PDA

View Full Version : Yamaha AC3M / AC3R Of Martin GPCPA5K?



dgrammenidis
16 januari 2013, 14:16
Ben aan het twijfelen om één van de twee bovengenoemde gitaren te kopen.

De Martin heb ik kunnen testen en speelt wel lekker en soepel.
Maar de Yamaha AC3r & m heb ik nog niet kunnen testen. Heb heel wat reviews gelezen & video's gezien.
Maar ben er nog niet uit, gezien ik nog geen verdeler heb gevonden die er een heeft staan in de winkel.
Ik ben wel enorm gecharmeerd door de yamaha van wat ik gelezen en gehoord hebt.

Yamaha is volledig uit hout vervaardigt, terwijl de Martin een HPL body heeft.

Heeft er iemand ervaring met de yamaha's.

Ik ben een all round gitarist die graag allerlei stijlen speelt incl. fingerpicking.
Voor mij belangrijk dat de semi akoustische gitaar ook zonder plug in mooi blijftr klinken.

grz
David

dgrammenidis
16 januari 2013, 23:55
Onderstaande tekst ontving ik per mail
Iemand nog andere mening toegedaan?

Beste David,de Martin is veruit de beste gitaar van de 2. Ook naar de toekomst toe en al zeker op het gebied van waarde-vastheid. Speelt bovendien ook een stuk comfortabeler. Ik stuur je voor beide gitaren een offerte per mail. Indien nog vragen, hoor ik het graag.Kurt

Rizz
17 januari 2013, 07:36
Geen ervaring met de gitaren, maar Yamaha maakt goede gitaren, dus testen is het devies. Ik zou de verkoper niet zomaar op z'n blauwe ogen geloven. Ik zou toch eerder voor de massieve body gaan, maar dat is meer gevoelsmatig..

Muzieknono
17 januari 2013, 08:38
Speulen en vergelijken, een gitaar en zijn feel en sound zijn iets persoonlijks en natuurlijk kun je op een forum nagaan of iets brandhout is qua konstruktie maar yamaha maakt goede gitaren evenals martin, net als yamaha goede motoren maakt en harley ook, het heeft te maken met persoonlijke smaak en hoe gevoelig je bent voor "legende" vorming, je koopt een gitaar uiteindelijk niet om weer te verkopen.
Mvgr. Dirk Jan :B

--=HANS=--
17 januari 2013, 08:54
........je koopt een gitaar uiteindelijk niet om weer te verkopen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Ja en nee, ligt misschien een beetje aan waar je staat in je muzikale carrière. Als je al langere tijd speelt en goed weet wat je wilt en echt op zoek gaat naar de gitaar die misschien de rest van je leven wel bij je blijft is het idd geen argument. Maar als je nog aan het begin staat is de kans groot dat je er of mee ophoudt of door wil groeien naar een beter instrument. In beide gevallen is het dan echt wel een argument als een gitaar makkelijk door te verkopen is. Overigens geldt dat wat mij betreft voor beide gitaren die TS noemt. Zo op het eerste gezicht komt het commentaar van die verkoper op mij ook een beetje merkwaardig over, gevoelsmatig zou die volledig massieve Yamaha zeker zo goed moeten zijn.

dgrammenidis
17 januari 2013, 11:22
Ik heb ook wel een klein beetje het gevoel dat de verkoper zijn martin naar voor schuift.
En dit omwille dat een paar heeft staan en de yamaha voorlopig nog niet.

Dus, op zoek naar een verdeler die hem wel heeft staan.
dit rigio mechelen / Antwerpen.

Gelukkig ben ik niet gehaast, want mijn Martin DX1 is nog niet verkocht.

thx voor de input.

jazzie1
19 januari 2013, 08:54
Ik blijf het prachtig vinden "verdeler" i.pv. winkelier...:) maar dat even terzijde..

dgrammenidis
20 januari 2013, 02:44
Wat is daar nu prachtig aan. "een verdeler". Voor mij part wordt hij in een schuur verkocht ipv een winkel. ;-)

dgrammenidis
23 januari 2013, 08:49
Dag David,

*

In de prijsklasse van deze gitaren zou ik in ieder geval opteren voor een gitaar die volledig is opgebouwd uit "solid wood". Dus vol hout, uiteraard voor het bovenblad maar ook voor de zijkanten, rug en nek.

