PDA

View Full Version : Korg A3 aanschaf



Braddie
16 januari 2013, 13:34
Na een lange zoektocht (Ding schijnt zeldzaam te zijn, zeker met die kaart erbij) heb ik een afspraak gemaakt om een Korg A3 op te gaan halen inclusief de SPC-01 (U2 kaart noem ik hem maar even) card.

Valt er nog wat op aan te merken op deze bak? lees overal op internet dat bepaalde effecten/settings ongeevenaard zijn en dat zelfs de HD500 van Line 6 en de GT100 van boss niet in de buurt kunnen komen van bepaalde delay sounds en de autowah :)

Is dit ook daadwerkelijk zo?

Ga er 139 euro voor betalen inclusief kaart, hij schijnt in nieuwstaat te zijn (inclusief net vervangen batterij en display licht)

muziekschuur
16 januari 2013, 13:59
Mazzelkont...

Braddie
16 januari 2013, 14:01
Mazzelkont...

Licht de reactie eens toe ? :)

Braddie
20 januari 2013, 16:48
Helemaal niemand?...:dontgeti:

muziekschuur
20 januari 2013, 19:55
Het is een zeldzaam apparaat. Maar veel obscuurder dan Eventide. Een apparaat dat ooit net zo duur was als de h3000. Gewoon kopen. Maar moeilijk te verkopen.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Braddie
21 januari 2013, 00:18
Ok, bedankt hiervoor!

Ik had ook al een bericht gestuurd naar een muziek zaak hier in de buurt, en die zeiden dat het héél lastig ging worden, en dat het geld wat ik er voor over had (150..) absurd laag was, en ik minimaal op het dubbele moest rekenen omdat ze gewoon héél zeldzaam zijn.

Dus ik heb voor die 140 voor de A3 + SPC-01 gewoon heel veel geluk? :D

TOF!

morris
22 januari 2013, 23:27
Het is een mooi apparaat, maar zoals zoveel apparaten uit die tijd 'overhyped'. Waarschijnlijk omdat the edge het ding gebruikte. O.a. Op mysterious ways. Maar voor die prijs wel zeker een goede deal, 300 euro zou echter te veel zijn. Effecten zijn prima in orde, maar halen het m.i. Niet bij een gforce, en al zeker niet bij een h3000. Dat is echt 5 klassen beter. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat het model niet zo lang in productie is geweest. Maar voor dit geld heb je wel een prima fx processor gescoord met veel mogelijkheden.

Braddie
23 januari 2013, 12:35
Dankjulie wel. 1 kleine kanttekening. ik zag op diezelfde website een Pod x3 van Line 6 liggen voor 199 euro, is 50 euro duurder maar lijkt mij persoonlijk wel véél beter.

Hoop wat van julie te horen!

Braddie
24 januari 2013, 18:27
Heb hem geprobeerd. En ben tóch naar huis gegaan met de Line 6 Pod X3.
Vind die A3 echt nérgens naar klinken, wát een slappe hap is dat zeg
Die Mysterious Ways sound heb ik geprobeerd met 2 gitaren, heb wat parameters veranderd, kreeg de sound er NIET uit (En dat terwijl ik hem op funkwah 76 had staan)


Hij is énorm overhyped omdat The Edge hem gebruikt, en dit laat ook zien dat niet alles wat The Edge gebruikt goed is :) Hij klonk clean best ok, maar zodra ik er wat distortion op ging knallen klonk het meh. Zélfs dat vermeende intro van The Fly klonk niet lekker, én die flanger bij die Numb preset, wat een onzin.

Die Line 6 kan dit allemaal ook, 100% zeker. En waarschijnlijk nog wel béter ook met die software.

JER00N
11 mei 2013, 00:08
Ondanks dat dit topic alweer een paar maanden stilligt wil ik er ook even op reageren. Ik heb zelf ook een A3, ongeveer twee jaar terug via Marktplaats gekocht. Ik heb er toen geloof ik 120 euro voor betaald. Dit was overigens wel zonder extra kaarten (die zijn vrij kostbaar). Mijn intentie was toen om hem in mijn rack te gebruiken voor de delays, chorus enz. Echter heeft de A3 als nadeel dat er wel wat 'lag' zit bij het schakelen tussen verschillende patches, de unit is dan dus even (denk 100 ms) stil, wat live wel een nadeel is natuurlijk. Verder heeft hij geen stereo input (wel stereo output). Om deze redenen heb ik niet veel later een G-Major gekocht die nu in m'n rack hangt.

De A3 gebruik ik nog steeds thuis. Ik ben wel fan van het jaren '80 geluid (guilty pleasure :D ) wat je met bijvoorbeeld de exciter en het pitch-effect kan maken. Persoonlijk vind ik het geluid wel lekker, het haalt het misschien niet bij moderne 19"-units maar het is dan ook een apparaat van 25 jaar oud! Wellicht dat ik hem nog wel een keer in m'n rack hang, maar dan in ieder geval wel via een soort parallele effectsloop-constructie zodat ik geen last heb van de patch-change lag.

Mijn A3 mist trouwens wel het kapje van de power-knop en een dopje van de phones-potmeter, dus mocht er iemand nog een dooie A3 hebben liggen die als donor wil fungeren... :D

muziekschuur
13 mei 2013, 21:29
Wel een apparaat waar alle parameters los in te stellen zijn.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk