PDA

View Full Version : Overdrive/Distortion pedaal



Sander.
16 januari 2013, 12:31
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik me maar eens aangemeld op dit forum. Ik ben een beginnende gitarist (ik speel nu zo'n 4 maandjes) en kan dus ook nog niet heel veel. Maar ik heb nu al het gemis van een pedaal... En er zijn zo veel soorten en maten (en prijzen!), dat ik het echt niet meer kan vinden....
Wat ik zoek:
Een pedaal die lang mee kan, en die ik niet zo hoef te vervangen. Eigenlijk moet hij ook allround zijn, zodat ik er rock en metal makkelijk mee kan spelen.
Waarom nu al een pedaal:
Ik vind zelf mijn versterker overdrive niet mooi klinken en het gemis om in een nummer snel over te schakelen naar distortion.
Budget:
Maximaal 100,-
Gitaar: Ibanez GAX-30
AMP: Roland Cube 30XL

Bvd.
Groet,
Sander

the sure thing
16 januari 2013, 14:52
Ha Sander, welkom!

Kijk eens naar Boss pedaaltjes, die gaan lang mee en je hebt ruime keuze.

patrick0108
16 januari 2013, 15:32
welkom, en overdrive pedalen zijn er genoeg voor 100 euries. Je kan ook even kijken op gitaarmarkt en als er wat bij zit even een PM naar de verkoper hier op het net. verder zou je div overdrive pedalen kunnen proberen bij een gitaar zaak in de buurt.
Merken:Boss,MXR,Fulltone,Carl Martin,Electro Harmonix,TC Electronics,Lovepedal,Radial, en ga zo maar door.....

Sander.
16 januari 2013, 15:50
Bedankt voor jullie antwoorden :) .
Zelf vind ik eigenlijk de BOSS MD-2 Mega Distortion wel heel erg mooi, denken jullie dat dit een redelijk all-round pedaaltje is?

the sure thing
16 januari 2013, 16:12
Ja hoor... Prima keuze.

Aca Ilic
16 januari 2013, 22:01
heey Sander,

een beetje vage vraag ( als je de titel in acht neemt dan). Zoek je nu een pedaal waar je mee en oevrdrive en distortion mee kunt uithalen. Enige twee die ik ken zijn Visual sound Jekyl& Hyde, en Rodenberg Gas 828 met dubbele funkties...
cheers
Alex

AirheadR100
20 januari 2013, 20:44
Hoi Sander, voor overdrive en distortion moet je beslist eens de Harley Benton pedalen van Thomann bekijken, de vintage overdrive kost bv 29,95 en is bijna identiek aan de dure tube screamer ts808 van Ibanez.......van Ibanez is de nieuwe SD9m overigens een hele gave distortion, hiermee kun je van overdrive tot heftige distortion en alles er tussenin krijgen voor 95,- euries, precies binnen je budget. Succes met je keuze! Grrrrrrr Marc:cooler: