PDA

View Full Version : EMG 81 vs 60 comparison (Heil PR-30, EVH, Framus Dragon cab) video



tecksmusic
12 januari 2013, 19:14
http://www.youtube.com/watch?v=k4RQNOoeiNM

Beide komen erg in de buurt van elkaar.
De 81 is voor mij persoonlijk toch nog net iets aangenamer.

Terminus
12 januari 2013, 22:19
Ik heb nooit de 60 in de brug gehoord, dus dit is sowieso al een interessante vergelijking. Ik ben eigenlijk verbaasd over hoe goed de 60 in de brug werkt, hoe helder hij is en hoe weinig hij verschilt met de 81 in deze situatie.

Daarnaast: complimenten op de opname. Goed gespeeld en geweldig opgenomen. Te vaak zie je vergelijkingen waarbij de camera mic de ruimte vooral oppikt. Dan hoor je gewoon 2x de ruimte in plaats van verschillende spullen. Bij jouw opnames hoor je omdat ze close miced zijn echt wat er uit de speakers komt.

tecksmusic
13 januari 2013, 15:16
Ik heb nooit de 60 in de brug gehoord, dus dit is sowieso al een interessante vergelijking. Ik ben eigenlijk verbaasd over hoe goed de 60 in de brug werkt, hoe helder hij is en hoe weinig hij verschilt met de 81 in deze situatie.

Daarnaast: complimenten op de opname. Goed gespeeld en geweldig opgenomen. Te vaak zie je vergelijkingen waarbij de camera mic de ruimte vooral oppikt. Dan hoor je gewoon 2x de ruimte in plaats van verschillende spullen. Bij jouw opnames hoor je omdat ze close miced zijn echt wat er uit de speakers komt.

Bedankt!
Idd, op YouTube staat er veel met gewone in room audio waar je weinig aan hebt.
De 60 klinkt idd ook goed in de brug, al heb ik nog een kleine voorkeur op de 81.
De 81 heeft een soort van bite die ideaal is voor de brug positie, welke de 60 iets minder heeft.

Ik kan het moeilijk verwoorden, maar de 60 heeft iets smoother, waarvoor hij dan weer geschikter is in de neck positie, maar beiden liggen hééél dicht bij elkaar.

Ik heb ook een EMG SA-X SINGLECOIL in die Ibanez Jem, als je deze combineert met de 60 in de neck positie met de 5 way switch is deze geweldig voor leads.