PDA

View Full Version : Opheffingsuitverkoop The American Guitarstore Enschede



soundbound
15 januari 2013, 18:36
Slecht nieuws uit het Oosten, vandaag heeft TAGS aangekondigd in de huidige vorm niet verder te kunnen en de winkel op te geven. Dan willen ze in een andere vorm wel doorgaan, kleiner en op een andere locatie. Dat is uitermate spijtig, het is een goede winkel met een mooi assortiment en leuke mensen. De crisis heeft blijkbaar ook op zaken als deze grip gekregen. Voor degene die nog naar gear zoekt: tot 13 april wordt het huidige assortiment in de sale gedaan, zie ook: www.americanguitarstore.com

Jammer, ronduit jammer!!

ieme
15 januari 2013, 19:59
jammer dat de zaak verloren gaat, kai is een vakman...

toddzilla
15 januari 2013, 20:23
Heel erg zonde. Ik hoop dat er inderdaad een doorstart komt (al dan niet in afgeslankte vorm), want er is geen enkele zaak in de regio die in de buurt komt van TAGS. Eind deze maand misschien maar eens kijken of er wat leuks tussen die opruiming zit.

Wabbie
15 januari 2013, 20:36
Erg zonde dat deze zaak dicht gaat! Een van de beste gitarenzaken die ik ken! Hopelijk binnenkort een doorstart in afgeslankte vorm.

Malle Eppie
15 januari 2013, 21:03
Echt zonde! Heb bij Kai mijn ESP LTD Page Hamilton Sig gekocht en ben super geholpen! Jammer dat een winkel waar een gemoedelijke sfeer en mooie spullen hingen ten onder gaat aan de economische crisis... Mocht Kai een nieuwe kleinere winkel openen ben ik daar zeker te vinden!

arjanb01
15 januari 2013, 21:23
Zonde van zo'n mooie zaak, en kaj was altijd top voor zijn klanten. Gelukkig gaan ze door in kleinere opzet, ik zal ze blijven bezoeken voor onderhoud en mijn plectra en andere accessoires ! Dus iedereen die Facebook heeft liken met die hap!

Mr. Dynamite
15 januari 2013, 21:25
En kort na dit bericht op facebook:



Kondig je aan dat de winkel stopt,krijg je 100 likes erbij in een paar uur????!!!!Huh?

Jammer dat het moet, was een leuke winkel met goed personeel en leuke spullen.
Ook lekker dicht bij centraal (waar ik ook vaak kom ivm school)
Hopen dat ze snel een doorstart kunnen doen. Hoop ook dat ze dan al die lekkere planken blijven houden, ouwe mind fenders, gibsons en andere te gekke gitaren :ok:

Dweezman
15 januari 2013, 23:57
Kocht er als student op de UT mijn eerste USA Strat..

frekie
16 januari 2013, 12:25
Ik heb nog een berichtje gestuurd via hun website over een gitaar, geen reactie gekregen, vandaar. Winkel is van na mijn tijd in Enschede , maar toch jammer natuurlijk. Ik denk dat er nog wel meer klappen gaan vallen. Was een tijdje terug bij Tonika in Grunn, geen klant te bekennen zelfs niet op zaterdagmiddag.

Mitch
16 januari 2013, 14:48
Is dat die zaak die op Marktpaats altijd bizarre prijzen vroeg voor twijfelachtig vintage spul of ben ik in de war met een andere naam?

humbucker
16 januari 2013, 14:52
Mitch, dat is volgens mij de fellowship of acoustics

witterwit
16 januari 2013, 15:01
waren/zijn inderdaad ontzettend duur.

arjanb01
16 januari 2013, 15:11
Dat is the fellowship of acoustics, die regelmatig op marktplaats adverteerde. Verkopen mooie spullen, maar tegen niet markt-conforme prijzen, om het zo maar netjes te zeggen.
The American Guitarstore had prima prijzen, waarmee ze zelfs qua prijs mee konden met Thomann.

fantastik_badr
16 januari 2013, 15:12
Niet echt iets te vinden over welke kortingen enz enz....

Han S
16 januari 2013, 15:12
waren/zijn inderdaad ontzettend duur.

Heb je wel eens gehoord dat kwaliteit meer kost?

arjanb01
16 januari 2013, 15:15
Kom op Han, die kwaliteit leverde the American Guitarstore ook tegen schappelijkere prijzen.... En aan de mensen kan het ook niet liggen die bij TAGS werkt(en). Wat maakt dat TFSOA zulke prijzen kunnen hanteren dan ? Welke meerwaarde ?

witterwit
16 januari 2013, 15:43
voor wat het waard is, ik hoorde voor het eerst vanTFSOA toen ze een advertentie plaatsten voor DOODAD gitaren.

