PDA

View Full Version : De Plug Amsterdam... een 'bijzonder' bezoek...



groovieguitarguus
10 januari 2013, 23:07
Vanavond in Amsterdam... ik denk... eens bij De Plug langs. Veel over gehoord en gelezen...
Donderdagavond dus ik denk dat moet lukken...

Kom daar aan, heb buiten nog een telefoongesprek... en stap naar binnen.

1e reactie:
'wat kom je doen????' - klonk het nogal raar -
Okay dacht ik.... ik zeg 'nou ja... eens kijken of je nog iets moois hebt op gitaargebied'...

'JE ZIET TOCH DAT IK GESLOTEN BEN!!!'....
Ehhh...nee antwoord ik verbaasd... het licht brand... en de deur is open!!!????

'WIL JE ALSJEBLIEFT ALS DE SODEMIETER OPDONDEREN!!!'''....
Met stomheid geslagen... wat is hier aan de hand zeg???

Ik loop naar buiten... met stomheid geslagen...
Stap nogmaals naar binnen om te 'melden' dat ik dit wel een hele bijzondere gang van zaken vind.

'EN NU ROT JE OP... ANDERS ROS IK JE IN ELKAAR!!!! OPSODEMIETEREN!!!"

Dit heb ik nog nooit mee gemaakt... ben een fatsoenlijke vent van 44 jaar...!!!!

'De Plug'.... onbegrijpelijk...!!!
Ik zal geen plectrum bij je kopen...
Als vorm van 'aanklacht'... deze ANTI-Reclame!!!

Mocht een De Plug medeweker dit lezen... stuur me maar een PM... dit is echt ronduit achterlijk...

Sorry...

Jilles
10 januari 2013, 23:10
Tsja......

Mr Orange
10 januari 2013, 23:11
apart ! :dontgeti:

jerome
10 januari 2013, 23:12
Niet te geloven als je zo behandeld word, zeg!
Wat een idioot die vent!

LGK
10 januari 2013, 23:14
Was het wel een medewerker? Waren ze niet gewoon de boel aan het weg jatten :D ;)

Wel rot man..

Scarface
10 januari 2013, 23:21
Knap waardeloos voor een zaak die zo prat gaat op hun reputatie...:dontgeti:

Hij heeft misschien niet mogen neuken vanochtend en staat het zaad tot aan zijn ogen....tsja dan kun je knap lastig worden....:seriousf:

Groet,
Marco

bosnialove
10 januari 2013, 23:33
Das een mongol, jonge.

Heb ze een tijdje geleden meerdere mails gestuurd. Niets terug. Pas nadat ik een klaagmail stuurde kreeg ik bericht terug. Als excuses zou ik een gratis plectrum krijgen als ik die versterker zou kopen waarvoor ik mailde. Yaaaaaay.

Jilles
10 januari 2013, 23:36
Nou dan neem je klanten - en jezelf als verkoper - ook niet serieus.

nickofzo
10 januari 2013, 23:39
bijzonder.. was je er voor 9 uur? ;)

Ace 1.15.19
10 januari 2013, 23:43
Waardeloze reactie. 'Nuff said.

soundbound
10 januari 2013, 23:48
Mooi! Weer een zaak die van het lijstje af kan. Zelfs in een slecht moment kan een bedrijf het zich niet permitteren op een dergelijke manier met potentiële klanten om te gaan. Dank voor de waarschuwing Groovie! Mij gaan ze daar niet zien!

Venlonaer
10 januari 2013, 23:55
Dank voor het mededelen!

Ik denk dat zijn drol een beetje dwarszat...

nickofzo
10 januari 2013, 23:58
Was het niet een buttplug?

Pepe
11 januari 2013, 01:03
Ik ken Peter en Roy al zo'n 20 jaar, ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen. Lieve en sympathieke mensen. Maar misschien was het een invaller voor de donderdagavond, er staat wel eens vaker een vage gast achter de counter om even waar te nemen.

Misschien even je ervaring op hun Facebook neerzetten, dan kunnen ze terug praten.

RS-Rik
11 januari 2013, 01:27
Hoe de fak weet je of er niet iets aan de hand was? Misschien hadden ze een reden om zo te reageren waar jij niks aan kon doen. Mensen je weet zelluf.

Scarface
11 januari 2013, 02:31
Hoe de fak weet je of er niet iets aan de hand was? Misschien hadden ze een reden om zo te reageren waar jij niks aan kon doen. Mensen je weet zelluf.

Dan kun je nog normaal doen en een klant uitleggen dat hij ongelegen komt. Of je doet de deur opslot. Dus je hebt nooit een reden om zo tegen een klant te doen,basta.

Ik ben zelf overigens van de zomer in deze zaak geweest, en werd keurig behandeld.

Gr . Marco

Little Jay
11 januari 2013, 08:30
Had je misschien je zwarte bivakmuts op?
Zonder gekheid: da's zo'n merkwaardige reactie dat je inderdaad gaat vermoeden dat er iets anders aan de hand was.
Maar zeer klantontvriendelijk en eigenlijk gewoon asociaal is het wel.

groovieguitarguus
11 januari 2013, 08:56
Ik ken Peter en Roy al zo'n 20 jaar, ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen. Lieve en sympathieke mensen. Maar misschien was het een invaller voor de donderdagavond, er staat wel eens vaker een vage gast achter de counter om even waar te nemen.

