PDA

View Full Version : Gebruik volume pedaal?



telecastermaster
20 juni 2003, 14:01
Waarvoor en wanneer gebruiken jullie een volume padaal eigenlijk precies? Ik heb de mijne nooit echt in mijn spel weten te integreren. (Muv het spelen met een slide; dan kun je de tonen mooi aan laten zwellen, zowel in volume als in toonhoogte.)

Bovendien heb ik het idee dat ie enigszins "toon zuigt", zeg maar (Boss FV50).

RadiuS
20 juni 2003, 15:05
luister maares naar steve howe of soms john petrucci je kan je toon laten "aanzwellen" zeg maar eerst volume uit dan aanslaan en dan voume omhoog...

Nicci
20 juni 2003, 17:26
dat is een hele mooie toepassing. sommige gitaristen kunnen daarmee de mooiste dingen doen.
daarnaast gebruiken sommige gitaristen een volumepedaal in combinatie met een buizenversterker. door het volumepedaal vol open te zetten laten ze de buizen scheuren, door het volumepedaal fors in volume te laten afnemen schoont het geluid op. ik doe dit met de volumeknop van mijn gitaar. pedaal is alleen wat handiger.

schaap
20 juni 2003, 22:01
vaak speel ik eerst iets zonder volume, en draai deze dan pas open, klinkt echt vet nat gewoon 8) maar wel mooi op zich met een goed effect.

taylor
21 juni 2003, 10:42
ik heb er wel 1.

maar gebruik hem alleen thuis weleens veder niet zo veel,dan meestal zoals hier al stond om van dirty naar en cleanere jazzy sound te gaan.

john.3001
25 juni 2003, 13:31
Heeft iemand Queens of the Stone Age op PinkPop gezien.
Bij 1 liedje (naam vergeten...) gebruikten ze ook een effect, volgens mij volumepedaal?

Ronald
25 juni 2003, 13:49
volges mij was da inderdaad een volume pedaal

maar er lagen sowieso al een heel pedaalbord de gitaristen