PDA

View Full Version : brom probleem...



YannickH
10 januari 2013, 22:29
ik heb net 2 pedaaltjes bijgekocht en heb een brom probleem.
dit was mijn setup eerst:
gitaar>wah>boss tu2 tuner>ibanez ts9 tubescreamer>boss ns2 noise suppressor>amp
FX-loop send>digitech delay>return

nu heb ik dit:
gitaar>wah>boss tu2 tuner>ibanez ts9 tubescreamer>MXR phase90>boss ns2 noise suppressor/
FX-loop send>digitech delay>boss RV5 reverb>return

als ik eender welke pedaal bij mijn oude setup toevoeg krijg ik een vervelende brom die heel luid is.
kan ik dit zo verhelpen of kan ik misschien nog een noise suppressor toevoegen bij bv. de fx-loop of nog 1 in de gewone kring?

patrick0108
10 januari 2013, 22:38
mischien overbodig maar hoe is het met de max power supply naar de pedalen?

YannickH
10 januari 2013, 22:40
ik gebruik 1 adapter van roland die ik aansluit op mijn tu2 en dan met een daisy chain ga ik verder naar de rest

patrick0108
10 januari 2013, 22:56
en als je een extra voeding gebruikt? er zijn effecten die probleemen geven in een 9V chain of max berijk van de roland?

YannickH
10 januari 2013, 22:58
problemen zelf met de effecten heb ik niet. ik zal morgen eens proberen met een extra voeding.
alvast bedankt:)
ik hou jullie op de hoogte.

7ender
10 januari 2013, 23:29
ik heb net 2 pedaaltjes bijgekocht en heb een brom probleem.
dit was mijn setup eerst:
gitaar>wah>boss tu2 tuner>ibanez ts9 tubescreamer>boss ns2 noise suppressor>amp
FX-loop send>digitech delay>return

nu heb ik dit:
gitaar>wah>boss tu2 tuner>ibanez ts9 tubescreamer>MXR phase90>boss ns2 noise suppressor/
FX-loop send>digitech delay>boss RV5 reverb>return

als ik eender welke pedaal bij mijn oude setup toevoeg krijg ik een vervelende brom die heel luid is.
kan ik dit zo verhelpen of kan ik misschien nog een noise suppressor toevoegen bij bv. de fx-loop of nog 1 in de gewone kring?

Heb je die brom ook als je de pedaaltjes op batterijtjes laat werken ? :dontgeti:

HaroldA
10 januari 2013, 23:47
Heb je die brom ook als je de pedaaltjes op batterijtjes laat werken ? :dontgeti:

Ik wou het net zeggen! Bromproblemen altijd eerst checken met een batterij (om de adapter en daisy chain uit te sluiten), daarna de (patch)kabels, daarna de effecten zelf pas.

YannickH
12 januari 2013, 19:27
oke ik heb vanalles getest en ben op dit gekomen:
6 pedalen met een voeding en daisy chain = geen brom
7 pedalen met een voeding en daisy chain = brom
6 pedalen met een voeding en een daisy chain PLUS een batterij in de 7ste pedaal = geen brom.

dus als ik nu ipv. die batterij een extra adapter zou kopen... zou dat werken?

patrick0108
13 januari 2013, 00:49
doen je zit gewoon aan je max met de daisy chain en 6 pedalen

YannickH
13 januari 2013, 11:23
Wat bedoel je daar juist mee?

patrick0108
13 januari 2013, 12:57
De Roland adapter heeft een maximale output (Ma), als je met de pedalen en daisy chain over de maximale grens komt dan gaat dat problemen geven zoals brom of de adapter stopt er gewoon mee (defect). zoals je al aan gaf geeft de daisy chain geen problemen met 6 pedalen en een zevende met een 9v battery voeding erbij ook niet, dus moet het de adapter zijn. kijken voor een power supply als oa voodoo lab of fuel tank lost je probleem volgens mij op.

YannickH
13 januari 2013, 15:36
oke erg bedankt:)