PDA

View Full Version : Mr BRUUT - Vlaamse hedendaagse ROCK - NIEUW



Angelique M
11 januari 2013, 13:16
Ik zou heel graag Mr Bruut aan jullie voor stellen. Hier in België, in onze streek Vlaanderen, is hij nieuw en ben benieuwd wat jullie er van vinden...
Mocht je het echt leuk vinden, zet gerust ook een reactie op you tube zelf...daar ziet de band het...en is altijd leuk om te blijven verder doen é...(en ik wil dat ze verder doen hihi)

http://www.youtube.com/watch?v=O5rig0Ld3bwh
Groetjes het die-hard-zusje-superfan!

Nog wa ander materiaal
http://www.youtube.com/watch?v=v5HM4A2jxRk

jutter
11 januari 2013, 13:57
3 letters, begint met een K..

Ukeloeder
11 januari 2013, 14:23
Loeder vindt 'm leuk.

Angelique M
11 januari 2013, 14:24
Thanks Loeder !!!

Rizz
11 januari 2013, 14:25
Niet helemaal m'n ding (of helemaal niet.. ;)), maar krijg er wel een glimlach op m'n gezicht van!

Welkom!

Angelique M
11 januari 2013, 14:34
Thanks!!! Misschien zen andere stijl nummers...wel je ding..en zoniet...hopelijk ook een glimlach op de mond!
Dat is waar het om draait é...http://www.youtube.com/watch?v=v5HM4A2jxRk

Ukeloeder
11 januari 2013, 16:31
[...]http://www.youtube.com/watch?v=v5HM4A2jxRk

Ook al leuk. Beetje rauw randje hier en daar. Net echt zeg maar ;)

Cageryu
13 januari 2013, 22:05
Ik vind het wel goed, zowel de muziek als de clip.
Toeval of niet, ook wel dankzij de looks van de zanger, doet het me wel denken aan Frank Zappa in overdrive.
Voor een formatie als dit wil ik altijd uit mijn zetel komen om ze live te zien.

Angelique M
13 januari 2013, 22:50
Ik was vree content dak uit mijne zetel was gesprongen richting Gent! Maakt me vrolijk...en bepaalde nummers die ik toen had gehoord bleven echt wel hangen... Schoon nummer was ook 'de zilveren hamer' maar vind het nergens terug.. Zal voor volgend optreden zijn..
Thanks for the reply!

barno
14 januari 2013, 00:48
alleszins een eigen identiteit, da's meer dan van de grote meerderheid van bandjes kan gezegd worden.

Duhsjaak
14 januari 2013, 01:42
Hi Ms M
Beetje lastig uitleggen, maar ik ga het zeker proberen.
Ik ga Aaronstonebeat vragen hier ook even naar te luisteren, want ik ben benieuwd te horen of hij hetzelfde hoort als ik.

Mijn muziek werd door hem vergeleken met Berkel's Blauw en Josj van Berkel. En ik ben mij gaandeweg gaan verdiepen in de muziek van die man en hoe meer ik luisterde, des te meer ik aanknopingspunten vond.

Mijn eerste reactie is dat ik een ruige versie hoor van Josj van Berkel. Zeer persoonlijk, zeer direct.
Ook het gegeven dat Ukeloeder (mede MC5 liefhebber - van Uke heb ik het nodige over mijn muziek geleerd) het goed vind zegt mij wel iets.

Hoe jij je verhoudt tot deze muziek, ofwel wat jij ermee te maken hebt, is een beetje een mysterie. Misschien zoek ik ook te ver en is dit een post op het zusjes forum; niets meer en niet minder?

Ik vind deze post akelig goed. Wàààt een muziek!
Uke, Aaron en ik zoeken alle drie nog zo'n zus.
Maar eerst ga ik nog even genieten van wereldvrede, voor ie plotseling komt.
Dank voor het posten.
Vriendelijke groet, Gus

Angelique M
14 januari 2013, 01:43
Barno...merci voor je reactie!!! Vind ik ook...

