PDA

View Full Version : welk overdrive pedaal en of distortion pedaal te kiezen?



Flor
15 januari 2013, 13:29
Hallo,
Misschien eens een goeie topic.
Ik heb een vibrochamp (original '70ies), een strat '57 reissue sunburst met kinnman pickups, een fernandes Revival custom tele met een 'SD little '59 pick up in brug positie.
Daarbij mijn tuner, boss GE-7, Delay DE-7 van Ibanez, een CH-1 chorus van Boss.
Maar ik zoek nog een goeie overdrive (misschien ook met boost functie) die zowel met de single coils als met de humbucker tot zijn recht komt.
Ter info : mijn stijl is vooral Americana met blues invloeden (Wilco, Galexico etc....)
Is misschien moeilijk maar er bestaan honderden pedals en ik kan ze niet allemaal uitproberen.
budget is max. 150 Euro.
Dank bij voorbaat voor de suggesties.
Piet

TopRob
15 januari 2013, 13:59
Het eerste dat me hierbij te binnen schiet is een Tube Screamer. Of trap ik nu een grote open deur in?

Flor
15 januari 2013, 14:12
inderdaad, maar ik had een ts-9 en die had te weinig laag.
en ter info : het zou zeker een true bypass pedal moeten zijn

schizo910
15 januari 2013, 15:30
Waarom per se true bypass? Je Boss pedalen zijn dat ook niet...

ErikM
15 januari 2013, 15:32
inderdaad, maar ik had een ts-9 en die had te weinig laag.
en ter info : het zou zeker een true bypass pedal moeten zijn

MI Audio Blues Pro. Meer laag, minder neus, tenminste dat vind ik.

Dirk_Hendrik
15 januari 2013, 18:53
Topictitel aangepast. Spellingsgestapo maar toch.
Een pedal bestaat alleen in Engelssprekende werelddelen. En dat nota bene van een Belg...

HaroldA
15 januari 2013, 20:03
MI Audio Blues Pro. Meer laag, minder neus, tenminste dat vind ik.

Ditto!


Topictitel aangepast. Spellingsgestapo maar toch.
Een pedal bestaat alleen in Engelssprekende werelddelen. En dat nota bene van een Belg...

"overdrivepedaal" is alleen 1 woord :ssh:

SBe
15 januari 2013, 20:15
Ik zou voor deze setup eerder gaan voor een goede booster/OD die champ wordt al vrij snel "dirty" toch?
Heb me onlangs een EM Drive gekocht, komt met verzending uit de US op een dikke 150€. Handgebouwd en klinkt fantastisch. Eerder low tot medium gain OD met een goede boost, geed muddy sound, zeer transparant en behoudt mooi de sound van je gitaar en amp. De Rockbox red dog is denk ik ook wat je zoekt maar deze gaat al richting 250€.... Tenzij je tweedehands een kan vinden natuurlijk.

Brum
15 januari 2013, 21:21
inderdaad, maar ik had een ts-9 en die had te weinig laag.
en ter info : het zou zeker een true bypass pedal moeten zijn

In dat geval zeg ik: Fulltone Fulldrive 2, al dan niet de Mosfet versie. Voldoet verder helemaal aan je eisen. Extra boost, true bypass en qua muziekstijl zul je er ook wel mee uit de voeten kunnen. Zit nieuw wel boven je budget, maar moet tweedehands wel te doen zijn voor jouw opgegeven richtprijs. Komen ook vrij regelmatig voorbij op de tweedehands sites.

allochthomas
15 januari 2013, 21:24
Heb net mijn lovepedal eternity geruild voor een fulltone plimsoul. De eternity is een tubescreamer achtig pedaal zonder dat je laag echt aan te tasten, erg lekker. Rede dat ik nu de plimsoul heb is dat de eq me niet helemaal aan stond en hij te weinig gain had. De plimsoul heb ik net een half uurtje kunnen testen en hij komt over als een tubescreamer on steroids , lekker mid hump, tast mn laag niet aan en bakken met gain mocht je dat nodig hebben