PDA

View Full Version : Effect toevoegen, ja of nee?



Mobassintheplace
14 januari 2013, 15:13
Hallo allemaal,

Ik zit te denken om een Sustainiac in mijn Ibanez te laten bouwen. Daarbij laat ik ook gelijk de bridge pickup vervangen door een DiMarzio evo 2. (Voor de mensen die onbekend zijn met de Sustainiac, www.sustainiac.com)

De Sustainiac is een leuk systeem wat je goed kan toepassen bij solo's. Bij sommige solo's zit ik te struggelen met de weinige sustain die ik krijg, en daar is de Sustainiac heel handig voor. Ik moet ook zeggen dat ik nu via me speakers van de computer speel omdat ik me gitaar inplug in een line 6 UX1. Ik ben ook van plan om de Marshall Haze 15 half stack te kopen. Bij een echte buizenversterker heb je gelijk al een stuk meer sustain. Het nadeel is dan dat je de amp moet ''facen''.

Ik zit nu te twijfelen of ik wel dat systeem moet installeren. Het is leuk om erbij te hebben, maar ik denk dat je het niet altijd zal gaan gebruiken. Voor het geld van de Sustainiac kan ik ook eerder die Marshall kopen.

Misschien kan ik ook de neck pickup vervangen door een Evo i.p.v de Sustainiac....

Wat denken jullie?

B~Rock
14 januari 2013, 15:34
Wat zou je zeggen van: eerst die versterker kopen en dan eens kijken hoever je komt en of je de sustainer nog z'n geld waard vindt.

patrick0108
14 januari 2013, 15:47
Wat zou je zeggen van: eerst die versterker kopen en dan eens kijken hoever je komt en of je de sustainer nog z'n geld waard vindt.

helemaal mee eens en niet te vergeten de Ibanez afstellen of laten controleren als dat nog niet gedaan is dan:strat:.

Mobassintheplace
14 januari 2013, 16:27
Wat zou je zeggen van: eerst die versterker kopen en dan eens kijken hoever je komt en of je de sustainer nog z'n geld waard vindt.

Ik speel eigenlijk al zo'n paar jaar via een interface, maar ik vind het geluid echt shit vergeleken met een echte buizenversterker. Daarom wil ik ook erg graag de Marshall haze half stack gaan kopen. Ik heb hier een DiMarzio evo 2 bridge pickup liggen. Dan kan ik ook gelijk de neck pickup vervangen door een evo als ik die Sustainiac niet laat installeren...

tidalwave_sideburns
14 januari 2013, 16:35
Als je zit te struggelen (wat een woord zeg) met je sustain, kun je misschien je gitaar ook laten nakijken. Even goed laten afstellen, nieuwe snaren erop, nieuwe frets mocht dat nodig zijn, schoonmaken, weet ik veel. Dan in een winkel die Haze bekijken, en dan nog maar eens de balans opmaken. In ieder geval: kijk eerst eens met wat je al hebt hoever je komt.