Vol hout geeft altijd een betere klank (voller en gerafineerder) dan "laminated wood" maw triplex.

Uit de specificaties zie ik dat de yamaha is opgebouwd uit vol hout en de Martin behalve het bovenblad uit triplex of multiplex.

Zonder de gitaren te horen is dan voor mij de keuze snel gemaakt.

Wat de electronica betreft ga ik voor een gitaar met het dubbele systeem, zowel piezo als micro wat dan gemixt (geblend) kan worden.

De Yamaha heeft dit systeem, bij de Martin is het voor mij onduidelijk.

Ik heb enkele leerlingen die een Martin gekocht hebben. Allicht omwille van betaalbaar en natuurlijk de naam Martin.

Ik weet niet juist wel type het is maar alleszins met de gelamineerde nek. Van deze gitaren ben ik allesbehalve onder de indruk.

Als je moet kiezen tussen de Yamaha en de Martin ga dan voor de Yamaha.

Om het U wat moeilijker te maken, in deze prijsklasse moet je zeker ook eens een Taylor en een Seagull proberen.

Let ook op de bespeelbaarheid van de gitaar en trek je niet te veel aan van de al of niet ingebouwde versterker.

dgrammenidis
23 januari 2013, 08:52
Deze reactie kwam via mail binnen.
Zeer sterke toelichting van een Luthiers uit Antwerpen.

Rizz
23 januari 2013, 09:05
Heeft hij deels gelijk in, toch moet jij het zelf gaan horen. Toch is het lastig om gitaren te vergelijken, zeker als je op de hoogte bent van de reputatie van merken en de invloed die dat kan hebben.. En een gelamineerde hals hoeft niet persé slecht te zijn, vaak zijn ze steviger dan niet-gelamineerde halzen..

Ik moet hem gelijk geven dat de goedkopere Martins ook niet mijn cup of tea zijn, er is veel meer kwaliteit voor hetzelfde geld te vinden.

Sluit jezelf op in een winkel, bespeel er zoveel mogelijk. Maak een shortlist en kom een andere dag terug en pak die van je SL. Volgens mij werkt dat het beste, al kunnen de invloeden van de dag en jou persoonlijke gemoedstoestand ook je smaak van dat moment bepalen.

LaurentB
23 januari 2013, 10:10
Je moet toch de gitaren proberen hoor. Massief hout is voor het bovenblad inderdaad erg belangrijk, maar zeker even belangrijk is de bracing ervan. Beiden zijn veel belangrijker dan het materiaal van zij- en achterkant, dus het is heel goed mogelijk dat een goed ontworpen gitaar met slechts een massief bovenblad beter klinkt dan een andere volledig massieve gitaar.

dgrammenidis
23 januari 2013, 11:15
deze kwam ik ook nog tegen.

website: http://www.strumviews.com/Yamaha-A-series-acoustic-electric-guitar-review-SRT-Studio-Response-Technology

van zodra ik een gitaar verdeler heb gevonden die deze heeft staan. Dan gaan we lekker gaan testen.

deze topic zal ik sluiten, als ik mijn beslissing genomen heb met mogelijk alternatieve merken.
zodat ik nog een foto'tje kan plaatsen ;-)

PS: Heb een Martin DX1 te koop gezet op maktplaats.
Maar heb de indruk dat daar weinig beweging zit.
Zou ik dan beter en topic openen met tekoop zoals sommigen het doen?

gr
David

Rizz
23 januari 2013, 11:23
d
PS: Heb een Martin DX1 te koop gezet op maktplaats.
Maar heb de indruk dat daar weinig beweging zit.
Zou ik dan beter en topic openen met tekoop zoals sommigen het doen?

gr
David

Nope, dat mag niet, hooguit in je sig en dat heb je al gedaan, zie ik.. Je zou 'm ook op de gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/) kunnen zetten.

