PDA

View Full Version : Bos DD7 probleem



ellisvertellis
14 januari 2013, 17:52
Mijn DD7 doet raar: de repeats veranderen soms van pitch, alsof je aan de "delay time" knop zou draaien na je een snaar hebt aangeslagen. Er zit totaal geen regelmaat in; soms is het 1 repeat die van hoog naar laag gaat en terug, soms zijn het er verschillende achter elkaar die willekeurig van hoogte veranderen...

De delay wordt het meeste gebruikt als looper, af en toe om een slapback te genereren tijdens een Jamsessie ofzo.

Ben de eerste eigenaar, pedaal is nooit mishandeld geweest, maar door het herhaaldelijk tappen en double tappen als onderdeel van de loopfunctie is het rubberen "stootringetje" van het schroefde wat gescheurd...

Dus:

a) enig idee wat voor die foute repeats zorgt en hoe ik het kan oplossen?
b) wat doen jullie als dat rubbertje scheurt? Gewoon eraf halen en zonder gebruiken? Of kan je zoiets (laten) vervangen?

Ben benieuwd!

HaroldA
14 januari 2013, 17:57
b) wat doen jullie als dat rubbertje scheurt? Gewoon eraf halen en zonder gebruiken?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden! :seriousf:

ellisvertellis
14 januari 2013, 17:58
:seriousf:

btw, het is Boss natuurlijk...

Scarface
14 januari 2013, 18:15
wat doen jullie als dat rubbertje scheurt? Gewoon eraf halen en zonder gebruiken? Of kan je zoiets (laten) vervangen?


Ik ben benieuwd naar de antwoorden! :seriousf:


Uhhh ja,wat moet je daarmee...hahahahaha

Heynis
14 januari 2013, 23:12
Die rubbertjes schijn je ook los te kunnen krijgen, een vriend van me heeft dat voor zijn Boss meuk ook voor elkaar gekregen. Ik zou alleen zo snel niet weten waar, wellicht een grotere dealer?

Voor de rest zou ik (op basis van het DD3 schema) gokken dat het probleem in de klokgenerator zit. Wellicht valt er zo nu en dan een pulsje van de klok weg, en weet de delay unit daar niet goed mee om te gaan? Het is denk ik iets wat alleen te meten zal zijn, speculeren gaat hier niet verder helpen.

ellisvertellis
16 januari 2013, 10:30
Thnx voor het antwoord. Binnendoen dus... Dat gaat dus weeral geld kosten. :-(
Of er moest iemand uit het antwerpse zin en tijd hebben om er eens naar te kijken? :-)

HaroldA
16 januari 2013, 10:40
Thnx voor het antwoord. Binnendoen dus... Dat gaat dus weeral geld kosten. :-(
Of er moest iemand uit het antwerpse zin en tijd hebben om er eens naar te kijken? :-)

Geeft Boss geen 5 jaar garantie meer?

Dirk_Hendrik
16 januari 2013, 12:52
Die rubbertjes schijn je ook los te kunnen krijgen, een vriend van me heeft dat voor zijn Boss meuk ook voor elkaar gekregen. Ik zou alleen zo snel niet weten waar, wellicht een grotere dealer?

Voor de rest zou ik (op basis van het DD3 schema) gokken dat het probleem in de klokgenerator zit. Wellicht valt er zo nu en dan een pulsje van de klok weg, en weet de delay unit daar niet goed mee om te gaan? Het is denk ik iets wat alleen te meten zal zijn, speculeren gaat hier niet verder helpen.

Een DD3 schema gaat niet heel veel helpen. De DD7 is een totaal ander beestje. Bij de DD3 is de delaytijd knop rechtsreeks van invloed op de klokfrequentie van het hele systeem. Bij een DD7 is de systeem clock fixed en wordt dfe delaytijd bepaald op basis van de AD-geconverteerde DC spanning op de delay time pot wiper. De delaytijd wordt dus niet meer door de clock maar door het CPU algoritme bepaald. Met de klachtomschrijving suggereert dit dat die wiper slecht contact maakt en dus een fluctuerende spanning doorgeeft.

- Zit de delaytime knop niet per ongeluk toch een beetje los?
- Is het probleem ook aanwezig in min en max delaytijd settings?

titzenpitzer
16 januari 2013, 13:27
God, en ik maar op zoek naar een delaypedaal dat net een beetje willekeurig van tijd verwisseld. Wees blij joh ;)

Ben benieuwd naar mogelijke oplossingen, wel!

ellisvertellis
16 januari 2013, 14:36
Een DD3 schema gaat niet heel veel helpen. De DD7 is een totaal ander beestje. Bij de DD3 is de delaytijd knop rechtsreeks van invloed op de klokfrequentie van het hele systeem. Bij een DD7 is de systeem clock fixed en wordt dfe delaytijd bepaald op basis van de AD-geconverteerde DC spanning op de delay time pot wiper. De delaytijd wordt dus niet meer door de clock maar door het CPU algoritme bepaald. Met de klachtomschrijving suggereert dit dat die wiper slecht contact maakt en dus een fluctuerende spanning doorgeeft.

- Zit de delaytime knop niet per ongeluk toch een beetje los?
- Is het probleem ook aanwezig in min en max delaytijd settings?

Interessant! Ik probeer vanavond wat meer details over het euvel te vergaren.

Met de min en max delaytijd bedoel je de presets? Of de min en max van de "delay time"-draaiknop?

Dirk_Hendrik
16 januari 2013, 14:40
Min en max van de delaytime knop.

Ook: kun je die variaties laten optreden door zachtjes op de bovenkant van de knop? En als dat zo is, lukt je dat dan ook door met je pedaal te schudden?

ellisvertellis
31 januari 2013, 13:13
Min en max van de delaytime knop.

Ook: kun je die variaties laten optreden door zachtjes op de bovenkant van de knop? En als dat zo is, lukt je dat dan ook door met je pedaal te schudden?

Beetje lang geleden, maar dan toch...

Ben bezig geweest met het testen van de DD-7.

Eerst en vooral: ik kan de variaties op geen enkele manier beinvloeden. Ze komen en gaan volgens hun eigen goesting. Ook trekken of duwen aan de knop, schudden met het pedaal, doet allemaal niets.

Het enige wat ik kan zeggen is dat er slechts een bepaalde portie van het draaiknopbereik vreemd gaat. De knop op zijn langst of op zijn kortst gezet zorgt voor "variatievrije" repeats...

Verder maakt het niet uit welke modus ik gebruik: zowel bij analoge als digitale delay doet hij raar...

Hopelijk kan iemand iets met deze info...

Jasper.
31 januari 2013, 13:24
Ik zou er een freaky naam op zetten en hem verkopen aan onrust. Die kan er vast wat mee.