PDA

View Full Version : welke DEGELIJKE ibanez modellen schommelen rond...



closure
20 juni 2003, 10:20
400-500-600 €
liefst wat metalachtig

SonicDeafMonkey
20 juni 2003, 10:31
de nieuwe mike mushok signature gitaar is erg goed, en er staan geen signature ofzo op.

http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=MMM1&z=y

http://www.ibanez.com/guitars/zoom/MMM1MOL.jpg

neck thru, string thru, van de elementen weet ik et niet, baritone dus goed voor alternate en lage tunings (zoals de system of a down drop D CGCFAD) maar kan natuurlijk ook gewoon in de E blijven, verder licht het eraan of je een floyd rose wilt of niet, ik haat die sjitdingen persoonlijk, zoveel gekloot om een snaar te verwisselen, maar als je een actieve tremolo gebruiker bent (dus niet zoals ik) is een floyd rose zeker goed.
de MMM heeft zoals je ziet geen trem, en ook geen inlays, dat geeft weer stijl. deze gitaar zit rond je prijsklasse, maar ze hebben em nog bijna nergens, tis een net nieuw model.

als je toch an et kijken bent check dan ook de PRS tremonti SE, die is ook goed.

iam
20 juni 2003, 10:53
die gitaar ziet er vet uit man!! :)

Bates15
20 juni 2003, 11:01
Echt mooi..... Ik sta helemaal verbaasd hiervan......

iam
20 juni 2003, 11:03
ja é... en ik die normaal geen ibanez kan zien :)

closure
20 juni 2003, 11:05
wie is mike muchok ofzo

en ik vind hem ni echt mooi

iam
20 juni 2003, 11:09
is gitarist van staind...

maakt de gitaar al wat minder aantrekkelijk :-?

skabouter
20 juni 2003, 11:12
dudes, doe niet zo mal !!

dat ding is 1100 euro ! geen 400-500-600
tenzij iemand weet waar ie 500 is, dan koop ik hem morgen :D
ik ben echt verlieft op die gitaar. alleen jammer dat ie baritone is opzich. maar ik ga misschien iets laten bouwen, wat er precies zo uitziet, maar dan geen baritone. misschien...............

SonicDeafMonkey
20 juni 2003, 11:17
o shit... sorry
maar in Alkmaar is een winkel die hebben em voor 880€
http://www.peterjohanzen.nl/index3a.html

maar het valt dus neit in de 500 600 prijsklasse, maar wel een antwoord op een degelijke ibanez, ik vind em prachtig! (enige nadeel is inderdaad dat het een Staind signature is, maar er staan geen namen of logo's , behalve het ibanez logo, op het ding, dus dat valt wel mee)

iam
20 juni 2003, 11:18
shamray skabouter?

zoniet hebk nix gezegd... :wink: (want anders krijgk onder mn voeten van mithrandir)

Mithrandir
20 juni 2003, 11:24
:x je begeeft je op glad ijs iam :x

Maar een mooi RG5XX of RG15XX, lijkt me wel wat voor closure. Metal uiterlijk en behoorlijk degelijk.

Ik wil zelf trouwens wel erg graag de RG3120 of RGT2020. Maar die zitten in een wat hogere prijsklasse.

SonicDeafMonkey
20 juni 2003, 11:28
om evenb terug te komen op de topicstarter.

De meest metal serie van ibanez is volgens mij de RG (of de S)

De RG320 is 600€
http://www.ibanez.com/guitars/zoom/RG320FMTL.jpg

de S470 is €669
http://www.ibanez.com/guitars/zoom/S470DVF.jpg

of mischien moet je aan een SZ denken, die ook iets meer classy eruit zien (en een super mooie gelijmde neck hebben)
http://www.ibanez.com/guitars/zoom/SZ320BK.jpghttp://www.ibanez.com/guitars/zoom/SZ520QMGAB.jpg

de linker(sz320) is 600 euro en de rechter(sz520) is 650€

deze prijzen zijn de list prijzen in de winkel zijn ze dus waarschijnlijk nog goedkoper ook. (net zoals de MMM1)

green_day
20 juni 2003, 11:50
shamray skabouter?