Misschien even je ervaring op hun Facebook neerzetten, dan kunnen ze terug praten.

Pepe... mede jou enthousiasme en dat van anderen.... snap ik er een dag later nog niets van.

Ik denk dat ik ze vandaag gewoon even netjes opbel... zo vreemd...

gr. Guus

muziekschuur
11 januari 2013, 09:54
Goed plan....

Veel hardwerkende mensen krijgen soms onverwacht slecht nieuws en weten zich dan even niet te gedragen.

Kom ik na heel lang en hard gewerkt te hebben mijn oude gitaarleraar tegen. Ik heb heel lelijk tegen hem gedaan. De dag daarvoor had een neef van me zelfmoord gepleegd en een half jaar daarvoor had m'n tante hetzelfde gedaan. Zo'n moment dat ik mezelf niet kende. Ik denk nog regelmatig terug aan dat moment. Die gitaar leraar (Dick de Koning Zierikzee) is een van de leukste en aardigste mensen die ik ken...

Napoje
11 januari 2013, 10:25
Je onbeschoft gedragen daar kan ik nog inkomen, maar iemand bedreigen met in mekaar slaan is echt de limit. Hoop voor de plug dat het geen personeelslid maar een of andere lutser was die op de zaak moest passen.

Je zal maar zo'n klootzak in je winkel hebben staan.

muziekschuur
11 januari 2013, 10:27
Da's ook waar.... Hmmm. Al met al moeilijk....

Venlonaer
11 januari 2013, 10:31
Heb ze een tijdje geleden meerdere mails gestuurd. Niets terug. Pas nadat ik een klaagmail stuurde kreeg ik bericht terug. Als excuses zou ik een gratis plectrum krijgen als ik die versterker zou kopen waarvoor ik mailde. Yaaaaaay.

Wat had je dan gewild? Een zakje stroom voor je amp? Man ben eens blij dát je er wat bij krijgt. Hoe ging het spreekwoord ook alweer? Wie het kleine niet eert.....

bosnialove
11 januari 2013, 11:10
Doe eens normaal? Ik wilde gewoon de versterker gratis krijgen als excuus ervoor.

Napoje
11 januari 2013, 11:20
Ik zou zeggen, kijk even op hun website of je een bekend gezicht ziet, weten we meteen of het wel een van de eigenaren was of een ander. Ik kom er wel eens en ik geloof niet dat het kwaaie gasten zijn.

frekie
11 januari 2013, 11:38
Ik heb regelmatig dat meel niet wordt beantwoord of 1 regelig. Dan denk ik, als je zo omgaat met een kans om iets te verkopen anno 2013 :dontgeti: Maar dit is wel heel extreem. Maar ja de Randstad he, miljoenen "leuke" mensen op een kluitje :hide:

Napoje
11 januari 2013, 11:45
@ frekie

Ga jij dit topic lekker gebruiken even voor je eigen vooroordelen tegen de randstad. Straks komt er waarschijnlijk iemand die jou boer gaat noemen en zo is het topic weer fijn vervuild

peter_heijnen
11 januari 2013, 11:47
Laatst liep ik in de buurt en dacht zal ik eens naar binnen lopen...

Nee, ik blijf beter bij sacksioni buurten.

@frekie: verrekkese boer! :)

groovieguitarguus
11 januari 2013, 11:54
Het zat me allemaal toch niet lekker.

Heb de zaak gebeld en ben KEURIG TE WOORD GESTAAN door Peter....

Excuses zijn gemaakt...

En t.z.t. ga ik nogmaals een poging wagen en ga uit van een net ontvangst bij De Plug....


Wat mij betreft kan deze POST verwijderd....

Dimitri92
11 januari 2013, 11:57
Hij is ook maar een mens, daar ben ik het zeker mee eens. Maar als winkelier heb je toch best een plicht altijd klant als koning te stellen. Daar kun je moeilijk over doen, ik zag al een paar reacties in deze trant. Maar als je je klanten wilt houden zul je hoe moeilijk het ook is je privézaken echt apart moeten houden. Zelf vond ik het ook niet een zeer sympathieke man, maar ik kan er gewoon niet zo goed mee omgaan misschien met zulke mensen.

O, excuus bericht hierboven niet gezien.
Fijn dat hij z'n excuses aangeboden heeft. Neemt niet wat ik hierboven gezegd heb, daar sta ik nog achter.

muffstuff
11 januari 2013, 12:00
Bot reageren is iets anders dan een klant bedreigen met lichaamlijk letsel.

Han S
11 januari 2013, 12:21
Ik vind het een heel merkwaardig verhaal. De Plug was er al in de jaren 80 en een zaak bestaat niet zo lang als hij niet goed met klanten omgaat. Vraag me af wat hier aan de hand was en het is niet nodig om een zaak door de stront te halen door een incident.