Angelique M
14 januari 2013, 01:52
Hey Gus... Superbedankt voor je reactie hoor. Ben es benieuwd wat Aaron er dan van vindt... Dit is echt leuk te horen. You make me smile..

aaronstonebeat
14 januari 2013, 11:18
Ha ja, dat vind ik leuk. En ik denk dat ik inderdaad begrijp wat Gus hoort; stemgeluid is heel anders dan dat van Josj van Berkel maar er is ontegenzeglijk een vergelijkbare warsheid van conventies.
Dat ze maar eens wat meer op hun youtube-profiel zetten.

Ukeloeder
14 januari 2013, 14:48
[...]
Dat ze maar eens wat meer op hun youtube-profiel zetten.

+1
tekentjes

Angelique M
18 januari 2013, 21:01
Voor wie het leuk vindt...heeft net een nieuw nummer gemaakt... Kan het nog niet oploaden...maar staat wel op zen facebookprofiel Mr Bruut...voor wie op facebook zit.. Nummer noemt 'de zilveren hamer'...is mijn persoonlijke favoriet... Traag nummer..

Duhsjaak
18 januari 2013, 21:55
Hi Ms M
95% van door mij gecomponeerde muziek, speelt zich af tussen 90 en 120 BPM. En daarvan zeker 80% onder de 110 BPM.
Men noemt dat hier 'slepende ritmes'.

Ik heb hier een jaar of twee geleden de vraag gesteld of iemand een punt in de tijd kan aangeven, waarop het allemaal zoveel gehaaster is geworden.

Daarop is geen eenduidig antwoord gekomen.

Er zijn verhalenvertellers en luisteraars. En als een verhalenverteller sneller praat dank ik kan luisteren, dan loopt het uit de rails.

Mr Bruut is wat mij betreft een zeer welkome aanvulling op het kleuren palet. Ik doel dan vooral op het muzikale kleurenpalet vanzelf.

Er wordt veel mooie muziek in B gemaakt. In NL ook hoor!
Keep on keepin' on, zei Curtis Mayfield dan.
Ik ben heeeeel benieuwd!~
Vriendleijke groet, Gus

Angelique M
18 januari 2013, 23:02
gelukt !
http://www.youtube.com/watch?v=KcFmSuZoeqI

Duhsjaak
19 januari 2013, 05:02
Hi Ms M
Ben er speciaal mijn bedje voor uitgekomen.
Als dit de ongecorrigeerde/ongepoetste/ongekuisde (je snapt denk ik wat ik wil zeggen) versie is van dit optreden vind ik het behoorlijk indrukwekkend.

Als het 4 en een halve minuut had geduurd had ik het geniaal gevonden.

Paar puntjes:
(allemaal strikt persoonlijke dingen - het zijn geen feiten; ik meen dat dat zo is)
- de drummer geeft teveel onnodige tussen-klapjes op de snare waardoor het wat onrustig wordt
- de bassist zou bij dit soort hartekreten moeten snappen dat de bas zijn broekspijpen zou moeten laten wapperen
- ook de gitarist zou van mij flink wat urgenter mogen klinken
- zangertje is groots, heb daar een papa opmerking voor

Paar kleine puntjes van aandacht en ik geloof dat dit een wereldklasse band is/wordt. Ik heb bij eerste beluistering een akelig grote grijns op mijn bakkes. Straks, over een paar uurtjes, ga ik er nog eens lekker voor zitten.

De papa opmerking houdt in dat ik iemand van vlak nabij van glorieuze blanke soulstem tot schorre papegaai heb zien verslijten. Ook op de markt, waar vroeger heel veel van een stem werd geëist gebeurde dat. Ik kon op het geluid in een kroeg de marktkoopman eruit halen. Heb je dat stadium bereikt, dan boet je hard in op controle over/wendbaarheid van je stem.
De opmerking is er dus een van bezorgdheid.

Dank voor het posten.
Vriendelijke groet, Gus

arnoldtims
19 januari 2013, 09:25
Welkom op dit forum.
Vind MR Bruut een mooie eigenzinnige band een soort combi van Maarten van Roozendaal en Raymond van het Groenewoud maar dan iets ruwer.
Blijft nog wel de vraag over wat je connectie is met de band.

barno
19 januari 2013, 10:16
straffe zanger, stem doet me denken aan betreurde Bram Vermeulen. ben het trouwens niet eens met Gus wat betreft de muzikanten. De drummer bv speelt een arrengement dat belangrijk is voor de groove van het nummer. alleen klinkt de snare in deze opnama wat scherp.

