PDA

View Full Version : Heya!



KimLouise
12 januari 2013, 20:13
Hoi!
Ik ben Kim, 16 jaar en dus nieuw op dit forum. :D Twee jaar geleden ben ik begonnen met gitaar spelen. Mijn jongere broertje heeft twee jaartjes gitaarles gehad maar is toen gestopt. De gitaar stond daar maar en ja, toen ben ik een beetje begonnen. Het enige wat ik kon was Michel van Anouk en eigenlijk is het daar heel lang bij gebleven. Een jaar geleden ben ik weer opnieuw begonnen eigenlijk en wat liedjes geleerd met de basisakkoorden enzo. Toen ik een filmpje van Ed Sheeran zag, dacht ik; wow, zo wil ik kunnen spelen! En ja, sindsdien oefen ik wat meer. Nog steeds kan ik niet veel meer dan basisakkoorden maar oke, ik oefen veel.. :) Ik ben dus fan van Ed Sheeran maar ook van heel veel andere mensen zoals Bruno Mars, One Direction (Sorry sommige mensen haha), Taylor swift, The Fray, John Mayer, Adele, Jessie J, Coldplay en zo kan ik nog heeeel lang door gaan. Oja, en ik speel piano!
En ja, ik heb dus een kleine kindergitaar waar ik wel heel goed op kan spelen opdat ik kleine handen heb, en sinds een paar maanden heb ik nog een andere. Normale grote denk ik, 20 euro van marktplaats dus ik denk dat jullie wel een beetje kunnen raden wat voor gitaar het is.. Maar oke, goed genoeg voor mij eigenlijk haha.

Liefs Kim x

Jorikm
12 januari 2013, 23:21
Welkom hier, Kim! ;)
Heb je ook een foto('s) van je gitaar?
En waar uit Gelderland kom je vandaan?

Gr,
Jorik.

KimLouise
13 januari 2013, 16:19
Dankjewel! Groenlo, weet niet of je het weet maar zo te zien woon je hier ook in de buurt. :)

Ja dat heb ik:
http://i45.tinypic.com/10fc1gm.jpg

Die zwarte is niet van mij, die is van een vriendin. En ja, ik heb een pootje op mijn gitaar net als Ed hahaha. :D

Jorikm
13 januari 2013, 19:33
Gitaren zien er tof uit! Ook van plan om Elektrisch te gaan spelen?

Grolle ken ik wel. Kom er zo goed als iedere dag langs, werk namelijk in Haaksbergen;-) Wellicht ken je een paar maten van me, die wonen in Grolle.

Jorik.

Duhsjaak
13 januari 2013, 21:41
Hi KL
Ik ben extreem beroerd in het onthouden van namen. Sorry!
Ik vind dat je een leuke intro tekst hebt geschreven.
Hartelijk welkom dus.

Ikzelf ben componist en concentreer mij vooral op de door 'kenners' als verloren beschouwde periode tussen Elvis en The Beatles, dus tussen 1958 en 1962. Een periode die vooral erg niet in de huidige trend valt. Ik vind dat top, wat de rest ook vind.

Erg leuk en misschien ook een idee voor jou om eens rond te neuzen? Met heel veel vrouwen die zongen, componeerden en meidengroepen op hebben gericht.

Met de heer Ed zit je ook behoorlijk goed. Misschien een idee om niet al bij voorbaat te lachen om je eigen helden? Als je iets leuk vind, dat vind je het leuk. Zo! En ik zou zeggen: Geniet daar lekker van en als anderen dat niks vinden dan dan luisteren ze maar naar Adèle of zo.

Mooie muur!
Heel veel succes en ook heel veel plezier hier. Vragen??? Stellen!
Vriendelijke groet, Gus

ramses-oranje
14 januari 2013, 21:43
de gitaar met het pootje lijkt op die van mij ik hoop dat jij net zoveel van je gitaar houd als mij ik speel alleen nog maar twee maanden en leer het meeste van mijn broer en een vriend criss vind het wel leuk dat ik niet de enige ben die nog voor Spaans of Braziliaans heeft gekozen want ik kon namelijk kiezen tussen country of Braziliaans en ben nog steeds super blij met mijn keuze ze heft een mooie klank en os van het merk di giorgio brazil heb hem gekregen en ben er super trots op dus heb een paar vraagjes wat voor merk is jou gitaar? waarom heb je voor braziliaans/spaans gekozen? en wat voor muziek maak en luister je het liefst?

KimLouise
17 januari 2013, 20:47
Sorry voor de late reactie! Beetje drukjes met school hmpf.. :(

@JorikM Ja ik dacht al dat je het kende. Hmm, eigenlijk nooit over nagedacht, lijkt me wel cool. :)

@Duhsjaak Dankjewel! Haha nja ik weet hoe sommige over One Direction denken hahaha. :P

@Ramses-oranje Super leuk! Ik wilde dat ik een broer had die gitaar speelde, en mij iets kon leren! Die gitaar met het pootje is van het merk Granada. :) En muziek smaak tja, lees mijn beginpost maar haha :) x

Duhsjaak
18 januari 2013, 09:06
Hi KL
Gewoon niks van aantrekken.
De groep die wordt beschouwd als de eerste 'tekentafel' groep, dus gewoon bedacht voor het geld, was The Monkees.

Iedereen buitelde over elkaar heen van het lachen, maar nu worden de hits met een serieus gezicht als 'gezichtsbepalend voor de tijd' opnieuw uitgebracht. Dat hoeft van mij dan ook weer niet. Maar dat is alleen maar omdat ik, wat ik leuk vond, nog op vinyl heb.

Als jij het fijne muziek vindt, vind jij het fijne muziek. En ik zou er gewoon van genieten dus.
Vriendelijke groet, Gus

ramses-oranje
20 januari 2013, 15:48
@kimlouise heb het ook druk met school enzo dus reageer ook laat maar het is ook super leuk om een beetje te tokkelen met je vrienden/vriendinnen ik speel veel samen met mijn broer en vrienden vind het echt leuk dat ik niet de enige van mijn leeftijd ben die gitaar kan of wil spelen op mijn school speelt namenlijk bijna niemand gitaar.