PDA

View Full Version : "the feather"



rudmerbruinsma
13 januari 2013, 19:58
Hallo,
Ik heb de afgelopen tijd aan een nieuw nummer gewerkt en ik was eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb het nummer geschreven voor mijn zoon. Hij is nu 4 jaar.

http://youtu.be/UaBEk93nzus

Alvast bedankt voor je reactie!

Groet,

Rudmer Bruinsma

pasqual
13 januari 2013, 22:02
Hoi Rudmer,
Ik vind het een tof nummer. Vooral het instrumentale gedeelte zit enorm goed in elkaar. Je speelt een knap stukje steelguitar trouwens.
Je stem doet me erg jaren '60 aan en dan vooral de manier van zingen. Kortom: mooi en goed nummer!

Duhsjaak
14 januari 2013, 02:00
Hi
Bryn Hayward en trawanten, laten we zeggen 1972 en verder. Da's wat ik hoor, maar misschien heeft ie gelijk......

Ik vind het knap in elkaar gezet. Puntjes van kritiek toch wel:
- je lijkt wel erg in de ban van het wonder van het hebben van je kind, knuffelen doe je in het echt (dus niet per se in een liedje)
- kijk je Engels nog eens na, met wat eenvoudig reparatiewerk kun je het hem over 20 jaar nog steeds laten horen

Verder:
- ga door met trotse vader zijn
- ga door met muziek maken

Volgende keer graag graag iets meer ballen.
Dank voor het posten!
Vriendelijke groet, Gus

rudmerbruinsma
14 januari 2013, 09:05
Bedankt voor jullie reacties!
@ pasqual
Leuk om te horen dat je het een toffe song vindt. Ik heb de steelpartijen overgelaten aan mijn vader. Meestal speel ik de solootjes zelf in maar ik vond het wel leuk als opa ook iets te "zeggen" had in dit nummer. Ik denk dat hij in de toekomst wel vaker in mn songs voorbij zal komen.
Jaren 60 zeg je? Waar denk je aan dan?
@duhsjaak
Ik ken bryn hayward helaas niet (misschien voor mijn tijd). Justin ken ik wel!
Bedoel je die misschien? Bedankt voor het luisteren!

Groetjes Rudmer

pasqual
14 januari 2013, 09:11
Ik denk dan aan early Pink Floyd en ook een beetje The Kinks en met name relatief monotone zang dubbel ingezongen. ( wat overigens niet verkeerd is! )

Duhsjaak
14 januari 2013, 11:14
Hi TS
Sorry voor de verhaspeling:
Bryn Haworth

Heeft op Island enige LP's uitgegeven. Ik heb:
- Let the days go by
- Sunny side of the street

Uit 1974 en 75 respectievelijk.
Vriendelijke groet, Gus

tidalwave_sideburns
14 januari 2013, 13:11
Zou je er geen Nederlandtalige versie van willen maken (ervan uitgaande dat je zoontje Nederlandstalig wordt opgevoed)?

rudmerbruinsma
14 januari 2013, 18:34
Met de Nederlandse taal heb ik niet zoveel (qua muziek). Onze zoon wordt tweetalig opgevoed. Nederlands en Engels. Mijn vrouw is Engelse dus vandaar. Het zal voor hem geen probleem worden wanneer hij wat ouder is ;)