Je kan de link naar je marktplaatsadvertentie ook in je sig zetten natuurlijk.. ;)

Rooker
23 januari 2013, 11:39
Nu ben ik alleen even nieuwsgierig he... Ik ben niet zo'n westerngitaar kenner. Maar nu word er heel vaak geroepen dat mensen met zelfde budget als TS eens moeten kijken naar een Eastman of een Blueridge gitaar omdat dat de beste voor het geld zijn. Waarom word dat nu niet geadviseert?
Ben zelf in het bezit van een inmiddels al oudere Yamaha van toen der tijd fl900,-, hij klinkt lekker maar de afwerking laat te wensen over. Ook de ingebouwde versterker klinkt veel minder als een los exemplaar of mic er voor. Kees Dee vind ik een hele goede gitaarwinkel en zij doen veel met Eastman en als zij dat zien zitten zou ik er zeker even naar kijken. Nog nooit een geprobeert maar vind de specificaties wel veel belovend+ ze zijn veel mooier als deze yamaha.

dgrammenidis
23 januari 2013, 11:42
staat ook op de gitaarmarkt.
link in de Sig zetten goed advies

Rizz
23 januari 2013, 11:53
Nu ben ik alleen even nieuwsgierig he... Ik ben niet zo'n westerngitaar kenner. Maar nu word er heel vaak geroepen dat mensen met zelfde budget als TS eens moeten kijken naar een Eastman of een Blueridge gitaar omdat dat de beste voor het geld zijn. Waarom word dat nu niet geadviseert?
Ben zelf in het bezit van een inmiddels al oudere Yamaha van toen der tijd fl900,-, hij klinkt lekker maar de afwerking laat te wensen over. Ook de ingebouwde versterker klinkt veel minder als een los exemplaar of mic er voor. Kees Dee vind ik een hele goede gitaarwinkel en zij doen veel met Eastman en als zij dat zien zitten zou ik er zeker even naar kijken. Nog nooit een geprobeert maar vind de specificaties wel veel belovend+ ze zijn veel mooier als deze yamaha.

Heb jij helemaal gelijk in! Hoe kon ik dat vergeten.. :hide:

Koop een Eastman, David, zeker het bekijken waard.. Ik ben iig fan! :D

Ernest01
23 januari 2013, 18:59
Koop een Eastman, David, zeker het bekijken waard.. Ik ben iig fan!

Kan ik het helemaal mee eens zijn.

dgrammenidis
23 januari 2013, 19:11
Ben vandaag gaan kijke voor een eastman. Toch een lokale handelaar in antwerpen die er een paar had staan. Het was een performer model akoustisch 995€. Het was een aangename kennis making met het merk. Maar boven het budget dat ik voorzien heb. 900 is uiterste budget en wil een elektro akoustische ien een cutway model en die kwam op 1250€. Voorlopig had hij geen goedkopere modellen staan eastman. Zoektocht gaat verder.....

synapse
24 januari 2013, 11:41
Hoi,
Ook ik ben een fan van Eastman.
Ik weet zeker dat je binnen jouw budget prima kunt slagen.
Ook Blueridge kan ik aanbevelen. Ik heb diverse bespeeld en ze klonken speelden over het algemeen goed en waren zeker hun geld allemaal waard.
Laatst heb ik ook nog wat Sigma's (B merk van Martin) bespeeld. Ook die vielen me zker niet tegen.
Keuze genoeg dus.
Veel plezier met uitproberen!

dgrammenidis
26 januari 2013, 18:28
Dit wat!!! Sigma zou blijkbaar geen B-merk meer zijn van Martin. Dit wist gisteren de winkelier mij te vertellen.
Blijkbaar is het een duitser die dit merk terug zou opgestart hebben. Nadat Martin afbouw plannen had. En is dus volledig los gekoppeld van martin. ???

