PDA

View Full Version : Welke beginners versterker voor les paul



Dicky Dick
13 januari 2013, 14:24
Hoi ik ben nieuw op het forum (wel voorgesteld hoor..) en beginnend met gitaarspelen.
Ik heb net een Epi les paul traditional pro gekocht voorzien van dimarzio elementen en ik moet nu nog een
Gitaarversterker hebben.
Ik dacht ( via info op het forum natuurlijk) aan een gebruikte cube , vox of line6.
Dit is dus voor een oefenversterker voor thuis.
Heeft iemand misschien tips of opmerkingen hierover?
Heb er dus zelf echt 0 verstand van......
Twijfel ook over het wattage wat ik moet nemen.
Zou 15 watt genoeg zijn of geven deze kleine dingen sowieso geen fatsoenlijk geluid.
Hij moet in ieder geval wel redelijk klinken als deze zacht staat want ik wil niet het kalk van de muur
Pingelen dit ivm de buren en nog meer vanwege mijn beginners gitaarspel.....
Alle tips zijn welkom!

allochthomas
13 januari 2013, 15:07
Roland cube, ga je geen spijt van krijgen. Als je het geld hebt kijken naar de 40 watt variant gezien die een iets grotere speaker hebben. Klinken uitstekend op huiskamer niveau en dan heb je ook nog het vermogen om wat hader te kunnen mocht je dat willen(als je buren niet thuis zijn:D)

Bassa
13 januari 2013, 15:23
(Niet om reclame te maken voor mezelf). Een marshall 5210. Solid state marshall uit de jaren 80, een jcm800 achtige sound en klinkt heel goed met een lp (ik speel er zelf ook met een Les paul op). Er staat er 1 op marktplaats voor 200 euro en die van mij verkoop ik zelf ook.

almarvk
13 januari 2013, 15:52
Nou, dan zou ik gewoon voor een Cube gaan. Goede startversterker voor thuis, met lekker veel effecten om mee te klooien.

arcane
13 januari 2013, 21:42
Als beginner zou ik ook voor de cube gaan. Dan kun je daarmee mooi vaststellen wat voor jou lekker klinkt, aangezien je er veel verschillende geluiden uit kunt halen.

TW-Pieter
15 januari 2013, 16:47
Cube is op zich een prima keuze. Zoals al eerder gezegd inderdaad genoeg mogelijkheden om een beetje te ontdekken wat je mooi en niet mooi vindt. Ben zelf, een aantal jaar geleden, begonnen op een Marshall MG serie. Mijd die dingen alsjeblieft, voor het geld kun je veel beter krijgen ;)

superbra
15 januari 2013, 17:46
Een vox vt30. Nog geen seconde spijt van gehad.

Basileia
15 januari 2013, 17:55
Hier nog een. Ik ben op de cube begonnen, zelfs lang mee in m'n eerste bandje gespeeld. Pas toen we een keer op een podium kwamen te staan kwam ik erachter dat 15 watt transistor niet tegen een akoestisch drumstel was opgewassen. Toen overgestapt op een 75watt line6.

Ik zou gewoon lekker een cubeje kopen. Je slijt ze ook weer voor evenveel als je er tweedehands een op de kop tikt trouwens.

Dicky Dick
15 januari 2013, 23:56
Twijfelde tussen de cube , vox en fender mustang.
Het is de fender mustang geworden.
Heeft erg goede recensies en is te koppelen aan je pc om presets die je download erin te zetten.

mrweird
16 januari 2013, 09:24
Ik zeg VOX! Een VT serie zoals ook superbra zegt. Ik heb een 15 watter in mijn huiskamer en 't geluid is uitstekend voor zo'n klein gebakje..

MarkS
16 januari 2013, 10:24
Goede keuze. Niet in de laatste plaats omdat het je eigen keuze is. En een Mustang is heerlijk veelzijdig en klinkt absoluut niet verkeerd. Welke is het geworden, de Mustang II?

Dicky Dick
18 januari 2013, 00:04
De mustang 2. Aardig wat geluid uit deze mustang 40 watter zeg!!! Niet te geloven! In ieder geval op de groei gekocht want deze zal thuis niet vaak boven standje 3 komen...... De usb aansluiting is wel makkelijk je kan via fender fuse allerlei soorten presets direct via internet in je amp zetten.
Via deze software kun je allerlei effecten kastjes op een rij zetten en individueel instellen om elk effect te maken. Veel te moeilijk voor mij want ik weet niet wat welke precies gaat doen.
Maar de presets van nirvana , red hot chili peppers of jimi hendrix kan je er binnen 5sec opzetten.
Dat snap ik dan weer wel.