PDA

View Full Version : Iemand ervaring met de P90's van GSP?



Koni05
15 januari 2013, 10:44
Zoals de titel al zegt; Heeft er iemand ervaring met de P90's van GSP. Kan er weinig over vinden, en ben er wel geïnteresseerd in voor mijn zelfbouw-project. ( de link: http://www.guitarsupplies.nl/index.php?item=gsp-p90-alnico-set&action=article&group_id=10000088&aid=3138&lang=NL )

Alvast bedankt.
Koni

Chris Winsemius
15 januari 2013, 10:50
aardig maar niet super/waanziinig/bijzonder

Koni05
15 januari 2013, 10:53
Heb je ze in een gitaar zitten Chris?

Chris Winsemius
15 januari 2013, 10:57
1tje als probeersel op m'n BigsbyStrat

niet slecht maar geen Gibson/Lollar/etc.-kwaliteit

Tabula Rasa
15 januari 2013, 13:30
Chris, waarin hoor je het verschil tussen GSP en Gibson of Lollar? Wat is dat verschil in kwaliteit?

Koni05
15 januari 2013, 16:51
Heb je hem er nog in zitten? Zou het dan mogelijk zijn om een korte soundclipje op te nemen ?

Chris Winsemius
15 januari 2013, 17:00
Chris, waarin hoor je het verschil tussen GSP en Gibson of Lollar? Wat is dat verschil in kwaliteit?

cheap vs. kost wat, leuk vs. goed, redelijke sound vs, veel detail (Lollar)

@koni05 geen clipjes (eerst amps en andere dingen)

Tabula Rasa
15 januari 2013, 22:43
cheap vs. kost wat, leuk vs. goed, redelijke sound vs, veel detail (Lollar)


Chris, wat is dit nou weer voor verhaal? Geen pompende mids, oomph in het laag en belletjes in het hoog?

Goedkoop vs. duur halen we al uit de folder en zegt niet over kwaliteit.
Leuk vs. Goed zegt ook niets.
Redelijke sound vs. veel detail is het enige waar ik me nog enigszins iets bij zou kunnen voorstellen als ik erg mijn best doe.

Iemand anders een goed vergelijk? Ben zelf ook geinteresseerd in een leuke P90 en als de hoofdprijs niet nodig is dan is dat mooi meegenomen.

Koni05
16 januari 2013, 12:59
Ik zoek dus hetzelfde als jij TR. Een leuk setje P90's voor een fatsoenlijk prijsje.

misschien is dit ook wel wat: http://www.axesrus.co.uk/Axesrus-Early-50s-P90s-Soap-Bar-p/asa90-early50s.htm

erg jammer dat ze bij hun SC's wel clipjes hebben, maar niet bij de P90's.

Tabula Rasa
16 januari 2013, 13:27
Ik overweeg een LP juniortje in elkaar te gaan prutsen. Ik heb ook nog een kale wilkinson P90 liggen die ik kan gaan wikkelen, maar wil me wel een beetje verdiepen in wat er in de markt is.

Koni05
16 januari 2013, 13:31
Ah oke! Ik ga ze toch maar bestellen bij GS denk ik, rond begin februari. Dan zien we het wel:)

Chris Winsemius
18 januari 2013, 12:39
Chris, wat is dit nou weer voor verhaal? Geen pompende mids, oomph in het laag en belletjes in het hoog?

Goedkoop vs. duur halen we al uit de folder en zegt niet over kwaliteit.
Leuk vs. Goed zegt ook niets.
Redelijke sound vs. veel detail is het enige waar ik me nog enigszins iets bij zou kunnen voorstellen als ik erg mijn best doe.

Iemand anders een goed vergelijk? Ben zelf ook geinteresseerd in een leuke P90 en als de hoofdprijs niet nodig is dan is dat mooi meegenomen.

De gitaar an sich is nog niet helemaal af, zo'n P90 van dat bedrijf gewoon even gebruikt om die gitaar tijdig speelklaar te hebben.

Voor het geld (4 tientjes of zo toch?) is het een leuk element, is het hetzelfde als een Lollar, Throback, Klopmann, etc. > NEEN.
Alle waar naar z'n geld gaat ook hier weer op.

@TS: gewoon kopen/proberen.