PDA

View Full Version : Singlecoil humbucker in strat?



VanDiekum
11 januari 2013, 23:56
Beste mensen,
Ik zit met een vraag waar ik zelf nog niet een antwoord op heb gevonden namelijk :
Ik ben in het bezit van een Godin Progression een gitaar die perfect bij mij past alleen het actieve aspect van mijn gitaar is net niet " hot" genoeg voor het werk van ZZTOP wat ik probeer te evenaren.
Zou ik dit kunnen bereiken door een SD hot rails voor strat in de brug te plaatsen?

Ik ben in het bezit van Manlius neck en middle strat pickups die ik erbij in wil gooien voor positie 5,4 en 3 wat een goeie match zou kunnen wezen met de hot rails.
Hoef dus eigenlijk plusminus 75 euro uit te geven voor die hotrails als nieuw hoeft van mij niet de perfecte humbucker experience te wezen
Het moet gewoon wat smoother klinken in high gain voor de rock ballads

Zou ik hier goed mee zitten of zijn er andere alternatieven?

Buzzel
12 januari 2013, 17:08
IN mijn ervaring kan ik heel goed ZZtop spelen met een lekker fuzz pedaal ;)

VanDiekum
13 januari 2013, 01:28
Ik gebruik 0.011 snaren en mesa high gain amp simulatie ,comp
Maar krijg gewoon dat dichte en strakke geluid niet wat billy gebruikt in roughboy
Zou ik met die tone zone beter uit de voeten kunnen?

Robin...
13 januari 2013, 03:41
Ik gebruik 0.011 snaren en mesa high gain amp simulatie ,comp
Maar krijg gewoon dat dichte en strakke geluid niet wat billy gebruikt in roughboy
Zou ik met die tone zone beter uit de voeten kunnen?

Bedoel je niet 0.11? 0.011 is wel een beetje heel erg dun...

DarknessAwaits
13 januari 2013, 11:05
Dat iedereen het verkeerd gebruikt maakt het niet verkeerd als je het goed zegt:

http://img24.imageshack.us/img24/8683/e5683b1620edf716860d91f.jpg

En meer info:

http://www.guitarstringguide.com/drupal/content/guitar-string-gauges-0

Nitefly7
4 maart 2013, 22:20
het geluid van Billy Gibbons is natuurlijk geen stratocaster, maar een Les Paul.
Het wordt een uitdaging om je Progression (Strat-model) als een Les Paul te laten klinken (andere pickups, ander hout, andere mensuurlengte van de hals), maar misschien kom je voor je gevoel in de buurt met een singlecoil-vorm humbucker.

Ik ken de Hot Rails zelf niet, maar heb misschien wel tips voor je:

- De Dimarzio Pro Track of Fast Track (schijnen als een PAF-humbucker te klinken)
- Qua Seymour Duncan zou ik denken aan de Little 59 of de Lil' Screamin Demon; de 2e is wat feller.

Zelf heb ik sinds een weekje een stratocaster met de Little 59: het is een te gek element met wat lichte crunch en scheur, erg fijn voor dikke bluesrock.
Clean vind ik'm nog niet zo overtuigend, maar prettiger dan veel singlecoils in de brugpositie.

ik kende Manlius niet, maar misschien hebben zijn tips voor je in de zoektocht (of kunnen ze iets moois voor je maken).
Hoe ben je bij hen terecht gekomen?


Beste mensen,
Ik zit met een vraag waar ik zelf nog niet een antwoord op heb gevonden namelijk :
Ik ben in het bezit van een Godin Progression een gitaar die perfect bij mij past alleen het actieve aspect van mijn gitaar is net niet " hot" genoeg voor het werk van ZZTOP wat ik probeer te evenaren.
Zou ik dit kunnen bereiken door een SD hot rails voor strat in de brug te plaatsen?

Ik ben in het bezit van Manlius neck en middle strat pickups die ik erbij in wil gooien voor positie 5,4 en 3 wat een goeie match zou kunnen wezen met de hot rails.
Hoef dus eigenlijk plusminus 75 euro uit te geven voor die hotrails als nieuw hoeft van mij niet de perfecte humbucker experience te wezen
Het moet gewoon wat smoother klinken in high gain voor de rock ballads

Zou ik hier goed mee zitten of zijn er andere alternatieven?