PDA

View Full Version : Vriendje gezocht voor mijn Diamond Memory Lane 2



gitaargod
14 januari 2013, 22:57
Ik heb al enige tijd een DML2 en heb nu pas mijn liefde ontdekt voor de gepuncteerde achtste herhalingen. Helaas werkt deze functie alleen bij tempo's vanaf BPM110. Regelmatig kom ik liedjes tegen met dit effect maar ligt het tempo lager. Dus dan kan ik dat liedje niet lekker meespelen.

Nu wil ik misschien een tweede delaypedaal naast de DML2, het liefst met een soortgelijke voicing/kleuring. Ik heb even gekeken naar de DML jr, deze is digitaal en kan daarom wel de langzamere BPM's aan. Hij lijkt wel aardig overeen te komen met de DML2, maar Diamond Pedals geeft aan dat toch heel anders is.

Ik vind de sound van de DML2 gewoon supergeweldig! Het mooiste delay-pedaal wat ik ooit heb gehad, maar voor sommige trucjes is hij niet gemaakt.

Heeft iemand in dit forum ooit de DML2 en de DML jr naast elkaar gehoord? Hoe was dat?

Heeft iemand een ander idee? Een delaypedaal met een warm geluid, TB, dotted eight ook op lagere BPM en het liefst analoog of analoog gevoiced.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Tristan
14 januari 2013, 23:13
Er zijn verschillende op de markt, bijvoorbeeld (dit vind ik zelf de mooiste):
Electro Harmonix Deluxe Memory Man Tap Tempo
JHS Panther
Strymon El Capistan, Timeline

gitaargod
17 januari 2013, 14:04
Er zijn verschillende op de markt, bijvoorbeeld (dit vind ik zelf de mooiste):
Electro Harmonix Deluxe Memory Man Tap Tempo
JHS Panther
Strymon El Capistan, Timeline

Bedankt! Dat Timline dingetje ziet er mooi uit.

Bestaan er ook delays waar je tapt en dan in het display ziet hoe snel je tapt? Lijkt me handig als je ongeveer weet hoe snel een nummer is dan heb je een soort extra controle. Soms tap ik te snel of te langzaam terwijl ik dacht dat het goed was.

Tristan
17 januari 2013, 14:41
Voor zover ik weet heb je alleen BPM readout op digitale delays, maar dat betekent dus ook dat je als je het tempo van het nummer weet eigenlijk helemaal niet meer hoeft te tappen (je kan het immers op de delay zelf in een preset instellen).
Voor mij de reden om de Timeline aan te schaffen (sferische digitale modulatie delay met bpm readout en presets).