Angelique M
19 januari 2013, 14:56
Hey! Leuke eerlijke reacties... Leuk hier te vertoeven... En wat die vraag betreft... Ik ben de zus van de zanger...

Angelique M
19 januari 2013, 15:12
En voor Duhsjaak... Nee die opname werd niet bewerkt... Kan je wel merken é... Werd gewoon live gefilmd door een vriend...

dejohan
19 januari 2013, 16:20
Een van de origineelste dingen die ik de laatste tijd heb gehoord. Band met karakter en ballen. Dat en goeie songs zijn duizend keer belangrijker dan het beste materiaal, virtuoos zijn of klinken als *vul hier een gitaarheld in*.

Duhsjaak
21 januari 2013, 02:55
straffe zanger, stem doet me denken aan betreurde Bram Vermeulen. ben het trouwens niet eens met Gus wat betreft de muzikanten. De drummer bv speelt een arrengement dat belangrijk is voor de groove van het nummer. alleen klinkt de snare in deze opnama wat scherp.

Hi
@Barno
Dramatische of smachtende muziek, ballades, hartenkreten, (al dan niet als soundtrack gebruikt), zijn alle zeer goed bediend met een zeer spaarzame en misschien zelfs repeterende begeleiding.
Luister naar de Brill Building muziek, Goffin & King en de hele rij die daaraan verwante dingen heeft gemaakt.

Ooit Roy Orbison horen grooven? Het beste dat aan tranentrekkers (tear jerkers) uit de FAME studios is gekomen. James Carr. Dark end of the street? Geen klap/lick teveel. Spartaans in zijn eenvoud.

Als er één soort muziek is waar 'less is more' geldt..........
Eenvoudige backing, die zachtjes en ingetogen begint en in de loop van het nummer intenser wordt en aan volume wint. Dàt is waar ik op doel.

@Ms M
Als je nieuwsgierig bent waarom dit soort muziek mij aan het hart gaat?
Zoek (op GN) dan eens op
- Linker oog
- Transvetten
- Tom de la Tourette

Mijn muziek is al een aantal jaar totaal geconcentreerd geweest op de 'verloren jaren' tussen Elvis en Beatles. Ook op Ujala radio, een Amsterdams radio station, voornamelijk gericht op Hindus, worden volop Bollywood ballades en smachtende duetten gespeeld.
Je zou ook naar What about us van Quicksilver kunnen luisteren, als illustratie dat het zeker ook ergens over mag gaan, tekstueel.

Vandaar mijn opvatting, dat swing, groove of andere dingen alleen van de zeggingskracht van het lied afdoen. Zeg niet dat het zo is, zeg alleen dat ik dat vind.

Vriendelijke groet, Gus

Angelique M
22 januari 2013, 02:00
Ik heb je commentaar gevolgd, en ik snap volledig waarom dit soort muziek je aan het hart gaat. Het wordt ook zeldzamer en zeldzamer. Juist 'what about us' van Quicksilver kon ik nog niet terug vinden, maar ik ben hier toch nog wat aan het zoeken hoe dit hier allemaal vlot.
Ik wou nog es reageren op een eerder bericht. Je zei toen...je hebt verhalenvertellers en luisteraars. Als de verhalenverteller sneller praat dan ik kan luisteren, loopt het uit de rails.
Dit vond ik zo'n mooi citaat. Een beetje kalmte, oprechtheid, waarheid, eerlijkheid, geduldigheid, intensiteit...zijn woorden die nu spontaan bij me opkomen, woorden die zo belangrijk zijn op elk gebied, maar die jammer genoeg bij heel wat...niet de betekenis meer hebben zoals ik het zie..
Ik hou van de intensiteit in de muziek van Mr Bruut, de spontane lach die op men gezicht komt als ik het beluister.
De fun, en gedachten die in zen teksten schuilen..
Ik wil er nog aan toevoegen dat luisteraars, 'echte' luisteraars op elk vlak ook zo een belangrijke rol spelen, en niet alleen in de muziek, maar ook dit gaat aan velen voorbij.
Muziek..ik moet het kunnen voelen, er wat dieper in gaan, en dit genre hier wordt schaarser en schaarser..
Wat betreft de instrumenten, zijn heel leuk reacties te krijgen, die ik dan wijselijk als opbouwende kritiek aan men broer doorgeef.

