PDA

View Full Version : Wat kan ik het beste bespelen.



LoveGuiter
13 januari 2013, 13:55
Hoi,

Ik ben helemaal nieuw in de muziekwereld, het lijkt mij heel erg leuk op op een houten gitaar te spelen. verder kom ik dan ook niet. het klinkt altijd heel erg mooi. wat zou ik het beste kunnen spelen? misschien heeft er iemand een filmpje via youtube?? van hoe iets klinkt. Hoe veel kosten lessen ongeveer. en hoeveel kost een echte goeie gitaar??

Xx

LaurentB
13 januari 2013, 15:28
Grofweg heb je twee soorten akoestische gitaren, die met stalen snaren of die met nylon snaren (en nee, die snaren kun je niet per gitaar uitwisselen, want je krijgt ofwel een slechte klank ofwel je gitaar raakt beschadigd).

Staalsnarige gitaren worden meestal voor pop, blues en rock gebruikt, nylonsnarig meer voor klassieke, spaanse of latinmuziek. Dus eerst moet je beslissen wat voor muziek je leuk zou vinden om te spelen, en daarop je keuze voor het type gitaar baseren.

Een beetje redelijk bespeelbaar en klinkend beginnersinstrument kun je voor ca. 150 euro wel vinden. Tweedehands is ook een goede optie maar dan moet je iemand bij je hebben die wat van gitaren weet om te kunnen beoordelen of het iets is.

Lessen liggen in de orde van enkele tientjes per uur, is wel erg nuttig om een goede start te maken en je geen verkeerde dingen aan te leren.

Fenderfan
14 januari 2013, 15:45
Je kunt het beste gaan drummen. Daar hebben we als gitaristen een gebrek aan.
Gitaristen genoeg.
maar als je echt wil....dan idd LaurentB volgen.

Een gitaarleraar kan je doorgaans ook adviseren bij aankoop.

patrick0108
14 januari 2013, 16:14