PDA

View Full Version : Waylon - Wicked way cover



Lexvandoef
11 januari 2013, 15:49
Afgelopen kerstmis heb ik mijn vriendinnetje een nieuwe microfoon cadeau gegeven, en dat verdient natuurlijk 1 of meerdere recordings om dat ding eens uit testen :).

Zodoende zijn we gisteren aan de slag geweest en zit de eerste testrun erop :). Ik ben zelf aangenaam verrast door de klank van de mic, zeker niet slecht voor dit soort thuis recording dingetjes :).

Het is een cover van de poldersoulman Waylon geworden, Wicked Way. Mijn vriendin heeft alles ingezongen, de rest van de instrumenten zijn verzorgd door ondergetekende en met wat fantasie van mijn kant tot een redelijk oke einde gebracht denk ik.

Van mixen enzo heb ik nog niet zoveel kaas gegeten, dus schiet me maar lek!

Lex

Wicked Way (https://dl.dropbox.com/u/40815966/Lex%20-%20Wicked%20Way.mp3)

grayfink
11 januari 2013, 16:05
Ik vind dat het lekker klinkt in elk geval.

pasqual
11 januari 2013, 21:20
Goed gespeeld en goed gezongen. De balans tussen de verschillende instrumenten kan beter, de begeleidende gitaar en orgel mag best harder in de mix en de drums iets terug. De zang is mooi zuiver maar mag wat meer durf hebben. Maar eigenlijk een erg goede opname!

Duhsjaak
12 januari 2013, 04:24
Hi L
Ik weet dat het idioom van de stijl vraagt om relatief heldere stratjes en debiel grijnzende basnegers met witte neusvleugels.
Liever dan mijn tijd aan de mix te besteden, zou ik als verzoeknummer graag indienen dat je het basisgeluid volgende keer een flinke streep goorder (overtreffende trap van goor) maakt. In de mix hoor ik niks dat niet eenvoudig reparabel zou zijn.

En als Waylon al een zwaar verwaterde versie maakt van alles dat ooit in de Fame studios bij elkaar is gepompt en jij maakt daar weer een netjes klinkende versie van, dan begrijp je waar de schoen wringt wat mij betreft.

Alle basis ingrediënten zijn er en een berg talent om alles zo akelig foutloos te doen. Nou nog de klank die alleen maar kan betekenen zijn dat jullie elkaar zwaar aan het verleiden* zijn en Waylon kan inpakken.

*Ik probeer me netjes uit te drukken. Kies
- net ervoor
- tijdens
- net erna

Vriendelijke groet, Gus

Lexvandoef
12 januari 2013, 15:42
Thnx voor de reacties guys! Daar kan ik wat mee! En natuurlijk bedankt voor de complimenten :).

@Pasqual&Gus: Overal mag het inderdaad wat meer ballen en sex hebben, dat ben ik met jullie eens. Vooral de zangtrack die je hier hoort was een first-taker nadat mijn vriendin voor het eerst in 4 maanden weer met mij samen speelde/iets zong (studie in het buitenland) en daarom misschien ook wat braver en onzeker.
Ga ik de volgende productie wat beter voor zitten, drumtrack daarvan is al af en de rest ga ik na de komende tentamens een mee worstelen :). Die track zal ik wat goorder qua sound maken :).

In de OP staat nu een hernieuwde versie trouwens, met een wat viezer/ander/harder orgeltje en hardere en niet volledig cleane rythm guitars.

pasqual
12 januari 2013, 18:15
Dit klinkt al wat vetter inderdaad. Nu de basgitaar nog wat harder der in....en je mag van mij het orgeltje iets duidelijker naar links pannen tijdens het rifje bij de coupletten. Dan wordt alles duidelijker. Tijdens de refreinen heb je het orgel wél duidelijker op links staan.

Lexvandoef
13 januari 2013, 01:05
Thnx! Wat je net aanmerkte daar zat ik zelf ook al over te twijfelen, dat heb ik nu ook al aangepast ;).
Gereviseerde versie staat weer in de OP.

Thnx guys! Zo kom ik nog eens ergens ;)