hand van zo'n kit. Het is leuk hoor, je bent effe bezig en uiteindelijk krijg je een bespeelbaar instrument. Maar ik denk dat jij meer voldoening zou halen uit het bewerken van een paar planken (ruw) hout, met schaven, zagen en frezen, dan het in elkaar zetten van een afhaalchinees-gitaar. En voor ons is het ook leuker om naar foto's van zo'n bouwproces te kijken.