PDA

View Full Version : Squier classic vibe of mexican Fender



Labadi
15 januari 2013, 18:45
Ik zou een nieuwe gitaar willen kopen, maar zou een beetje de sound van Gilmour willen.
Ik dacht an een squier classic vibe 50's of een mexicaanse strat, beiden voorzien van de EMG David Gilmour pick-ups. Het prijsverschil is tussen de 50 a 100 euro. Wat raden jullie aan? Velen zeggen dat de Squier classic vibe beter is dan de mexicaan...:strat:

Mr.Fingers
15 januari 2013, 19:06
Bij de mexicaanse Fender betaal je voor het feit dat er "FENDER" op de kop staat. Ik zou altijd voor de Squier CV gaan in dit geval: veel meer gitaar voor je geld!

SvennStar
15 januari 2013, 19:56
Bij die mexicaan betaal je niet alleen voor 'Fender' op de kop maar ook voor de betere Hardware (pots/trem/mechanieken). Het nadeel van de Mexicaanse Fenders is dat ze keramische elementen gebruiken, deze klinken na mijn mening veel minder dan de elementen van de classic vibe. Ik zelf ben wel voor de Classic Vibe (simon neil sig) gegaan omdat ik die gewoonweg beter vond klinken. De nadelen van deze gitaren zijn inderdaad: Krakende pots en een dun tremolo block. Makkelijk te verhelpen maar toch...

Labadi
15 januari 2013, 20:07
Het is de bedoeling om er een set emg actieve pick-ups in te steken (set compleet met slagplaat a la david gilmour)
Ik vhttp://images.musicstore.de/images.php?src=artikelbilder/GIT/GIT0001/GIT0001610%2D000/GIT0001610%2D000.tif&tmp=images200&path=Pfad%201raag me ook af of de tremelo van de mexicaan beter is dan de CV-squier.

Mr.Fingers
15 januari 2013, 20:10
betere Hardware (pots/trem/mechanieken).
Niet waar. De classic vibe heeft betere mechanieken (Kluson) dan de Mim-Standard (Fender huismerk diecast)

SvennStar
15 januari 2013, 20:10
Dan zou ik persoonlijk voor de mexicaan gaan, de tremelo van een mexicaan heeft een dikker blok-zorgt voor meer sustain en een smoother geluid. Maar dat is geheel subjectief, ik zou zeggen: probeer beide en koop welke het beste aanvoelt en klinkt.

Marbles
15 januari 2013, 20:16
Een heel cliche advies, maar: Het beste blijft toch om de gitaren beiden testen. Ik heb op goede en slechte squiers gespeeld, en ook goede en slechte mexicanen. Zo heb ik een mexicaanse classic 60 player strat die ik beter vind spelen dan menig duurdere (amerikaanse) strat, maar heb ik een japanse jazzmaster ipv een mexicaanse jazzmaster omdat ik met de mexicaanse die ik in mn handen had niets had.
Ik heb nooit op een classic vibe gespeeld, maar hoor er goede dingen over. Vroeger was de neck van een squier vaak smaller, dus probeer er ergens op te spelen.

(En ik denk dat ik inderdaad betaalde voor de naam fender omdat ik het stiekem toch wel leuk vond/vind om 'Fenders' te hebben. Hoe onzinning dat ook klinkt, speelde ik daar wel vaker op)

LRS
16 januari 2013, 06:54
Een heel cliche advies, maar: Het beste blijft toch om de gitaren beiden testen. Ik heb op goede en slechte squiers gespeeld, en ook goede en slechte mexicanen.

Wat Marbles zegt!

Labadi
16 januari 2013, 09:51
Ok, bedankt. Wat denken jullie van die EMG actieve pick-ups (set david gilmour), prijs rond de 280 euro compleet met slagplaat. Heeft iemand die?

rufus
16 januari 2013, 11:37
Een belangrijk ding, de hals. Ik vind die classic vibe prima gitaren maar het zijn toch wel dunne nekjes vind ik. In de mexicaanse heb je toch meer keuze van halsprofiel.
Ik heb nog een classic vibe gehad en vond wel dat de hals onderhevig was aan de omgeving, elke 6 maanden mocht je de nek afstellen, met geen enkele andere gitaar heb ik dat al gehad.
De hardware was anders wel prima voor zover ik kon oordelen.
Er heeft maanden zo'n strat te koop gestaan met die elementen, zoek eens op gearhunter naar zo'n strat of die elementen, misschien is hij nog te koop