Han S
16 januari 2013, 15:45
Arjan, ik doelde eigenlijk ook op TAG.

witterwit
16 januari 2013, 16:01
ik bedoel de TFSOA

muffstuff
16 januari 2013, 16:23
die afkortingen maken het niet leesbaardere, doodoa TFSOA, wtflolimho

arjanb01
16 januari 2013, 16:36
Oke, sorry Han, maar inderdaad jammer dat veel muziekwinkels op de fles gaan. Zou mij benieuwen hoeveel mensen er gitaren, onbespeeld blind via internetwinkels bestellen. Dan heb je al voor een deel de oorzaak achterhaald waarom kwaliteitswinkels ten onder gaan !

witterwit
16 januari 2013, 16:37
die afkortingen maken het niet leesbaardere, doodoa TFSOA, wtflolimho

doodad is een gitaar merk.

Duhsjaak
16 januari 2013, 21:11
Bonzo Dog Doo Dah Band! Niks DooDad dingest.

Maar ik ben wel verdrietig, want ik vond het een bijzonder plezierige zaak.

Lagen ook lekker centraal ten opzichte van Tsjechië. Bijvoorbeeld.
Maar ik had het er wel voor over om een stevig stuk om te rijden.
Het gaat wel hard nu?
Of lijkt dat maar zo?
Toch balen van deze.
Vriendelijke groet, Gus

bertje1
16 januari 2013, 22:52
Bonzo dog doodahband,

geweldig goed heb vanavond de plaat die ik er van heb nog even gedraaid nostalgie ten top mooi he guus?

guitarkid
21 januari 2013, 08:29
Oke, sorry Han, maar inderdaad jammer dat veel muziekwinkels op de fles gaan. Zou mij benieuwen hoeveel mensen er gitaren, onbespeeld blind via internetwinkels bestellen. Dan heb je al voor een deel de oorzaak achterhaald waarom kwaliteitswinkels ten onder gaan !

Daar is nu (toevallig??? :seriousf: ) een topic over.... ;)

Maar ik zie op de site dat ze bijv. 7 van de 9 EVH Frankenstein replica's voor Europa hebben gekocht (met een verkoopprijs van 22.000 euro). Dan heb je wel een enorm kapitaal in de showroom staan, zeker ook met gitaren als de Jimmy Page LP, de Brian Setzer Sig. etc. Niet de gitaren die direct rap over de toonbank gaan natuurlijk en dat geld ben je eerst wel kwijt aan investering!
Wel geweldig dat een winkel ze heeft staan i.p.v. alleen volgestouwd te zijn met instap- en budgetgitaren, maar je loopt dus wel veel meer ris

arjanb01
21 januari 2013, 09:41
Onder het mom van toegevoegde waarde bieden waren de EVH modellen en de Brian Setzer sig. natuurlijk gitaren waar echte liefhebbers op afkomen, risico vol, maar hij heeft die EVH frankenstein modellen allemaal verkocht, dus daar lag het niet aan.
De makke is dat de consument en masse naar internet rent om hun GAS te stillen dan iets meer uitgeven en wachten...
En helaas is dit in een ander topic al aangehaald en blijkt toch dat de meesten niet via de reguliere muziekzaken kopen. Times are changing blijkbaar..... Jammer....

Pepe
21 januari 2013, 10:52
Ik zit net even bij hun webshop te kijken...3300 voor een '75 strat en 2900 voor een '78 telecaster... phew...

Hendriks
21 januari 2013, 11:33
Ik zit net even bij hun webshop te kijken...3300 voor een '75 strat en 2900 voor een '78 telecaster... phew...
Er moet natuurlijk wel wat verdiend worden.
Jammer , maar je ziet het bij veel branches op dit moment , veel concurrentie van de webshops . Zullen we aan moeten wennen denk ik.

Pepe
21 januari 2013, 12:38
Mijn punt is, ze snappen het niet, het internet.
Een webshop heeft alleen maar zin als je prijzen concurrerend zijn. En als je dan ook nog dure oude gitaren en customshoppers van 5000 en meer in je webshoppie knalt met alleen een klein lullig foto'tje erbij en een winkelwagen met KOOP NU...
Nee, geen ene clou.
Maar ze zijn niet de enige die zo nodig een webshop moeten hebben maar het vervolgens zelf niet serieus nemen. Eigenlijk geldt dat voor elke muziekzaak die hun webshop " er naast doet" .

patrick0108
21 januari 2013, 12:44
Hendriks;Er moet natuurlijk wel wat verdiend worden.
Jammer , maar je ziet het bij veel branches op dit moment , veel concurrentie van de webshops . Zullen we aan moeten wennen denk ik.