Gisteren wat gitaten getest en vandaag ook.
Seagull getest, persoonlijk niet echt mijn ding.
Dan maar een paar blueridge getest. Dat was een grote meevaller binnen het voorop gestelde budget en was volledig in solid wood. De ene mahonie en de andere palisander body.

Terug een eastman geprobeerd viel me echt in de smaak. Maar weer buiten budget en in de model dat ik hem wil.

Vandaag een takamine geprobeerd en die viel echt tegen. Vooral de bespeelbaarheid, lag niet in mijn hand, het ging wat stroef.

Heb dan maar de yamaha cpx 500 reeks geprobeerd. Vond ik een zeer goede gitaar voor zijn budget.
Jammer dat er de hogere cpx series er niet waren.

Daarna weer de martin getest. En die ging ook lekker, net zoals de eerste keer.
Conclusie, ik ga wachten tot april tot de AC3R & AC3M beschikbaar is. Wil hem zeker getest hebben voor ik definitief beslist.

Muzieknono
27 januari 2013, 08:34
:hide:
Hoi,
Ook ik ben een fan van Eastman.
Ik weet zeker dat je binnen jouw budget prima kunt slagen.
Ook Blueridge kan ik aanbevelen. Ik heb diverse bespeeld en ze klonken speelden over het algemeen goed en waren zeker hun geld allemaal waard.
Laatst heb ik ook nog wat Sigma's (B merk van Martin) bespeeld. Ook die vielen me zker niet tegen.
Keuze genoeg dus.
Veel plezier met uitproberen!

Sigma is zeker geen b merk van martin, het is een op zichzelf staand merk dat door amerikaanse gitaarbouwers in het leven is geroepen om te kunnen konkureren met de goed kopere aziatische markt, geweldige gitaren overigens.
Mvgr. Dirk Jan :B

Muzieknono
27 januari 2013, 08:39
Dit wat!!! Sigma zou blijkbaar geen B-merk meer zijn van Martin. Dit wist gisteren de winkelier mij te vertellen.
Blijkbaar is het een duitser die dit merk terug zou opgestart hebben. Nadat Martin afbouw plannen had. En is dus volledig los gekoppeld van martin. ???

Gisteren wat gitaten getest en vandaag ook.
Seagull getest, persoonlijk niet echt mijn ding.
Dan maar een paar blueridge getest. Dat was een grote meevaller binnen het voorop gestelde budget en was volledig in solid wood. De ene mahonie en de andere palisander body.

Terug een eastman geprobeerd viel me echt in de smaak. Maar weer buiten budget en in de model dat ik hem wil.

Vandaag een takamine geprobeerd en die viel echt tegen. Vooral de bespeelbaarheid, lag niet in mijn hand, het ging wat stroef.

Heb dan maar de yamaha cpx 500 reeks geprobeerd. Vond ik een zeer goede gitaar voor zijn budget.
Jammer dat er de hogere cpx series er niet waren.

Daarna weer de martin getest. En die ging ook lekker, net zoals de eerste keer.
Conclusie, ik ga wachten tot april tot de AC3R & AC3M beschikbaar is. Wil hem zeker getest hebben voor ik definitief beslist.

Heb je een pm gestuurd.
Grtz. DJ

synapse
28 januari 2013, 15:33
:hide:

Sigma is zeker geen b merk van martin, het is een op zichzelf staand merk dat door amerikaanse gitaarbouwers in het leven is geroepen om te kunnen konkureren met de goed kopere aziatische markt, geweldige gitaren overigens.
Mvgr. Dirk Jan :B

Je hebt, althans volgens de Sigma website (en waarom zou dat niet kloppen), gelijk.
Ik wist niet beter dat het merk geïnitieerd was door Martin, en dat leek te worden bevestigd door de kop van de gitaar die erg op die Martin lijkt.
Ik vermoed daarom dat Martin wel één van de Amerikaans gitaarbouwers is geweest achter Sigma.
Kortom, weer wat geleerd.