zoniet hebk nix gezegd... :wink: (want anders krijgk onder mn voeten van mithrandir)

wat is dat nou steeds voor gedonder met shamray?!
het zijn vast hele toffe gitaren, maar heb jij zelf al eens op één gespeeld? en zo ja dan hoef je niet bij elke topic waar staat ik zoek een gitaar te zeggen: ja een shamray is een goeie gitaar voor het geld

ontopic: voor metal zal een jackson kelly het tog wel doen? Die zit toch wel in die prijsklasse geloof ik (misschien beetje duurder). Moet je anders even aan roadkill vragen.. die heeft er een

iam
20 juni 2003, 11:54
ik zwijg alweer...
:( :(
ik vroeg me gewoon af welke custom hij zou laten bouwen...

green_day
20 juni 2003, 12:01
ik zwijg alweer...
:( :(
ik vroeg me gewoon af welke custom hij zou laten bouwen...

niet kwaad bedoeld, maar om in elke post weer te lezen "koop een shamray!!" wordt je ook een beetje raar van. Ik zou misschien ook nog wel eens een shamray gitaar willen kopen, mits goede gitaren heh! maar dan plaats ik dat wel in het shamray topic :)

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 12:53
ontopic: voor metal zal een jackson kelly het tog wel doen? Die zit toch wel in die prijsklasse geloof ik (misschien beetje duurder). Moet je anders even aan roadkill vragen.. die heeft er een

http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-154452.html

529 euro.

King V, Warrior, Rhoads ed. zijn €444 euro.

Kasper
20 juni 2003, 13:23
of mischien moet je aan een SZ denken, die ook iets meer classy eruit zien (en een super mooie gelijmde neck hebben)
de linker(sz320) is 600 euro en de rechter(sz520) is 650€

deze prijzen zijn de list prijzen in de winkel zijn ze dus waarschijnlijk nog goedkoper ook.

Die sz320 kan je vinden voor €450 en de sz520 voor een €500-550.

skabouter
20 juni 2003, 14:16
ik ken nu 2 mensen met die SZ520, en beide zijn tervreden. ik heb er ook op gespeelt, en het is echt een mooi ding. pu`s niet helemaal geweldig, maar die kan je verwisselen.

lijkt me wel wat voor Closure

Kasper
20 juni 2003, 14:25
ik ken nu 2 mensen met die SZ520, en beide zijn tervreden. ik heb er ook op gespeelt, en het is echt een mooi ding. pu`s niet helemaal geweldig, maar die kan je verwisselen.

lijkt me wel wat voor Closure

Ik heb er een tijd geleden ook op gespeeld, maar vond de nek precies wat dik uitgevallen. Verkoper zei ook dat hij dikker aanvoelt dan bv een LP standard, wat vond jij daarvan? Ik kan ook nergens afmetingen van dat model vinden om te vergelijken.
Kan je het meer vergelijken met een LP of met een strat?

skabouter
20 juni 2003, 16:24
afmetingen staan in de ibanez folder, die je gewoon bij iedere winkel kan halen. daar staan de neck dimenties op. ik weet niet meer zo goed hoe ik hem aan vond voelen. maar vast niet te dik/dun, anders had ik het wel onthouden.

ik denk dat je hem meer moet vergelijken met een LP, dan met een strat. dikke zware body met veel hout, 2 humbuckers, etc. het is ook een echte rockgitaar, net als een LP.
veel mensen verlijken deze gitaren ook met PRSsen, en daar kan ik me ook wel in vinden

jorrit
20 juni 2003, 18:43
ikwil ook zo'n mmm1 !!!

godver hoe vaker dat ding aan bod komt hoe mooier ik hm vind.....

hij is neck through, string through alleen geen ebben fretboard....

Phoenix Rising
20 juni 2003, 20:23
beetje jammer dat die MMM1 baritone is, want hijs echt mooi maar ik hoef geen baritone gitaar.

SZ520 is de next best thing.... Ik zou een SD JB in de brug en 59 in de neck proppen en je heb echt een rock beest.

iam
20 juni 2003, 20:29
mss een domme vraag maar euh... wat is precies een bariton (langere hals?) :oops:

BLOK182
20 juni 2003, 20:31
yepz, een baritone heeft een langere hals zodat je hem beter naar een lagere stemming kan brengen.