Angelique M
22 januari 2013, 22:55
Voor de liefhebbers is er een nieuw nummer gemaakt, eenvoudig volgens mij, maar je hoeft het in het leven niet altijd ver te zoeken, is een quote die hier wel toepassing is. In music and in life!
Je kan dit enkel zien op de link die hier bijstaat. En dan zal je het nummer rechts vinden, getiteld 'het lamgods'.

http://www.reverbnation.com/mrbruut

aaronstonebeat
22 januari 2013, 23:13
Voor de liefhebbers is er een nieuw nummer gemaakt, eenvoudig volgens mij, maar je hoeft het in het leven niet altijd ver te zoeken, is een quote die hier wel toepassing is. In music and in life!
Je kan dit enkel zien op de link die hier bijstaat. En dan zal je het nummer rechts vinden, getiteld 'het lamgods'.

http://www.reverbnation.com/mrbruut

Leuk! Tof!
Ik heb 'geliked' en ben officieel fan geworden :D

Angelique M
22 januari 2013, 23:41
OOO super van je, echt...! Thanks aaronstonebeat!

Duhsjaak
23 januari 2013, 15:34
Hi Ms M
Heb LamGods beluisterd. Hier in Amsterdam hoor je vaker: 'Gods, wattis tie lam', maar dat zal een detail zijn.

Mr Bruut, die M.R. Bruut schijn te heten - geen wonder dat mijn lief hem niet kon vinden op feestboek -, heeft er een vrouwelijke fan bij.
Nou ben ik zielstevreden met mijn lief, maar het is maar de vraag of Mr Bruut zit te wachten op een ehmmmmm..... nou ja, daarop zit te wachten, zeg maar. Zeg maar is de moderne bezweringsformule voor 'ik weet het eigenlijk ook niet meer'. Geen idee hoe dat ik B is. Hier kun je geen vrouw aan het woord laten zonder dat de zeg maars om je oren vliegen. En het mannenbastion begint ook scheuren te vertonen.

Een talent als dit en een band als deze komt niet zo maar uit de lucht vallen. Doorgaans is daar zo'n 15 jaar voorbereiding is, maar de mannen (en de zus) hebben hard gewerkt.
In een maand tijd twee fans, daar waar ik het in het dagelijks leven met een stuk of zes moet stellen.
En je hebt werkelijk gééén idee hoe lang ik daar op heb moeten wachten.

Een van mijn fans is 5 jaar geleden oma geworden. Al 40 jaar fan. Vroeger mocht ik op haar arm tekenen, maar naar mate de jaren verstreken werd ze steeds losser. In allerlei opzichten. Ik mag nu op alle plaatsen tekenen. Mooi. Nadeel: Ik heb 4 lijmklemmen nodig om alles effe strak te houden voordat de handtekening is gezet. 50 shades of red, want de zwarte viltstift was al ingepikt door Ozzie Osbourne. Go figure!

Laten ze (Mr. Bruut dus) ervan genieten.
Vriendelijke groet, Gus

PS
Je snapt dat ik wat aan het dollen ben hè?
Maar dat van die tweede fan van Mr Bruut is ernst. Echt waar. Ongelogen.

Angelique M
2 februari 2013, 21:19
Iedere fan erbij, groot, klein, mager, oud, jong of versleten...is goed om weten...en fijn om te horen... Wie weet ooit bij een optreden kan hij je vrouwtjen zodanig bekoren. Dat zij wegvlucht met deze jonge vriend hangend aan zijn wilde haren, en ik zal je nu de rest van het verhaal maar besparen :-)