LaurentB
28 januari 2013, 17:56
Sigma was ooit wel degelijk een budgetmerk van Martin. Geen verkeerd merk trouwens; ken een gitarist die een alleszins behoorlijke Sigma uit de jaren zeventig heeft.

dgrammenidis
29 januari 2013, 10:50
Onderstaande forum commentaar vond op een amerikaanse site.


"I bought a Yamaha AC3R limited bearclaw model a couple weeks ago and I am EXTREMELY pleased with it. I wanted to chime in here on this thread because unlike most others posting here, I was actually looking to DOWNGRADE a bit. My main guitar is a Ryan Nightingale, and let me tell you, in my opinion, it's hard to beat the sound and playability of a Ryan, in any price range. I've owned the Ryan since 2003, and I've been looking for something that I'd feel more comfortable hauling around without getting damaged - more of a comfortable workhorse guitar than a pristine, world-class instrument that my Ryan is. Long story short - I've played many Taylors and now having owned the Yamaha AC3R, it very much seems like Yamaha was really going for a Taylor-esque type of guitar. It reminds me VERY much of a 314, but at less than half the cost. I agree with other posts here that some of Yamaha's models are lower end - you'd really have to play a few to find a great one, whereas you can pretty well guarantee that any Taylor 314 will be consistent with one another. But let me say I am very impressed with the fit, finish, and playability of this new A series Yamaha. It's beautiful - I keep pulling it out of the case and am impressed each time. In my honest opinion, I really think this is on par with the Taylors. When you consider the major cost difference, the Yamaha DEFINITELY has more bang for the buck. No one can tell you for sure what you need to get - but if you're looking at the Taylor and the Yamaha AC3R, I believe the caliber of these intruments is in the same class and you should do yourself a favor and get your hands on both before you make a final decision. Ok, that's my 2 cents!"

Als de yamaha effectief in de lijn ligt van de taylor 300 reeks dan ben ik zo goed als zeker dat ik er voor zal gaan.
En de Martin opzij ga zetten. Want Taylor is hoogst waarschijnlijk de volgende stap in gitaar ervaring. Maar budget is er niet op dit moment.

ed4design
2 februari 2013, 08:02
Hoi dgrammenidis,

Ik heb de AC3-M nu al een tijd en ik kan niet anders zeggen dat ik er nog steeds net zo blij mee ben als op de eerste dag dat ik hem uit zijn prachtige koffer pakte. Vorig jaar heb ik er al een stukje over geschreven: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155199-Nieuwe-Yamaha-AC-3M-gitaar&p=2850103#post2850103

Toen ik hem wilde kopen waren er nog niet heel veel Nederlandse reviews van deze gitaar, maar ben ik min of meer af gegaan op buitenlandse reviews. Deze waren stuk voor stuk uitstekend. Toen ik uiteindelijk de specificaties ging vergelijken tussen de Yamaha en de andere merken wist ik dat ik hem moest proberen voordat ik een andere zou kopen. Je krijgt gewoon enorm veel gitaar voor je geld. Voor de 650 Euro die hij kost krijg je een volledig massieve gitaar (in mijn geval mahonie), goede electronica (kan bij Yamaha niet missen) en een prachtige afwerking. Als bonus krijg je er bovendien ook nog eens een schitterende koffer bij...

Kortom, als ik jou was zou ik zeker eerst gaan spelen op de Yamaha voordat je een andere besluit te kopen. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hem gekocht bij Dijkman in Alkmaar. Die hebben hem wellicht nog wel.

Veel succes en plezier met kiezen!

