PDA

View Full Version : snel oversturen clean kanaal kitty hawk junior



rupke
13 januari 2013, 20:44
Hoi, ik heb net een kitty hawk junior (2000 serie) gdkocht. Ik merk nu pas dat op elk willekeurig volume het clean kanaal overstuurd als ik de gitaar hard aansla. Als ik het zachtjes doe dan is dat nie. Als ik mijn andere gitaar er op aansluit die in D gestemd is dan is het nog erger. Dus lijkt dus hoe meer laag hoe erger het wordt. De eigenaar gaf wel aan dat de buizen er al lang inzitten. Minstens 4 jaar. Hij had hem zelf 2 jaar maar niet veel op gespeeld. Kan het met de buizen te maken hebben. En is het dan eerder de pre amp buizen of de eindbuizen. Of combinatie?

Gr. Rupke

miyaru
14 januari 2013, 22:47
De ingangs gevoeligheid kan hoog zijn, waardoor dit gebeurd. Het kunnen ook de buizen zijn, en dan wel leeftijd ofwel keuze van buizen. Schijnbaar dezelfde buizen kunnen heel anders reageren is mijn ervaring. Is de versterker ook microfonisch? Dat duid ook op oude buizen. Eindbuizen lijken het mij niet te zijn.....
Robin

Pepe
15 januari 2013, 10:07
Een andere buis in V1 zetten is sneller gedaan dan een post tikken :)

cluseau
15 januari 2013, 11:29
Kan het met de buizen te maken hebben.

Alles kan, als buizen wisselen niet helpt dan ff naar laten kijken. Kom je het snelst achter door te meten. Je had toch een vaste buizenknuffelaar in jouw buurt zitten? Bespaar jezelf een hoop ellende (en typen) en laat hem ff kijken.

7ender
16 januari 2013, 12:06
.....je bedoelt waarschijnlijk een "buizen-fetisjist" .... :sssh:


:D

cluseau
16 januari 2013, 12:07
.....je bedoelt waarschijnlijk een "buizen-fetisjist" .... :sssh:


:D

Wilde het wat netter houden :sssh:

Hendriks
16 januari 2013, 12:42
Ik heb in mijn George Dennis een trimpot zitten waarmee de ingangsgevoeligheid kan worden ingesteld , wereld van verschil van superclean naar bijna highgain , mischien heeft de KH dit ook , even een schema opduikelen.

rupke
20 januari 2013, 08:37
Hoi Allemaal,

Ik heb de versterker naar mijn buizenversterkerknutselaar gebraacht ;-). Hij ging het helemaal nakijken en doormeten. Zo'n trimpot zou wel eens een erg leuke extra optie kunnen zijn voor op de kitty hawk. IS deze dan zo ingebouwd dat als ik van kanaal schakel dat ie dan ook "trimt"op het od kanaal. Dat zou niet nodig zijn.

Gr. Rupke

rupke
30 januari 2013, 15:59
Morgen is de Kitty klaar, wat nieuwe weerstandjes, nieuwe buizen, biaspotmeter er in. en gaan met die banaan...........denk :-)

rupke
31 januari 2013, 15:12
De Kitty Hawk is gemaakt. Wat een lekker clean kanaal heeft deze versterker zeg. Zooooooo.

Gr. Rupke

ruudjes
31 januari 2013, 17:11
Ik weet het. Ik heb er ook 1, is alleen wat ouder, net als zijn baas.