Helemaal mee eens ik vraag me wel eens af waar ze nog van bestaan 2 a 3 man personeels kosten(of je moet genoegen nemen met de stagneurs die nog maar net de betreffende merken uit zijn hoofd kan) en dan vechten tegen de prijsvergelijk op google, De inruil is afgelopen cq niet meer mogelijk daar ze niet tegen MP op kunnen of moeten je beledigen met de ruilwaarde van je in te ruilen gitaar. Dan nog maar te zwijgen over de verkoop met de verhoging van de btw en dat de bekende merken ook doodleuk nog ff een prijsverhoging doorvoeren omdat ze niet willen inleveren tijdens een resessie.............

B-stone
21 januari 2013, 12:45
Ze snappen het niet, het internet, is mijn idee zo rondkijkend.
Een webshop heeft alleen maar zin als je prijzen concurrerend zijn. En als je dan ook nog dure oude gitaren en customshoppers van 5000 en meer in je webshoppie knalt met alleen een klein lullig foto'tje erbij en een winkelwagen...
Nee, geen ene clou.

+1

En ook het zoeken op merk: als ik een tele wil, dan wil ik een tele en niet alleen naar fenders kijken.

Juist bij zon winkels verkoop je dingen of trek je klanten dmv een stuk of 10 fotos. Zodat je ziet waarom je naar hun winkel moet komen: voor juist die unieke gitaar. En niet omdat wij het zelfde bieden als music store maar dan duurder......

frekie
21 januari 2013, 13:00
Het eindresultaat is wel dat je binnen een straal van 100 km rond je voordeur nergens meer nieuwe gitaren kan uitproberen. Als zelfs een stad als Enschede straks al zonder fatsoenlijke muziekwinkel komt te zitten.

Ik zou als importeur gewoon 2 goedkope leegstaande kantoren huren op goed bereikbare locaties met gratis parkeren in het midden en zuiden van het land. En die volstouwen met handel. Dus ALLE Fender, Gibson, Ibanez gitaren, alle Marshall amps etc. in 1 gebouw. Directe verkoop aan particulieren dus, tussenhandel eruit. Dan kan je onder iedere internet aanbieder door. En de klant kan weer kijken, testen en vergelijken.

BTW. Zie mijn 8 snaar topic. De AGS heeft internet prijzen, winkelprijzen en uiterste prijzen bij contant betalen ;)

guitarkid
21 januari 2013, 14:05
Ik zou als importeur gewoon 2 goedkope leegstaande kantoren huren op goed bereikbare locaties met gratis parkeren in het midden en zuiden van het land. En die volstouwen met handel. Dus ALLE Fender, Gibson, Ibanez gitaren, alle Marshall amps etc. in 1 gebouw. Directe verkoop aan particulieren dus, tussenhandel eruit. Dan kan je onder iedere internet aanbieder door. En de klant kan weer kijken, testen en vergelijken.


Het is dan alleen een beetje jammer dat er voor zoveel verschillende merken ook zoveel verschillende importeurs zijn en dat deze vorm van detailhandel vrijwel nergens mag i.v.m. bestemmingsplannen en allerlei andere (gemeentelijke) verordeningen. Ik ben geen kenner, maar weet wel dat het vrijwel onmogelijk is om dit te realiseren. Maar......, als het wel mag, dan maar in het Noorden!!!! :)

Hendriks
21 januari 2013, 14:35
Beurzen zoals de Noorder Gitaar Dag zijn voor de detailhandel ook van belang , (toekomstige) klanten ontmoeten en ervoor zorgen dat ze weer naar de winkel komen . Het laatste jaar heb ik er diverse gesproken en het werkt echt.



Zo even weer lekker gespampt :) .

guitarkid
21 januari 2013, 15:27
Beurzen zoals de Noorder Gitaar Dag zijn voor de detailhandel ook van belang , (toekomstige) klanten ontmoeten en ervoor zorgen dat ze weer naar de winkel komen . Het laatste jaar heb ik er diverse gesproken en het werkt echt.



Zo even weer lekker gespampt :) .

Gespampt...? Gespammed!!!!!! ;) Maar, 9 maart is hij er weer! :)

Hendriks
21 januari 2013, 15:34
Gespamt...? Gespammed!!!!!! ;) Maar, 9 maart is hij er weer! :)

Koorts hé..

guitarkid
21 januari 2013, 15:36
Koorts hé..

Je hebt gewone koorts, Elfstentocht-koorts en de Noorder Gitaar Dag-koorts!!! :seriousf: