PDA

View Full Version : Het Uitleen Topic



Midwolda
12 januari 2013, 09:43
Mede muzikanten... ik zat zo eens een beetje voor me uit te mijmeren he... :dontgeti:
Iedereen heeft denk ik wel een paar effecten in de kast staan die (tijdelijk) niet gebruikt worden.
Als ik hier thuis even snel tel kom ik tot een stuk of twaalf, van overdrives tot phasers en zo.

Als aanvulling op de vele topics met vragen over diverse effectpedalen bedacht ik me, waarom niet een uitleen topic, waarin iemand de vraag kan stellen of er een bepaald effect ergens op een plank niets ligt te doen, wat tijdelijk even uitgeprobeerd kan/mag worden. De eigenaar van dat effect kan dan per PM verdere afspraken maken over duur en voorwaarden (eventuele borg enzo) van de uitleen. Mij lijkt het normaal dat bij verzending/retournering de lener de portokosten voor zijn/haar rekening neemt, maar goed, dat regelen lener en uitlener dus maar lekker onderling via PM of mail of telefoon of whatever.

Als zo'n topic hier al eens bestaan heeft, ik heb gezocht op lenen, uitlenen en uitleen. Niet gevonden.
Indien dit idee al eens geprobeerd is, maar mislukt, dan verwijder dit topic ook maar.
Of misschien wordt dit wel als een spam-topic ervaren (er kunnen ook verkopen uit voortkomen natuurlijk)?

En ja, ook eigenbelang natuurlijk, dit voorstel komt ergens vandaan he... :soinnocent: dus ik ben de eerste.
Ik wil meer gaan spelen maar zit nog niet in een positie dat ik aktief op zoek ga naar een band. Dus zit ik te denken om een looper aan te schaffen om wat met mezelf te gaan sparren. Na de gebruikelijke zoektocht op het internet lijkt me een DigiTech JamMan Stereo met eventueel een FS3X footswitch wel wat, maar ik heb dus nul komma nul ervaring met loopers. Misschien is er wel een simpeler apparaat wat voldoet?
Vandaar... shoot.

zoon van Piet
12 januari 2013, 15:14
Uitstekend initiatief.. en ik heb het welbeens geopperd, maar dat was volgens mij terloops in een topic over iets anders..
Ik heb dozen vol pedalen en leen ze vaak uit aan kennissen. Ik heb daar niet altijd positieve ervaringen mee ('die tubescreamer die je me leende is opeens kapot, heb je een andere?') Maar ik blijf het doen. En ik zie geen reden om bekend gn-leden niet als kennis te beschouwen... onlangs heb ik nog iemand een kafuzz toegestuurd, waarna hij zelf zo'n ding kocht..

Laat maar weten, dus...

patrick0108
12 januari 2013, 15:25
Prima ik heb altijd wel het eea liggen en wil atlijd wel wat uit proberen.