PDA

View Full Version : Body Telecaster Thinline gezocht



Silky finger
11 januari 2013, 22:51
Hoi,

Ik Heb een Fender Telecaster Thinline '69 Reissue MIJ, bouwjaar '96 met twee single coils. Een jaar of vijf geleden is tijdens "een ongelukje" de body gescheurd (van boven naar beneden rechts van de F-sleutel). De plank zit nu aan elkaar met tape maar klinkt ... Briljant, echt zonder dollen. Speelt ook als een trein. Pak hem steeds vaker.

Aan de ene kant zou ik de (mahonie, blanke lak) body wel willen laten repareren (tja, gitaartje 16 jaar geleden nieuw van mijn ouders gehad).

Maar wie weet heeft iemand nog een body liggen voor een leuk prijsje.

Groeten,
Ron

Rizz
11 januari 2013, 22:54
Alle mojo gelijk weg! Is hij niet gewoon te repareren door een vakman? Alleen constructief en met een beetje geluk zie je dan nog de scheur..

Silky finger
11 januari 2013, 22:56
Jij kan mijn dilemma niet beter verwoorden.

da Liks
11 januari 2013, 22:57
en misschien wil jij daarna die body wel voor een leuk prijsje van de hand doen aan iemand die wel proberen wil m te repareren..

Silky finger
11 januari 2013, 22:58
Die oude body gaat nooit weg:lovelove:

Wordt "ooit" gerepareerd, heb alle splinters nog.

Tenzij ... hier iemand is die dat kan. De body is er niet al te best aan toe. Zal geschuurd, gelijmd en gelakt moeten worden. Je zal het wsl altijd blijven zien. Heb ik wel MIJN gitaar weer terug.

Zal wel door een vakman moeten gebeuren.

da Liks
11 januari 2013, 23:04
thumbs up!

Rizz
11 januari 2013, 23:05
Ik kan me toch niet aan de indruk ontrekken dat met een thinline je geluid anders wordt als je alles op een andere body kwakt. Iets met akoestiek en 17 jaar inspelen...

sjoerd5
11 januari 2013, 23:08
Heb je misschien een foto van de scheur?

barno
11 januari 2013, 23:11
niks nieuwe body! gewoon laten repareren. sommige dingen zijn echt niet zo moeilijk als ze lijken.

Rizz
11 januari 2013, 23:11
Tenzij ... hier iemand is die dat kan. De body is er niet al te best aan toe. Zal geschuurd, gelijmd en gelakt moeten worden. Je zal het wsl altijd blijven zien. Heb ik wel MIJN gitaar weer terug.

Zal wel door een vakman moeten gebeuren.

Die zijn er hier genoeg, een woonplaats is dan wel handig.. Kan je desnoods naar een commerciële doorverwezen worden..

Silky finger
11 januari 2013, 23:12
Zal morgen eens wat plaatjes sturen gemaakt bij daglicht. Gitaar heeft 4,5 jaar in de koffer gelegen met snaren op spanning. T'is dat ik hem een paar maanden geleden weer eens tevoorschijn haalde, was gelijk verkocht.

Groeten uit Rotterdam

da Liks
11 januari 2013, 23:14
rotterdam ook nog..

Tabula Rasa
11 januari 2013, 23:15
Gewoon repareren. Met hulp zelf doen, iets mooiers is er niet.

da Liks
11 januari 2013, 23:41
kan ik beamen.. met ondersteuning van bovenstaande al veel meer bereikt dan zelf voor mogelijk gehouden in eerste instantie, enorm belonend gevoel!

RS-Rik
12 januari 2013, 00:47
Foto's plaatsen in het zelfbouwhok en kijken of iemand in de buurt hem voor je wilt repareren. Er zitten hier legio mensen die dit voor je willen en kunnen doen, alles voor een zacht prijsje of minder. Tip: krat bier.

Fuck: dit ís het zelfbouwhok.

Anyway, pics or it didnt happen!

Rizz
12 januari 2013, 00:49
Foto's plaatsen in het zelfbouwhok en kijken of iemand in de buurt hem voor je wilt repareren. Er zitten hier legio mensen die dit voor je willen en kunnen doen, alles voor een zacht prijsje of minder. Tip: krat bier.

Fuck: dit ís het zelfbouwhok.

Anyway, pics or it didnt happen!

Biertje??!! :D

Silky finger
12 januari 2013, 10:46
Helaas lukt het me niet om een bijlage te versturen, dus vooralsnog geen foto's

DarknessAwaits
12 januari 2013, 10:52
Je kunt helaas geen bijlages via het forum posten, wat je kunt doen is een afbeelding uploaden bij een van de (gratis) afbeelding hosting sites (imageShack e.d.) en hier vervolgens een link naar die afbeelding plaatsen.

Silky finger
12 januari 2013, 11:28
Nou, bij deze dus.

http://imageshack.us/a/img163/8378/img0016rj.jpg

http://imageshack.us/a/img707/8861/img0013fca.jpg[/IMG

[IMG]http://imageshack.us/a/img856/5840/img0012rv.jpg

http://imageshack.us/a/img441/4544/img0011lv.jpg

http://imageshack.us/a/img585/8409/img0010tk.jpg

http://imageshack.us/a/img96/9266/img0007pqk.jpg

barno
12 januari 2013, 12:03
ziet er profi uit, die herstelling met plakband :)

Zijn dat wel barsten in het hout, of zijn het losgekomen lijmnaden ?

Silky finger
12 januari 2013, 12:09
Zijn helaas barsten. De body is in tweeen zeg maar. Aan de voorzijde is het helemaal door, aan de achterkant zit het nog een beetje vast.