Groeten, Edwin

dgrammenidis
2 februari 2013, 20:58
Hoi dgrammenidis,

Ik heb de AC3-M nu al een tijd en ik kan niet anders zeggen dat ik er nog steeds net zo blij mee ben als op de eerste dag dat ik hem uit zijn prachtige koffer pakte. Vorig jaar heb ik er al een stukje over geschreven: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?155199-Nieuwe-Yamaha-AC-3M-gitaar&p=2850103#post2850103

Toen ik hem wilde kopen waren er nog niet heel veel Nederlandse reviews van deze gitaar, maar ben ik min of meer af gegaan op buitenlandse reviews. Deze waren stuk voor stuk uitstekend. Toen ik uiteindelijk de specificaties ging vergelijken tussen de Yamaha en de andere merken wist ik dat ik hem moest proberen voordat ik een andere zou kopen. Je krijgt gewoon enorm veel gitaar voor je geld. Voor de 650 Euro die hij kost krijg je een volledig massieve gitaar (in mijn geval mahonie), goede electronica (kan bij Yamaha niet missen) en een prachtige afwerking. Als bonus krijg je er bovendien ook nog eens een schitterende koffer bij...

Kortom, als ik jou was zou ik zeker eerst gaan spelen op de Yamaha voordat je een andere besluit te kopen. Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hem gekocht bij Dijkman in Alkmaar. Die hebben hem wellicht nog wel.

Veel succes en plezier met kiezen!

Groeten, Edwin


Hoi Erwin, bedankt voor je tekst & uitleg.
Als ik jou positieve reviews lees, jeuken mijn handen steeds harder om hem zo snel mogelijk te testen.
Als alles mee zit kan ik hem volgende week testen in Mechelen (BE) de AC3r maar wel in een vintage sunburst kleur. Als hij echt bevalt dan ga ik hem bestellen in een natural kleur. (vind ik maar niet al da sunburst gedoe op gitaren). Het allermoeilijkste zal de keuze maken tussen de M of de R.
Heb toch al heel wat gitaren zitten testen maar degene die mij allemaal echt aanspraken zaten allemaal zwaar boven mijn budget.
En alles wat ik hoor en zie, rond deze yamaha komt deze heel dicht bij de duurdere modellen van Martin & taylor.

Thanks voor het posten van je ervaring!

mvg
David

ed4design
2 februari 2013, 21:20
Hoi David,

Graag gedaan! Ik vond het zelf ook fijn om reviews van deze gitaar te lezen.
Je hebt groot gelijk dat je hem in natural wilt kopen, want de tekening in het hout is te mooi om met een laag lak te bedekken.
De keuze tussen de R en de M moet toch niet al te moeilijk zijn hoor! Het hangt er alleen van af welk geluid jouw voorkeur heeft. De R heeft een wat scherper geluid. De M is over de hele linie wat warmer van klank.

Ik liep net als jou tegen het probleem aan dat alle gitaren met vergelijkbare specs veel te ver boven het budget zaten. Daarnaast waren er ook een hoop gitaren van de grote merken met veel mindere specs die evengoed een stuk duurder waren. Voordat ik de Yamaha ging bespelen vertelde de verkoopster (zelf ook gitariste) dat hij minstens net zo goed klinkt als een middenklasser van Taylor. Dit had ik ook al eens in en Engelstalig review gelezen, maar eerlijk gezegd had ik daar op dat moment mijn twijfels over, omdat je in mijn optiek geen appels met peren moet vergelijken. Een prijsverschil van zo'n 1000 Euro moet toch ergens inzitten!? Toen ik de Yamaha uiteindelijk in de winkel vast had en het geluid in het echt hoorde was ik op slag verkocht. Eerlijk is eerlijk... het typische rinkeltje (belletje) van de Taylor hoor je er niet in terug, maar zoals ik al eerder zei: hij speelt en klinkt voortreffelijk. En voor 1000 Euro kan ik dat belletje missen als kiespijn ;)

Succes volgende week met testen en volg je gevoel en oren uiteraard!

Edwin

Rizz
2 februari 2013, 23:34
Hoi Erwin, bedankt voor je tekst & uitleg.
Als ik jou positieve reviews lees, jeuken mijn handen steeds harder om hem zo snel mogelijk te testen.
Als alles mee zit kan ik hem volgende week testen in Mechelen (BE) de AC3r maar wel in een vintage sunburst kleur. Als hij echt bevalt dan ga ik hem bestellen in een natural kleur. (vind ik maar niet al da sunburst gedoe op gitaren). Het allermoeilijkste zal de keuze maken tussen de M of de R.
Heb toch al heel wat gitaren zitten testen maar degene die mij allemaal echt aanspraken zaten allemaal zwaar boven mijn budget.
En alles wat ik hoor en zie, rond deze yamaha komt deze heel dicht bij de duurdere modellen van Martin & taylor.

