PDA

View Full Version : welke (kleine) buizemcombo's hebben 2 master volumes en 2 kanalen



Tony Montana
13 januari 2013, 11:34
wie kan mij vertellen welke kleine buizen combo's allemaal 2 footswitchschakelbare master volumes en minimaal 2 kanalen (clean en drive) hebben ?


tot nu toe gevonden

marshall jvm combo's
engl gigmaster
koch twintone 3



dank voor t meedenken


edit: voor de duidelijkheid
Ik bedoel een A / B master

het is logisch dat de meeste combo's volumes per kanaal hebben, wat ik zoek is echt een aparte schakelbare master zoals genoemde combo's


edit 2: met klein bedoel ik combo... gewoon een 1x12 of 1x10, wattage maakt me niet uit

Ijselrobo 07
13 januari 2013, 11:42
De meeste Blackstar HT's (HT-20, HT-40, HT-60) hebben allemaal 2 kanalen (clean, overdrive) met beiden een aparte volumeregeling en dan is er nog een mastervolume. Bij iedere Blackstar komt een footswitch.

JohnLord
13 januari 2013, 11:49
Als dat al kleine combo's zijn, kun je bij elk merk wel terecht. Gewoon sites of oudere topics hierover checken. Blackstar HT-1 komt overigens niet met footswitch.

Tony Montana
13 januari 2013, 11:57
Ik bedoel een A / B master

het is logisch dat de meeste combo's volumes per kanaal hebben, wat ik zoek is echt een aparte schakelbare master zoals genoemde combo's

JohnLord
13 januari 2013, 12:12
De hamvraag is natuurlijk wat jij een klein combo vindt. Tot vijf watt, tot 10 watt, tot 20 watt? Een tweede mastervolume kun je ook creëren met een clean boostertje als de amp een FX loop heeft.

jarigitari
13 januari 2013, 12:14
Volgens mij is er een cornford amp die de functies heeft die je zoekt. Moet je ff hun site checken. Super amps. Ik heb zelf een Top en een combo. Veel waar voor je geld!

jarigitari
13 januari 2013, 12:48
Heb net ff gekeken, maar volgens mij toch niet!

Cageryu
13 januari 2013, 21:01
Laney LIONHEART L5T-112 en klinkt nog fantastisch ook.

Tony Montana
14 januari 2013, 12:20
die heeft toch geen 2 masters....


niemand ??

JohnLord
14 januari 2013, 12:30
Nogmaals, iets meer info zou handig zijn. Maar zonder info kan ik je de combo uit mijn sig van harte aanbevelen, 4 kanalen en 2 masters :sssh:

Tony Montana
14 januari 2013, 12:43
thanks, maar wat voor meer info moet er bij dan ?

eisen

combo (liefst 1x12)
wattage maakt me niet uit, merk maakt me niet uit, prijs maakt me niet uit, speakermerk maakt me niet uit
minimaal clean / drive kanaal
2 losse master volumes (dus geen kanaal volumes) die via footswitch te schakelen zijn

JohnLord
14 januari 2013, 12:49
Aha, dan is het duidelijk. Dan komen er naast de mijne nog 200 andere amps in aanmerking. Lekker op MP in de buurt zoeken dus en specs checken is dan mijn advies.

Tony Montana
14 januari 2013, 12:51
ik vind toch weinig amps met losse schakelbare master volumes ??

Thyrif
14 januari 2013, 12:51
De ENGL Screamer 50w combo heeft een schakelbaar mastervolume (met de z5 footswitch of een andere trs switch (dan heb je twee trs-jes nodig: channels en vol/reverb)), door middel van een kleine potmeter aan de achterkant. Twee kanalen met nog eens twee modi per kanaal, naar elke direct te switchen, ook reverb en één V30. Ook absoluut geen koude ENGL toon, maar juist wat meer 80s en 90s met prima clean en drive.

(psst, mag niet, maar zie sig :chicken:)

marter544
14 januari 2013, 14:43
Je zou ook een eq of boost in de fx loop van een amp kunnen zetten, en de amp puur kiezen op het geluid..

Tony Montana
14 januari 2013, 14:53
mijn huidige gig rack bestaat uit stack met effectenbak zo zwaar als de stack zelf,

ik zoek nu een combo met schakelbare master. Bedankt voor alle tips mbt wat zou kunnen, maar dat is niet wat ik zoek,

opzich ben ik al een eind

marshall jvm

engl screamer / gigmaster

koch twintone 3

weet iemand er meer ?

vidar
15 januari 2013, 13:16
Mesa Boogie Stilleto Ace
Mesa Boogie 5:25+ of 5:50+
Mesa Boogie Lonestar
Engl Raider
Egnater Renegade

En nog veel meer. Zoek gewoon even een beetje rond bij de moderne ampbouwers, dan vind je wel wat. Als je een schakelbare master wil om minder pedalen op je plank te hebben dan is het volgende idee niet van toepassing maar anders: cleane booster achteraan in de effectsloop!

jasses
15 januari 2013, 13:44
Diezel einstein kan ook bij in het lijstje geloof ik.

JohnLord
16 januari 2013, 13:02
Misschien moet TS nog even zijn budget aangeven.

Tony Montana
16 januari 2013, 17:25
had ik al aangegeven toch ?



prijs maakt me niet uit.............


bedankt voor de reacties tot dusver, wederom, cleanboosters in de loop is niet wat ik zoek