Pepe
12 januari 2013, 13:03
Typische barsten die je krijgt van nat schuren. Ik heb ook zo'n body nog liggen maar kleine haarscheurtjes, not sure of alleen de lak of ook hout is.
Er zit nu een ander mahonie body op van MIT, gelijk klaar.

http://img339.imageshack.us/img339/8025/25386737.jpg

RS-Rik
12 januari 2013, 13:14
Barsten van nat schuren? Als je in al je lompheid... correctie, enthousiasme door de lak heen schuurt en er water in het hout wordt gezogen misschien. :D

Kun je een foto laten zien van de stukken apart en de oppervlakken van de barst? Zijn het echt 2 delen of zitten er nog tig losse splintertjes bij?

Pepe
12 januari 2013, 13:32
Het bovenblad staat onder spanning en neemt water op via de binnenkant van Fgaten en body, dat heeft niks met lompheid te maken. Onwetendheid eerder.

Silky finger
12 januari 2013, 13:52
De body is gebroken (dit nadat er een kast tegenaan gevallen was, over lompheid gesproken, had ook met vocht te maken maar dan geen water :)

De body bestaat nu uit drie delen.

Bekijk even de eerste foto.

Het grootste deel is de rechterkant waar de pups, hals en onderste strap-pin opzitten. Dan hebben we links (breuk loopt van boven naar beneden links van de slagplaat tot aan de bovenkant van de F-sleutel, gaat dan verder naar beneden vanaf het midden van de F-sleutel, zie Tape). Deze breuk zit ook aan de achterkant maar is daar nog niet geheel door, je kan dat deel als het ware opzij klappen.

Dan heb ik nog een los stukje van de bovenkant. Dit is het gedeelte vanaf het midden van de F-sleutel tot aan de onderkant van de F-sleutel. Als je goed kijkt zie je twee evenwijdige stukjes Tape lopen.

Nadeel van deze breuk is dat de twee strapbevestigingen op twee verschillende stukken zit.

Dus ... wie voelt zich aangesproken. Kratje bier lijkt mij niet zo'n probleem. Ik kan de gitaar zelf volledig demonteren en weer opbouwen en afstellen.

Woon in Rotterdam Centrum en heb vervoer.

Ben benieuwd, wie weet wordt het wel weer een echte gitaar.

Gr.
Ron

stijnkenens
12 januari 2013, 18:55
Dat is perfect te herstellen, zelfs zonder al te grote lak retouches.

Maar ik zou er niet iemand aan laten prutsen, die geen kennis van zaken heeft, dan gaat het alleen maar erger worden, dus die bak bier gaat niet op, ga er mee naar iemand als oigun of zo !


@ pepe: ik snap echt niet wat die schade met nat schuren te maken heeft.




s.

RS-Rik
12 januari 2013, 21:55
Nat schuren is meer een papje. Ik heb n archtop gebouwd, met F gaten, toen zijn er inderdaad wel eens twee druppels water in gekomen maar dat heeft het hout niet beinvloed. Heb jij wel eens meegemaakt dat een thinline/ archtop daardoor naar de knoppen ging Pepe?


@ stijn, Bier en gitaarreparatie is inderdaad een twijfelachtige combi. Een domme uitspraak van mij eigenlijk, in deze context.

Pepe
13 januari 2013, 12:15
Yep (dumb ass smiley hier)

Ik had de body eerst voor een refin naar RebelRelic gebracht.. ik hoor het hem nog zeggen... dat schuren is best wel een bewerkelijk ding, dat kan je niet zomaar met waterproof... tricky...

Afijn, ik zelf doen en natuurlijk, hij had gelijk. Maar niet getreurd, voor de prijs van een refin job koop je ook een nieuwe body.

Silky finger
13 januari 2013, 16:28
Wil de body natuurlijk wel professioneel laten herstellen, een beetje houtlijm ertussen smeren kan ik zelf ook.
Mischien in de tussentijd een andere body ?

@Pepe : Had jij nog niet zo'n body liggen ?

Pepe
13 januari 2013, 16:42
ja.. paar barstjes....

oigun
13 januari 2013, 16:43
Dat is perfect te herstellen, zelfs zonder al te grote lak retouches.

Maar ik zou er niet iemand aan laten prutsen, die geen kennis van zaken heeft, dan gaat het alleen maar erger worden, dus die bak bier gaat niet op, ga er mee naar iemand als oigun of zo !



@ pepe: ik snap echt niet wat die schade met nat schuren te maken heeft.




s.

Ik drink bijna nooit bier..:D

Silky finger
13 januari 2013, 17:16
@Pepe : Wat voor body is het (hout, finish,kleur) en als je hem kwijt wilt, wat zou zoiets kosten. Pics ?

@Oigun: Wat zou zoiets kosten om te herstellen.

Zal trouwens een Pic-serie maken van het projectje, en hier posten uiteraard. Schakelaar en jack moeten ook vv worden, maar dat moet met mijn MTS-je E geen probleem zijn. Pups zijn wel lekker. Geven wel wat bijgeluiden maar dat hoor je niet als je maar blijft spelen. TL-buizen, oude TV's en Trafo's voor je halogeenverlichting vinden ze alleen niet zo leuk. Grappig, zijn "vintage" elementen en ze storen op oude TV's ...

Gr.
Ron

Pepe
13 januari 2013, 17:46
ah... de partijen worden tegen elkaar uitgespeelt....

Jij eerst Oigun, wat bied jij :D


Maar zonder gekheid, het is de bekende Japanse mahonie '69 uit 1996, volgens mij het laatste jaar voordat Fender besloot dat die gitaren voortaan uit Mexico moesten komen.