Thanks voor het posten van je ervaring!

mvg
David

Mag ik je nog 1 tip geven? Kwaliteit kan exemplarisch zowel slecht als goed zijn. Als de SB je bevalt, echt aan je wensen voldoet en je bestelt de natural versie, vergewis je ervan dat deze ook zo goed is en neem 'm niet zomaar mee..

dgrammenidis
3 februari 2013, 00:18
Richie, bedankt voor de tip. Je redenering klopt, elk instrument is uiteindelijk uniek. Zoals elke boom dat is ;-)

dgrammenidis
18 februari 2013, 09:44
Beslissing is gevallen!!
Heb uiteindelijk de AC3m mee naar huis genomen :-) (fotootjes volgens nog!!)

na al die testen ben ik terug gekomen op de twee vernoemde modellen in de titel.
Op puur akoustisch niveau lagen de twee toch dicht bij elkaar. Moet toegeven dat de Martin met zijn koa laminaat achterkant
best speciaal en mooi was. Met momenten kreeg ik het moeilijk om te beslissen, tot ik weer even besefte van, hey yamaha is volledig uit hout en zijn klank gaat met de tijd nog uitzetten.
Maar ingeplugd was die yamaha toch wel super, die Srt systeem zit best goed in elkaar. de Fischman van martin was ook niet slecht.
maar vervelender om deze bij te sturen, met de druk knopjes maar estetich veel mooier natuurlijk.

Maar goed, na een paar uur getingel op de yamaha, denk ik dat ik een goeie beslissing genomen had.

Tussen de palissander en de Mahonie was ik er snel uit. ben voor de warme donkere klanken gegaan, dus mahonie.
Ik moest even uitzoeken waarom ik drang had naar de palissander. tja, gisteren toevallig op een pallisander klassieke gitaar gespeeld.
En toen wist ik het weer, als het een klassieke gitaar wordt dan, zal hij van palissander zijn, omwille van de nylon snaren.

En zoals Ed4disgn al zij, je zou hem inderdaad bijna alleen al kopen om zijn koffer. :-).

dgrammenidis
19 februari 2013, 16:42
voila mijn nieuwe YAMAHA AC3m gitaar :-)

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=10200717376720397&set=a.10200453310758913.2200542.1341046900&type=3&theater

Rizz
19 februari 2013, 17:21
Mooi, die achterkant.. :D

Gefeliciteerd iig! :cheerup:

dgrammenidis
19 februari 2013, 17:47
Je moet wel verder bladeren door de album;-)

Rizz
19 februari 2013, 17:58
Dat is het probleem, ik heb geen FB, dus da kennie! :mad:

dgrammenidis
19 februari 2013, 20:23
Misschien zo beter? ;-)

https://picasaweb.google.com/117924536385197394468/DropBox?authkey=Gv1sRgCMDm5eLw-eKvOA

Rizz
19 februari 2013, 20:35
Dat is beter... ;) Idd mooie gitaar! Veel speelplezier, maar dat gaat wel lukken, schat ik zo..

dgrammenidis
15 november 2013, 00:43
Nu dat ik al een acht tal maanden op mijn AC3m speel en ondertussen al wat beter kan spelen.
heb ik maar eens een opname gedaan ;-). Zo horen we we ook ineens hoe de yamaha klinkt :-).

Heb nog geen enkele minuut spijt gehad :-).

http://www.youtube.com/watch?v=Pwwc08yOB3g

:B

LaurentB
15 november 2013, 09:02
Hij zingt mooi door, hoor ik.

Muzieknono
17 november 2013, 08:24
Klinkt prima, goede keuze.
Mvgr Dirk Jan :B