Ik zou eerst eens bellen en de boel bepraten en laat dan hier even weten wat er aan de hand was.

fantastik_badr
11 januari 2013, 12:33
Tsja... Amsterdam hč :P

:cheerup:

Useless
11 januari 2013, 12:34
Ja, sommige verkopers zijn echt zo stom als het achterste van een varken.
Had ooit 2 Mesa torens gekocht bij een zaak hier in België ( ééntje voor mij en de andere voor de andere gitarist in de groep )
Vroeg daarna nog 5 plectrums en kon deze er nog bijbetalen.
Als je een beetje verkoper bent dan laat je dat toch vallen :-( maar ja.....
Ze hebben mij er nooit meer teruggezien.

Han S
11 januari 2013, 12:40
Floris, ik ben er wel eens geweest en ik werd toen heel vriendelijk benaderd. Maar dat is lang geleden.

jutter
11 januari 2013, 12:41
Floris, ik ben er wel eens geweest en ik werd toen heel vriendelijk benaderd. Maar dat is lang geleden.

Dat je vriendelijk benaderd werd, bedoel je?

jutter
11 januari 2013, 12:45
Guus, lullig voor je. Ik hoop dat ze je een goede uitleg hebben kunnen geven waarom hij zo reageerde. Of kwam hun ware karakter naar boven? Ik begrijp dat je je frustraties hier kwijt moest. Ik denk dat ieder ander dat ook gedaan zou hebben. Ach, misschien krijg je wel een leuke tegemoetkoming in de vorm van een gratis plectrum :seriousf:

groovieguitarguus
11 januari 2013, 12:46
Ik vind het een heel merkwaardig verhaal. De Plug was er al in de jaren 80 en een zaak bestaat niet zo lang als hij niet goed met klanten omgaat. Vraag me af wat hier aan de hand was en het is niet nodig om een zaak door de stront te halen door een incident.

Ik zou eerst eens bellen en de boel bepraten en laat dan hier even weten wat er aan de hand was.

Zoals je eerder hebt kunnen lezen... heb ik idd gebeld...

Ik was vooral erg boos en gefrustreerd... dat is de reden dat ik gepost heb.

Tussentijds ben ik netjes te woord gestaan... was idd een MEDEWERKER...

Eigenaar geneert zich er ook voor....

Dus deze Topic kan OP SLOT!!!!

schizo910
11 januari 2013, 12:54
http://worstprofessorever.com/wp-content/uploads/2011/02/nothing_to_see_here.jpg

muffstuff
11 januari 2013, 13:08
Tsja... Amsterdam hč :P

:cheerup:

Meer nederland.

oigun
11 januari 2013, 13:11
Amsterdammers drukken zich soms wat kleurrijk uit, gewoon terugschelden niks aan de hand. :D
Ik kreeg ook een gratis plectrum toen ik bij de plug was en had nog niet eens wat gekocht!

Napoje
11 januari 2013, 13:22
D'r is wel een leuke documentaire over de plug trouwens...


http://youtu.be/avOtkpP5ZjY

Ukeloeder
11 januari 2013, 13:25
Amsterdammers drukken zich soms wat kleurrijk uit, gewoon terugschelden niks aan de hand. :D
Ik kreeg ook een gratis plectrum toen ik bij de plug was en had nog niet eens wat gekocht!

En die Oigun kan schelden hoor! De rillingen lopen nóg over m'n rug.

mesaman
11 januari 2013, 13:58
Echt een bijzondere situatie, iemand bedreigen? Dan durft hij, er zijn ook mensen die het niet gaan afwachten en er voor gaan! Ik keur geweld niet goed maar kan een tegen reactie heel goed begrijpen en ook dat het dan voor een van de partijen verkeerd afloopt.
De wereld zit bijzonder raar in elkaar tegenwoordig. Ik had als ik jou was na het gesprek met de eigenaar even met de persoon willen praten als de winkel wel gewoon open was.
En zelf heb ik ook vaker rare reacties gehad van mensen in muziekwinkels, of dat ze niet geloofden dat ik iets serieus wilde kopen. Ook tot best beledigend aan toe, daardoor een keer een lp supreme niet gekocht! Terwijl ik zo 1000€ of meer uit zou kunnen en willen uitgeven aan iets gaafs(impulsaankoop). Mensen onder en overschatten nogal makkelijk ik zie dat als een kwalijke zaak.

arjanb01
11 januari 2013, 14:53
Ik heb hetzelfde meegemaakt telefonisch bij Dirk witte in Amsterdam. Ik wilde iets meer info over een gitaar hebben en toen kreeg ik me toch een snauw antwoord. Amsterdamse muziekwinkels krijgen hun omzet niet via mij, zoveel is wel duidelijk. Horken bijmekaar daar, sorry voor de generalisatie, want ik doe voor mijn werk verder prima zaken met Noord-Hollanders, maar bij dw koop ik nooit meer iets.
De beste muziekzaak van Nederland is THE American Guitarstore, klantvriendelijkheid, deskundigheid en mooie spullen service in 1 winkel. Het kan gelukkig nog.....