PDA

View Full Version : Buizenversterker laten bezorgen via postnl



Mobassintheplace
15 januari 2013, 16:50
Hallo!

Ik ben op zoek naar een leuke buizenversterker. Ik ben uitgekomen op de Marshall haze 15 half stack. Die wil ik in Februari gaan kopen alleen heeft RockPalace ze niet meer op voorraad. Dus ik moet ze gaan bestellen en laten bezorgen door Postnl.

Heeft iemand ervaring met het bezorgen van buizenversterkers? Mij lijkt het dat die sorteerders gooien met pakketten etc. Ik ben bang dat ik straks een versterker geleverd krijg met kapotte buizen. Of zit ik nu te overdrijven?

Graag hoor ik jullie ervaringen

JohnLord
15 januari 2013, 17:00
Bij een versterker in de originele doos zou ik me geen zorgen maken.

almarvk
15 januari 2013, 17:03
Ik heb laatst een Marshall top verzonden. Was er zelf niet blij mee dat de koper dat wilde, maar hij gaf aan goede ervaringen er mee te hebben. Uiteindelijk is alles helemaal goed gekomen.

Daarnaast wordt alles verzekerd verzonden, dus mocht de boel kapot zijn moet dit verholpen worden.
En als je de versterker in het buitenland koopt moet het wel worden verzonden.

Napoje
15 januari 2013, 17:08
Moet jezelf het transport dan laten regelen? Anders is de verzender aansprakelijk. In het eerste geval altijd laten aantekenen dan is het tot € 500 verzekerd (maar of dat genoeg is?)

Maar als je dit (http://www.nu.nl/economie/2973375/juweliers-geadviseerd-postnl-boycotten.html) leest wordt je niet vrolijker...

cluseau
15 januari 2013, 17:11
Krijg bijna maandelijks buizenamps via de post, is geen probleem hoor. Goed verpakken met verend materiaal in een ruime doos. Je kan ook verzekerd verzenden, dan zijn ze misschien nog wat voorzichtiger.

Mobassintheplace
15 januari 2013, 17:11
Moet jezelf het transport dan laten regelen? Anders is de verzender aansprakelijk. In het eerste geval altijd laten aantekenen dan is het tot € 500 verzekerd (maar of dat genoeg is?)

Maar als je dit (http://www.nu.nl/economie/2973375/juweliers-geadviseerd-postnl-boycotten.html) leest wordt je niet vrolijker...

Ik heb al eens wat eerder bij RockPalace besteld. Hun laten het bezorgen door Postnl. Dus als het fout zou gaan is het hun verantwoordelijkheid lijkt me. Ze sturen het altijd aangetekend op dus ik ben inderdaad tot een bepaald bedrag verzekerd. Hoeveel weet ik niet meer.

Swaag
15 januari 2013, 17:12
....alleen heeft RockPalace ze niet meer op voorraad. Dus ik moet ze gaan bestellen en laten bezorgen door Postnl....Rockpalace is toch niet de enige toko die dat verkoopt?

Mobassintheplace
15 januari 2013, 17:15
Rockpalace is toch niet de enige toko die dat verkoopt?

Helaas wel. De Marshall haze is moeilijk te vinden!

the sure thing
15 januari 2013, 17:18
Eigenlijk bestaat je vraag uit 2 delen: buizenversterkers verzenden en... Wie is de transporteur. TNT post heeft een slechte reputatie, andere verzenders zouden beter zijn: ook qua verzekeringsmogijkheden.

mountainman
15 januari 2013, 18:05
Ik heb vorig jaar mijn Fender Blues Junior ook bij Rockpalace besteld. Ze verzonden met PostNL en hij is gewoon heel aangekomen.
Maar goed, het blijft altijd een gok. Als je twijfelt niet tekenen voordat je de zending hebt gecontroleerd. Dat gaat je waarschijnlijk boze blikken van de bezorger opleveren maar je staat wel in je recht.

Mobassintheplace
15 januari 2013, 22:23
Als je twijfelt niet tekenen voordat je de zending hebt gecontroleerd. Dat gaat je waarschijnlijk boze blikken van de bezorger opleveren maar je staat wel in je recht.

Volgens mij mag je pakketjes niet eens openen voordat je hebt getekend. Als de buizen gebroken blijken te zijn, bel ik Rockpalace gewoon op en regel ik het verder met hun af.

Mr. Dynamite
15 januari 2013, 23:17
Krijg bijna maandelijks buizenamps via de post, is geen probleem hoor. Goed verpakken met verend materiaal in een ruime doos. Je kan ook verzekerd verzenden, dan zijn ze misschien nog wat voorzichtiger.

