PDA

View Full Version : Gary Moore Marshall DSL Sound



Bram_Guitar
14 januari 2013, 21:44
Ik weet niet of ik het hier goed post, maarja:

Hoi,

Ik ben al best lang op zoek naar de sound die Gary Moore uit zijn Marshall DSL haalde op het tribute concert van Phil Lynott. Leek me wel 'ns leuk om die sound eens te ervaren en er mee te experimenteren. Om deze sound gaat het:


https://www.youtube.com/watch?v=3mDERjKAS2U

Ik gebruik het volgende:

* Tokai Les Paul
* Laney hybrid head met 4x12 cab (kan met deze versterker ongeveer zijn sound krijgen)
* Digitech Bad Monkey (als booster, ditzelfde pedaal gebruikte Gary ook in dat filmpje!)


Aangezien Gary Moore daar ook de Bad Monkey gebruikte, én een Les Paul, zou zijn sound niet moeilijk te vinden moeten zijn.

Dus.... heeft iemand misschien (vermoedelijke) EQ settings, gain settings etc.? Ik hoef natuurlijk niet zijn precieze sound, maar dicht in de buurt!


Bij voorbaat dank,

Bram

TimoSomers
14 januari 2013, 21:58
Ghehe, als bij IEMAND z'n tone in z'n vingers zit is het Gary Moore.
Hij heeft ook altijd een vrij karakteristieke plate/spring reverb trouwens, scheelt ook al.

Duhsjaak
16 januari 2013, 09:55
Hi Bram
Effe dat je niet denkt dat ik een hekel heb aan Timo, toch even een bump. En een opmerking. Hoe goede gitarist T ook is en hoe sympathiek zijn opgedragen liederen ook mogen zijn, ik vermoed dat je aan dit antwoord helemaal geen pest hebt.

Bij iedereen zit de toon in de vingers, tenzij bakken vol pedalen en efecten. Ik heb het hem nog even gevraagd (Gary Moore), maar hij gaat steeds onverstaanbaarder praten. Dus daar word ik ook al niet echt wijzer van.

I've got low friends in high places en dat Gary M in high places is, is voor mij een vaststaand feit.

Anybody out there die onze vriend hier verder kan bijlichten over de vraag die hij heeft gesteld?

Ik ben zelf eigenlijk ook wel een beetje nieuwsgierig.....

Vriendelijke groet, Gus