PDA

View Full Version : Opzoek naar nieuwe wah



LGK
11 januari 2013, 21:59
Hallo beste GN'ers,

Ik ben opzoek naar een nieuw wah pedaal... weer... :seriousf: Heb hier een tijdje geleden ook al een topic over geopend. Heb alleen toen de beslissing genomen om nog ff te wachten omdat mijn budget niet echt verschrikkelijk hoog was, en ik wou toen een wah omdat ik dacht dat ik met een bandje zou gaan optreden maar dat ging helaas ook niet door.
Nu ben ik over een klein maandje jarig, en ik vond dit de perfecte kans om is te gaan kijken voor een mooi pedaal.

Nu ben ik hier al wat langer mee bezig en heb al veel proberen op te zoeken over verschillende wahs. Alleen er zijn er best wat dus ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Ik zou graag van verschillende mensen willen horen wat hun keuze zou zijn in mijn situatie, en wat ze me aanraden of ook juist afraden. Zodat de keuze er van hopelijk wat makkelijker word.

Ik heb niet zo heel veel eisen en ik ben meer iemand die iets wil wat gewoon 1 ding goed kan. Dus een wah met veel optie's hoeft van mij niet per se.
Maar ik zoek wel een wah die "ver kan gaan" Een wah met een ruimere sweep. In deze richting zoek ik een beetje > Voorbeeldje:
http://www.youtube.com/watch?v=C0i031-zF7w (vanaf 7:37)

Ik hoop dat jullie me een beetje verder kunnen helpen. :ok:

Alvast bedankt!

Groetjes

Scarface
11 januari 2013, 23:47
Jow,dat is een mooi nummer..

Als je op zoek bent naar het wah geluid van Stevie Ray dan moet je een Vox v847 pedaal hebben. Stevie gebruikte voor het extreme wah geluid twee wah’s tegelijk..:supercool:

Ik zelf gebruik na lang zoeken,vragen en uit proberen de CAE 404 wah. Deze wah is volledig aan te passen aan je smaak. Je kunt switchen tussen standaard cry baby en een wat donkerder wah geluid,er zit een boost op en je kunt de pots volledig naar jouw smaak (geluid) afstellen.
Voor mij was dat afstellen te technisch,dit hebben ze voor mij gedaan in de winkel waar ik hem had gekocht.

Volgens mij is de adviesprijs 249 euro,hij word aangeboden op internet voor 179 euro.
Niet goedkoop maar je krijgt 2 verschillende wah’s voor die prijs.

Groet,
Marco

Bassa
11 januari 2013, 23:57
Een Cry Baby 535Q is ook heel veelzijdig. Over de CAE 404 hoor je ook veel goede dingen. Ik zelf ga morgen een 2e hands slash wah kopen en die heeft een ingebouwde distortion (maar die wil ik als boost gebruiken), maar dat doet er verder niet echt toe. Misschien kan je in de buurt ook nog wat verschillende wahs testen.

the sure thing
12 januari 2013, 07:20
Wat is je budget?

Montecristo
12 januari 2013, 09:13
Een Cry Baby 535Q is ook heel veelzijdig. Over de CAE 404 hoor je ook veel goede dingen. Ik zelf ga morgen een 2e hands slash wah kopen en die heeft een ingebouwde distortion (maar die wil ik als boost gebruiken), maar dat doet er verder niet echt toe. Misschien kan je in de buurt ook nog wat verschillende wahs testen.

+ 1 voor de 535Q, goede prijs en goede sounds. Vijf karakterstanden, instelbare boost en twee leds voor aangeven activatie boost en/of wah. Ik heb de mijne nu al een jaartje of 10 en ben nog steeds tevreden.

Brum
12 januari 2013, 11:16
Een simpele Crybaby wah voldoet altijd wel eigenlijk en is vooral tweedehands erg makkelijk aan te komen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar deze:

http://images.thomann.de/pics/prod/112688.jpg

De Ernie Ball wah. Brede, prettige sweep en redelijk breed inzetbaar. Als je 'm ergens kan testen en je hebt het budget ervoor, ik zou 'm zeker niet overslaan in m'n zoektocht.

LGK
12 januari 2013, 11:55
Wat is je budget?

Nou, ik wil er ongeveer tussen de 150 en 200 a 250 aan uitgeven. Maar 250 is wel echt mijn max.

Ik zat er zelf meer te denken aan bijvoorbeeld een Fulltone of idd een CAE 404 en mischien een RMC. Ik ben bereid er (voor mijn doen) er een hoop geld aan uit te geven, dus wil dan ook wel echt gelijk een hele goede. Ik zal zeker ook de andere testen maar dit is een beetje mijn richtlijn denk ik.. ;)

Grz

patrick0108
12 januari 2013, 12:20
Ik heb de Vox v847 gehad en net zo snel de deur weer uit gedaan omdat de Vox het signaal enorm aantast in bypass mode.

arjanb01
12 januari 2013, 13:16
Ik zou ook voor een true bypass way gaan, ben je minimal 150 euro kwijt volgens mij.

the sure thing
12 januari 2013, 14:34
Ik heb een VOX wah voor je, true bypass gemaakt door D_H, incl led. PM ff als je interesse hebt.... Ben je een heel stuk minder dan eur 150 kwijt :-)

LGK
12 januari 2013, 15:19
Ja.. maar is een fulltone clyde wah of bijvoorbeeld een CAE 404 niet veel beter dan een vox (standaard of met mods) wah?

the sure thing
12 januari 2013, 15:41
Ja.. maar is een fulltone clyde wah of bijvoorbeeld een CAE 404 niet veel beter dan een vox (standaard of met mods) wah?

