PDA

View Full Version : me FLoyd valt uitelkaar



Monster
20 juni 2003, 10:47
Dit is al de 2e keer dat het me gebeurd: Lekker aan t spelen op mn Jackson Roads, gaat mn pook steeds losser zitten, moet ik die gitaar weer openmaken, en de bus aan de binnenkant vastdraaien, t is zo'n floyd waar je de pook op moet vastschroeven, ff een vraagje, is dit normaal?
volgens mij is gewoon een teringsysteem! :zz: :evil:

Ibanez RuleZ
20 juni 2003, 11:04
ja. je hebt zeker een performer model? ik kan het je nog gekker vertellen, ik heb die bus aan strukken getrokken. het metaal waar ze van gemaakt zijn is ontzettend zacht, en dus gewoon waardeloos. tip: block de tremolo em gebruik m als vaste brug, meer is de JT500 niet geschikt voor!

harrald

Maiden Michiel
20 juni 2003, 11:14
Of: zet er een nieuwe brug op

Izegrim
20 juni 2003, 11:44
Is zo'n JT500 niet te retrofitten met een JT580LP? Dat zou een goed alternatief kunnen zijn. Er zijn er genoeg 2e hands te krijgen denk ik op i-net, want op den duur worden veel JT580LP's vervangen voor een OFR. Maar omdat ik me afvraag of een gitaar met een JT500 het waard is om een OFR op te zetten is een JT580LP waarschijnlijk een goedkope en welkome upgrade. Misschien niet de beste licensed Floyd die er is, maar ik denk een stuk beter dan de JT500. Wat denken jullie?

Ibanez RuleZ
20 juni 2003, 12:13
de 580 is door schaller gemaakt, en valt dus in het rijtje met betere kopieen. en ik heb ook wel zitten kijken naar die jt580 (als vervanging voor mijn JT6 op mn charvel, maar die krengen zijn in europa niet te krijgen en in de VS zijn de lullo's te bedondert om hem naar europa op te sturen. dus zit er weinig anders op dan een gotoh of een schaller er in te zetten als je een nieuwe wilt.

harrald

lupoloco
20 juni 2003, 12:19
de 580 is door schaller gemaakt, en valt dus in het rijtje met betere kopieen. en ik heb ook wel zitten kijken naar die jt580 (als vervanging voor mijn JT6 op mn charvel, maar die krengen zijn in europa niet te krijgen en in de VS zijn de lullo's te bedondert om hem naar europa op te sturen. dus zit er weinig anders op dan een gotoh of een schaller er in te zetten als je een nieuwe wilt.

harrald
af en toe zie je wel es OFR's op marktplaats hoor

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 12:22
hij heeft het over de JT580 denk ik.

Izegrim
20 juni 2003, 12:36
Ik heb nergens last van bij de 580. Hartstikke stevig, maar ik heb het ding net twee weken ofzo. Maar bedoelt hij dat ie een ring op z'n baseplate moet schroeven of dat ie de hendel in z'n geheel erin moet schroeven. Misschien handig als we eerst weten over welk model het gaat.

lupoloco
20 juni 2003, 12:37
de 580 is door schaller gemaakt, en valt dus in het rijtje met betere kopieen. en ik heb ook wel zitten kijken naar die jt580 (als vervanging voor mijn JT6 op mn charvel, maar die krengen zijn in europa niet te krijgen en in de VS zijn de lullo's te bedondert om hem naar europa op te sturen. dus zit er weinig anders op dan een gotoh of een schaller er in te zetten als je een nieuwe wilt.

harrald
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2539654767&category=21764

Nimrod
20 juni 2003, 12:44
Lachen.....

Was laatst bezig naaide dta busje aan de andere kant van dat stokie er ook af Heb nog geen zin gehad om alles los te gooien. Je bent dus niet de enige

Wel klote

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 13:47
Ik heb nergens last van bij de 580. Hartstikke stevig, maar ik heb het ding net twee weken ofzo. Maar bedoelt hij dat ie een ring op z'n baseplate moet schroeven of dat ie de hendel in z'n geheel erin moet schroeven. Misschien handig als we eerst weten over welk model het gaat.

Ik denk dat het kapot gaat als je die ring tè vast zet.. ofzo...

Nimrod
20 juni 2003, 16:25
Denk het, heb nog niet echt de moeite genomen om het ff te checken.

Zijn die dingen los verkrijgbaar?????