PDA

View Full Version : Recording King Nick Lucas ervaringen



barno
15 januari 2013, 17:52
Hi

Zit al een tijd in dubio: ik heb een acoustische gitaar nodig en weet vrij goed wat ik zoek: een L00 model, liefst sunburst.
Heb eerder al enkele acoustische gitaren gehad maar was het steeds net niet. oa een budget Martin DM (brol), een Blueridge D 28 achtige (prima maar niet mijn ding).

Was nu van plan om maar es goed te investeren in een echt degelijk instrument en mijn mind set stond al een tijd op de Gibson Blues King. Onlangs ook eentje uitgetest en ja, dat was het helemaal. Wel kostelijk, maar soit.

Maar nu ook enkele Recording Kings uitgetest en dat was toch ook wel lekker, en dat voor de fractie van de prijs. zoals ik regelmatig al hoorde inderdaad qua afwerking niet echt topnotch, maar I couldn't care less als het enkel cosmetisch is.
Heb er echter ook al een in handen gehad die toch wel een serieuse hump had in de toets bij body / hals overgang, al stoorde het niet bij het spelen.

Wie heeft hier nog ervaring met die RNJ 25 / 26 modellen van Recording King?

thx!

Muzieknono
15 januari 2013, 18:54
Als een Gibson Blues King het helemaal is zou ik geen Recording king kopen, want grote kans dat het blijft knagen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Mr.Fingers
15 januari 2013, 18:56
Wat nono zegt. Maar aan de andere kant, een Rec.King is prijs/kwaliteit wel een veel betere deal dan de Gibson (de Gibson is beter, maar geen 2000€ beter).

Kijk ook eens naar The Loar: http://www.theloar.com/products/small-body-acoustic-guitars

barno
15 januari 2013, 19:39
De gibson zal theoretisch wel beter zijn maar ik heb weinig met theorie. bv, de enige acoustische gitaar die ik echt te gek vond was mijn allereerste, een beginners ding all laminated, van duistere italiaanse oorsprong. die heb ik jammer genoeg min of meer aan gort gespeeld.

ik zoek ook geen gitaar die hifi klinkt, maar (nadat ze is ingespeeld) een fijne rootsklank heeft. Enfin ik zit me te bedenken dat dat mss ook wel lukt met een RKing. Dan zou ik nog een resonator erbij kunnen kopen en nog geld over hebben ipv de blues king...

twijfelsss :)

maar de vraag was dus, zijn er Rec. King ervaringsdeskundigen?

Mr.Fingers
15 januari 2013, 19:56
Ik heb ze al eens getest, en ze waren goed voor de prijs, maar nu niet echt de waauw-factor. Ik heb dan maar een Gibson LG-0 uit '62 gekocht voor 120€ meer, en die had alles!

barno
15 januari 2013, 20:10
Ik vind winkeltesten voor acousten echt moeilijk. wat in kleine mate voor een electrische plank geldt, is bij een acoustische van veel groter belang: hoe klinken ze "once they've opened up" break-in gewijs. ja, weet niet hoe dat in het NL is, ingespeeld ofzo :)

witterwit
15 januari 2013, 20:28
ik heb niet mega veel ervaring met gitaren, maar elke gitaar die ik nieuw gekocht heb ging na verloop van tijd anders/beter klinken, zowel accoustisch als electrisch. zo gauw ze een beetje "geleefd" hebben heb je de echte klank.

stijnkenens
16 januari 2013, 22:40
Afbouwen die Loo !!!


;)




s.

loose-fur
17 januari 2013, 13:12
Yep, heb ik 'em ook al gezegd, Stijn.

Verder wel een interessante draad om volgen, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben wat jouw uiteindelijke keuze zal worden, Barno (en waarom).
En trouwens, zoek je nu een nieuwe of een tweedehandse, zodat je -bij die laatste keuze- het exemplaar meteen op zijn 'ingespeelde' klank kan beoordelen?

Ik weet zo'n nieuw exemplaar (Gibson Blues King) staan/hangen voor 1250 euro, na wat Googelen vraag me af: is dit nu een koopje, een realistische of een onmogelijke prijs?


Tee.

barno
17 januari 2013, 15:43
Yep, heb ik 'em ook al gezegd, Stijn.

Verder wel een interessante draad om volgen, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben wat jouw uiteindelijke keuze zal worden, Barno (en waarom).
En trouwens, zoek je nu een nieuwe of een tweedehandse, zodat je -bij die laatste keuze- het exemplaar meteen op zijn 'ingespeelde' klank kan beoordelen?

Ik weet zo'n nieuw exemplaar (Gibson Blues King) staan/hangen voor 1250 euro, na wat Googelen vraag me af: is dit nu een koopje, een realistische of een onmogelijke prijs?


Tee.

Ik zal de L00 zeker ooit afbouwen / enfin waarschijnlijk opnieuw beginnen. Maar ik weet vrij zeker dat die eerste acoustische bouw niet het niveau zal halen wat ik op dit moment van een acoustische gitaar verwacht/wil voor mijn muzikale project.

Op dit moment ben ik weer meer aan het neigen richting Gibson L1, mss ook omdat ik net in de winkel op een werkelijk fenomenaal goede 330 heb gespeeld. Weet het, andere gitaar, maar ik was echt onder de indruk

akkebaas
17 januari 2013, 22:15
Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar als je naar dat soort gitaar zoekt...

Ik heb een tijdje een Kalamazoo KG11 gehad, klonk heerlijk, maar was helaas niet erg bespeelbaar meer, en de restauratie ging me veel geld kosten. Dus weer van de hand gedaan. Maar mocht je er zo eentje in goede staat tegenkomen: een aanrader!

barno
17 januari 2013, 22:29
Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar als je naar dat soort gitaar zoekt...

Ik heb een tijdje een Kalamazoo KG11 gehad, klonk heerlijk, maar was helaas niet erg bespeelbaar meer, en de restauratie ging me veel geld kosten. Dus weer van de hand gedaan. Maar mocht je er zo eentje in goede staat tegenkomen: een aanrader!

toffe stuff op je soundcloud. welke gitaar gebruik je voor de eerste track?

Mr.Fingers
17 januari 2013, 22:39
L1... Ai Barno, wat doe je jezelf aan :crazyhappy: (wij hebben de plaat opgenomen met eentje uit begin jaren '30, nog van Axelle Red geweest. FE_NO_ME_NA_LE klank!)

akkebaas
17 januari 2013, 23:28
toffe stuff op je soundcloud. welke gitaar gebruik je voor de eerste track?

Op allebei de tracks een Gibson Gospel, reissue uit de jaren 90.