Dit, en daarbij is zo'n haze nog wat handzamer wat natuurlijk ook wel wat scheelt.
Zelf laatst een grote marshall via de post binnen gekregen (zelfde koper als Almarvk) en deze was goed verpakt en verzekerd.
Geen problemen. Ook een keer een 1x12 kastje en klein buizentopje. Allemaal goeie ervaringen.
Punt is gewoon het ding goed verpakken.

Robin...
16 januari 2013, 02:15
Ik denk dat er weinig fout kan gaan sinds die versterker ook de halve wereld is overgegaan in een container en met een kraan op land is gekomen. Daarna ook nog met de trein of vrachtwagen is vervoerd en perfect aangekomen is bij Rockpalace. Dus of je ze nou dat kleine stukje aan huis laat overkomen lijkt mij geen groot probleem. Verder zijn de dozen er op gemaakt en kunnen de versterker ook wel tegen een paar stootjes (alleen niet teveel).

LRS
16 januari 2013, 07:03
Helaas wel. De Marshall haze is moeilijk te vinden!

Check de opruimers van Vox Humana... weliswaar alleen de head, maar wel 50 Euro minder duur dan je RP vrienden... Zoek je er een leuke 2e hand cab bij, ben je helemaal 't heertje ;-)

lefthandstrat
16 januari 2013, 10:17
Je woont in Utrecht of omgeving? Misschien kan HiGain in Houten je helpen.
http://www.higainguitars.com/nl/marshall/235-marshall-haze-40w-combo-000206787101.html

Mobassintheplace
17 januari 2013, 10:46
Check de opruimers van Vox Humana... weliswaar alleen de head, maar wel 50 Euro minder duur dan je RP vrienden... Zoek je er een leuke 2e hand cab bij, ben je helemaal 't heertje ;-)

Ik zal eens naar die Vox kijken. Thanks!

Mobassintheplace
17 januari 2013, 10:47
Je woont in Utrecht of omgeving? Misschien kan HiGain in Houten je helpen.
http://www.higainguitars.com/nl/marshall/235-marshall-haze-40w-combo-000206787101.html

Klopt. Ik woon inderdaad in Utrecht. Ik had vorige week toevallig nog een oefenruimte gehuurt bij HiGain. Ik zag op hun website dat ze Marshall Haze combo verkochten. Wel 50 euro duurder, dus ik heb gelijk een e-mail gestuurd met de vraag of ze ook de 15 half stack hebben.

LRS
17 januari 2013, 12:25
Is een leuk ampje hoor! Heb er eens over gespeeld bij Feedback, hij heeft net wat meer ballen dan m'n Blackstar HT5 head. Alleen had dat exemplaar last van een "plok" bij het overschakelen van kanaal. Wat ik persoonlijk ook leuk vind, is dat de Haze 15 het met 6V6 buisjes doet, waar ik wel fan van ben. Maar dat gekraak en geplok leek me niks voor een nieuwe amp, dus repeteer ik gewoon nog steeds vrolijk met m'n uitermate robuuste HT5...

Braindead
20 januari 2013, 16:09
Het zal in het gros van de gevallen gewoon goed gaan maar ik heb zelf helaas wel een slechte ervaring met een top die aankwam en waarbij de tolex flink beschadigd was en zelfs een stuk uit het hout geramd was. De amp was verpakt in een doos. Gelukkig mocht ik hem gewoon terugsturen naar de zaak in kwestie en kreeg ik een nieuwe maar "just to let you know" dat er altijd iets kan gebeuren.

reckless_life
23 januari 2013, 17:04
Volgens mij mag je pakketjes niet eens openen voordat je hebt getekend. Als de buizen gebroken blijken te zijn, bel ik Rockpalace gewoon op en regel ik het verder met hun af.

Dat mag wel hoor. In feite zou je het zo moeten doen, want als je voor ontvangst getekend hebt, dan heb je geen verhaal meer.
Die bezorger doet wel moeilijk, omdat hij nog andere pakjes moet gaan leveren binnen zijn werktijd, blahblah, maar normaal controleer je eerst je pakje.
Als het is beschadigd, dan kan je het meteen weer laten meenemen door de bezorger zonder dat jij achteraf moet gaan rondlopen voor het pakje opnieuw te verzenden (met de nodige documenten en kosten).

big dooley
23 januari 2013, 18:52
ruim een jaar geleden is mijn AFD100 via postnl verzonden...
verkoper had echter geen moeite gedaan om een doos te zoeken (om gevraagd...) en head incl dustcover in bubbeltjesplastic verpakt... niet blij mee... doch versterker kwam in uitstekende staat aan