PDA

View Full Version : eigen geschreven tokkel



ramses-oranje
13 januari 2013, 15:36
hallo jongens en meisjes ik ben benieuwd wat jullie van deze tabs vinden heb er veel tijd in gestoken en vind zelf dat ze goed klinken hoop dat jullie ze kunnen spelen en mij dan jullie feed back te geven ze zijn nog lang niet klaar maar hoop dat jullie het tot nu toe wat vinden ik heb deze tokkel sessie samen met criss geschreven het is een tijdje hard nadenken geweest maar heb ze toch gevonden hoop veel feed back te krijgen het liefst positief natuurlijk

E|--3--2-----3--2-----------------------5--4-----5--4-----3--2-----3--2---
B|--------3--------3--3--2-----3--2-----------5--------5--------3--------3-
G|--------------------------2--------2---------------------------------------
D|----------------------------------------------------------------------------
A|----------------------------------------------------------------------------
E|----------------------------------------------------------------------------

Muzieknono
14 januari 2013, 07:36
Misschien moet je ook even de maat aangeven.
Mvgr. Dirk Jan :B

peter_heijnen
14 januari 2013, 09:22
Misschien moet je ook even de maat aangeven.
Maat aangeven is net als interpunctie zo onnodig... :)

Harald
14 januari 2013, 09:39
Ach, hoorde gisteren de uitspraak "dit heeft toch geen maatsoort? Ik hoor helemaal geen drums!?" :)

Maar goed, misschien is het handig als TS eens laat weten hoelang hij al speelt? Dat zet het misschien in een ander perspectief. Een cyclus van triolen lijkt me een redelijke aanname trouwens.

ramses-oranje
14 januari 2013, 09:59
Ach, hoorde gisteren de uitspraak "dit heeft toch geen maatsoort? Ik hoor helemaal geen drums!?" :)

Maar goed, misschien is het handig als TS eens laat weten hoelang hij al speelt? Dat zet het misschien in een ander perspectief. Een cyclus van triolen lijkt me een redelijke aanname trouwens.

ik speel 2 maanden en heb er veel plezier van mijn vriend criss speelt al langer en heeft dus ook geholpen met de eerste 3 noten ik heb zelf verder gedagd
bedankt zal eens kijken hoelang je de noten moet aanslaan en dan de maat er bij te zetten fijn van je feedback als het helpt om te spelen het is de bedoeling om snel te spelen

zoon van Piet
14 januari 2013, 12:24
Prima! na twee maanden al aan de slag met eigen muziek!
En natuurlijk kenne we zeike over maatsoorten en interpunctie, trek je er niks van aan en ga zo lekker door..
en ik zou dat middendeel ook nog eens een hokje hoger proberen. Klinkt ook goed.

Harald
14 januari 2013, 12:54
Zie het nu pas... zou Zoon van Piet vroeger niet Pietzo(n) of zoiets zijn geworden als achternaam? Een soort antitoepasselijk :)

Maar, wat zoon van piet zegt. Gewoon stug doorgaan. Op zich is er geen reden waarom een riff als Smoke on the water of Satisfaction niet door een relatief verse gitarist bedacht zou kunnen zijn. En zo'n riff zou ik best op mijn naam hebben willen staan (om van de royalties nog maar te zwijgen :sssh: ) Dit heeft die klasse nog niet, maar het is al lang goed dat je vrij snel probeert zelf wat te verzinnen, ipv andermans tabjes na te spelen.

zoon van Piet
14 januari 2013, 13:20
Nee hoor, Zoon van Piet is gewoon omdat mijn vader zaliger Piet heette..
met Pietzo's heeft het niks van doen, want ik ben erkend tegenstander van die dingen :)

Harald
14 januari 2013, 13:42
vandaar antitoepasselijk :)

ramses-oranje
14 januari 2013, 13:52
bedankt weet dat het nog geen super goeie riffs zijn maar vind het gewoon super leuk ga zeker proberen met dat hokje hoger ben benieuwd of ik het er nog bij kan voegen meer suggesties zijn natuurlijk ook welkom ik ben allang blij met zo veel positieve feedback