Ik vind van wel, maar de prijs is er ook naar. RMC wahs klinken ook geweldig

LGK
12 januari 2013, 17:54
Ja maar toch vind ik het moeilijk blijven. Voor mezelf zit ik nu eigenlijk te twijfelen tussen de fulltone en de CAE 404.. Ja gewoon gaan testen dus haha :D

the sure thing
12 januari 2013, 18:52
De CAE ken ik niet, de Fulltone wel. Zijn er geen youtube filmpjes die deze wahs vergelijkt?

Philippe
12 januari 2013, 18:55
Je kan ook gaan voor een Morley Bad Horsie 1 of 2 (steve vai wah).
Optisch, dus geen gedoe met uit en aanstampen. De 2 heeft ook een extra modus die je zelf in kan stellen.
Bovendien zijn ze beiden true bypass.

Een bad horsie 1 heb je al tweedehands voor een tientje of 8.

LGK
12 januari 2013, 19:02
Bedankt voir de reactie's en ik zal er zeker wat mee gaan doen. Ik wil alleen heel graag de fulltone en de CAE 404 graag testen alleen de fulltone heeft heeft niemand. Feedback niet, bax-shop niet en peter verspuy ook niet.. Iemand?

the sure thing
12 januari 2013, 20:22
Rockpalace! En MP :-)

Ff zonder dollen: op MP staat een fulltone deluxe wah. Ik zeg: doen!

LGK
12 januari 2013, 20:50
Ja idd ik had het gezien.. Maar het is 138 km hier vandaan dus ik rij er ook zomaar niet ff heen :(

Mitch
12 januari 2013, 21:56
Ik vind RMC nog steeds geweldig. Als een grote sweep belangrijk is voor je: de Wheels of Fire wah gaat erg ver.
Ik heb van alles gehad en van alles gehoord, maar ben toch uiteindelijk voor een Pciture wah gegaan. Precies de goeie sweep, de goeie sound, net dat beetje boost dat je wel mag hebben: voor mij ideaal, zowel clean, crunch of lead.

Marbles
13 januari 2013, 01:18
Ik ben zelf erg tevreden met de drop in kit van area 51 (ook met behuizing te bestellen). In een lege dunlop behuizing geplaatst. Voor het klassieke/vintage wah geluid erg lekker naar mijn mening.

D3nnis
13 januari 2013, 09:14
Ik weet niet uit welke regio je komt, maar bij Guitarking in Boekel hebben ze de Fulltone Clyde, Clyde Deluxe, en verschillende RMC wahs op voorraad.
Wellicht nog een andere nuttige uitprobeer tip: Music Sound Silver Machine.

Ik heb zelf destijds de Fulltones, Music Sound, CAE, en RMC's vergeleken, en ben uiteindelijk voor een RMC3 gegaan, omdat die in te stellen is van een heel eeg funky wah, tot een enorme lompe wah met een groot bereik.
Die dunlop/cae 404 vond ik ook erg muzikaal klinken, maar kan bij lange na niet wat de RMC3 wel kan. Of je dat nodig hebt is een ander verhaal natuurlijk!

the sure thing
13 januari 2013, 10:03
Ik heb de fulltone deluxe wah en de RMC. De RMC is zeer veelzijdig instelbaar met alle dipswitches en interne pots. De RMC klinkt ook warm en vet. De Fulltone deluxe wah prikt imho toch nét iets beter door de mix. Die laatste gebruik ik live toch t meest

bluegate
13 januari 2013, 10:51
Heb laatst een EH Crying Tone gekocht, vond 'm in de YouTube filmpjes goed klinken zowel Clean als met OD.
In het echt klinkt hij ook erg lekker vind ik, en is erg goedkoop 76 Euro...
Geen bewegende onderdelen is ook een voordeel.

Nadelen heeft hij echter ook, je kunt 'm niet bevestigen op je board.

Maar de klank heeft mij overgehaald om 'm toch voorlopig te gebruiken.

Voorheen had ik de RMC1 (te veel boost, ook na mod volgens Teese)
De Fulltone Clyde Deluxe (beste wah, maar behuizing vind ik niks)
Dunlop Crybaby, lekkere wah maar tonesuck
Vox 847, fijne wah klinkt lekkerder dan de Crybaby maar pot ging vrij snel kraken.

LGK
13 januari 2013, 11:26
Bedankt dat jullie zo meedenken :D
Maar ik zit toch erg te twijfelen tussen de Fulltone en de CAE. CAE heeft meer optie's en is wat goedkoper. De fulltone wat minder optie's maar wel weer iets duurder. Wat ik wel interessant vind is dat de fulltone in principe een replica is van de oude vox clyde mc wah?
Ik moet ze natuurlijk nog uitproberen (de vraag is waar)
Ik woon in de buurd van Rotterdam/dordrecht. Maar ik kan geen winkel vinden die ze allebij heeft..

D3nnis
13 januari 2013, 11:48
De Fulltone deluxe wah prikt imho toch nét iets beter door de mix.

Het is altijd wel jammer dat dat de dingen zijn die je niet kunt testen in een winkel; het minst mooie geluid tijdens "droog" testen kan in bandverband het beste werken.

bluegate
13 januari 2013, 12:28
Ik moet ze natuurlijk nog uitproberen (de vraag is waar)
Ik woon in de buurd van Rotterdam/dordrecht. Maar ik kan geen winkel vinden die ze allebij heeft..

Bij Feedback R hebben ze meestal beide, ook Max Guitars in DH heeft beide.

the sure thing
13 januari 2013, 13:54
Ik zou teksten als "gebaseerd op de originele ....(vul in)" niet zo serieus nemen. Ik heb hier nu een voodoolab analog chorus liggen die een replica van de Boss CE-1 zou zijn.... Ze klinken totaal NIET hetzelfde dus....

belfrink
13 januari 2013, 14:12
De Vox Big Bad Wah klinkt ook erg goed en heeft 2 inductors voor meedere sounds, vintage en modern.
Check maar eens op Youtube, nieuw voor rond de 160 euro te krijgen.

allochthomas
13 januari 2013, 15:15
Gebruik zelf sinds een tijdje een RMC1 wah die ik voor een mooie prijs heb kunnen oppikken op mp(100 euro). Het is wel een oud model en is misschien iets te modderig voor sommige maar voor mij werkt hij uitstekend.

LGK
13 januari 2013, 17:03
Me handen zijn nu echt aan het jeuken om een paar pedalen uit te gaan proberen. Heb nu ook de JB wah gezien voor zo'n 200 euro. Moet zeggen dat ie op youtube erg lekker klinkt.
Iemand er ervaring mee?

LGK
18 januari 2013, 21:49
Ff een update, morgen ga ik langs bij verspuy om wat verschillende wahs te proberen. Mischien ook wel kopen! :D
Zal daarna snel ff wat laten weten!

Grz

the sure thing
18 januari 2013, 23:17
Maak maar een mooie review!

LGK
18 januari 2013, 23:21
Ik zal me best doen :)

Scarface
18 januari 2013, 23:23
Ff een update, morgen ga ik langs bij verspuy om wat verschillende wahs te proberen. Mischien ook wel kopen! :D
Zal daarna snel ff wat laten weten!

Grz

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Succes

Groet,
Marco

LGK
19 januari 2013, 15:00
Pff.. Kom ik daar, hebben ze de mc404 niet op voorraad (waar ik wel over gemaild had)
Beetje jammer, maar ze gingen hem bestellen en ze gaan me bellen als ze hem binnen hebben.
Ik kon natuurlijk wel de andere testen maar ik wou ze allemaal even vergelijken duss...
Ik moet nog ff geduld hebben :(

patrick0108
19 januari 2013, 16:17
ik heb mijn VOX bij verpuy ingeruild die V847

rocker_71
19 januari 2013, 16:22
Vergeet deze ook niet: DUNLOP GCB95F CRYBABY CLASSIC WAH.
129 euro, true bypass en met red fasel.
Simpel, maar goed!

LGK
25 januari 2013, 16:16
Joepie!
Net te horen gekregen dat ze die mc404 binnen hebben. Dus nu snel maar langs gaan. Ik zou natuurlijk zaterdag kunnen gaan maar dan is het vaak super druk. Ik denk dat ik ff ergens volgende week ga na school. Hebben hun meer tijd en kan ik lekker op mijn gemak alles uit proberen!

Hou jullie op de hoogte!

Grz

the sure thing
25 januari 2013, 18:57
Fuck! Nog n paar nachten wakker liggen

LGK
25 januari 2013, 22:13
Tja... Is idd zwaar kut, heb al een week moeten wachten. Mischien ga ik toch gewoon morgen hoor :D

patrick0108
25 januari 2013, 23:43
ja gewoon gaan testen je heb en wij hebben er lang op gewacht:ok:

the sure thing
26 januari 2013, 00:03
zaterdag is het gezellig druk niet TE druk. En mss ontmoet je daar wel de liefde van je leven!

up-guitarman
26 januari 2013, 02:16
Er heeft nog niemand de Budda Bud-Wah voorgesteld?

Bij deze: Ik ben er al jaren zéér tevreden over. Super lekkere wah naar mijn bescheiden mening.

the sure thing
27 januari 2013, 00:00
What what? Wah in the bud!