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 20:34
een bariton staat standaard ook in B gestemd. in E stemmen lijkt me niet mogelijk

iam
20 juni 2003, 20:37
dus een bariton wordt meestal gebruikt voor metal-achtige muziek? (correct me if i'm wrong)
niet mogelijk om gewone stemming te brengen? (zo'n lange hals lijkt me wel sjiek maar wat houdt dit dan in? meer frets? ?)

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 20:53
de scale is groter. 27" dacht ik ipv 24½" op de meeste 'gewone' elektrische gitaren. Aantal frets is gelijk. Als je 'm in E wilt stemmen, zul je er een andere hals op moeten zetten, of extreem dunne snaren moeten gebruiken. Dat laatste lijkt mij eigenlijk geen reeële optie

iam
20 juni 2003, 20:55
een JM is 25.5" is dus ook langer dan een gewone... goed genoeg denkek

nuja weer on topic nu (ik heb nix toe te voegen)

Ic3gl0vE
20 juni 2003, 21:01
tot 25,5" is het nog een normale elektrische gitaar te noemen volgens mij

Anders Destium
20 juni 2003, 21:36
> Closure

Als je slim bent ga je op zoek naar een 2ehands RG570 of iets dergelijks. Gitaren in de 5-serie van Ibanez zijn in Japan gemaakt en een stuk beter dan die in de lagere getallen. Het grootste en duidelijkste verschil qua degelijk is de brug: Een edge is 1 van de beste floyds die je kunt vinden en zoeen zit er op de 5-serie en hoger....

Voor E5/600 een nieuwe gitaar is over het algemeen niet de meest degelijke die je kunt vinden. Als je een 2ehandse hebt die nieuw richting 1000 heeft gekost zit je meer in de richting

Er zijn bij www.feedback.nl wel hele prettige aanbiedingen (ook een NIEUWE RG570 voor iets van 6/700 euro geloof ik). Ik zou in jouw geval altijd voor zoiets gaan.

skabouter
21 juni 2003, 10:59
ik hoor allemaal rare dingen over baritones ineens. een baritone heeft inderdaad een langere hals, en dikkere snaren. (bari=bas)
dat het idee. door de langere hals kan je dikkere snaren gebruiken, zonder dat ze gaan "floppen" als je dòwntuned. een baritone kan je best in E zetten, maar dan heb je dus dikke snaren die erg strak staan, dus dat speelt vast neit echt lekker. (maar das smaak)
dunne snaren erop zal niet gaan, die draai je kapot als je in E stemt, en als lager zet gaan ze erg "floppen"

ik zou ook graag een MMM hebben. ben echt verliefd op dat ding. eigenlijk moet ik geen baritone, maar aangezien het niet anders kan, kan ik hem opzich ooit eens kopen, en dat baritone dan maar voor lief nemen

Mithrandir
21 juni 2003, 11:02
He, maar je zoekt toch een geoliede gitaar skabouter. Is de RGT2020 niks voor je dan?

Ik kan hem zo snel ff niet op de ibanez site vinden, maar hij staat wel op de feedback site:

http://www.feedback.nl/pix/ibanez-rgt2020.jpg

oil finished, dimarzio's, edge pro, neck through

jorrit
21 juni 2003, 18:53
beetje jammer dat die MMM1 baritone is, want hijs echt mooi maar ik hoef geen baritone gitaar.

SZ520 is de next best thing.... Ik zou een SD JB in de brug en 59 in de neck proppen en je heb echt een rock beest.

ik ga denk ik voor de sz320 als ik het geld heb maar wel de zelfde elementen!!!

skabouter
21 juni 2003, 19:25
ik moet zeggen, Anders, dat ik dat ook wel een mooi ding vind. maar wel wat duur. kijk, ik heb al een gitaar van 1300 euro, en als ik er nog 1 in die prijsklasse (of hoger) zou kopen, zou ik niet voor een ibanez gaan.
ik ben van plan nog een LP standart, SG special Faded en USA tele ooit te kopen, maar das dan ook allemaal wat totaal anders.

jij vind het fijn om meerder ibanezzen te hebben, maar ik hoef dat niet. niet meer van die goede tenminste. een AM73 zou ik nog wel willen, omdat ie er zo cool uitziet. maargoed, dat kost 300 euro.
en de MMM ook, maar verder liever geen ibanez meer

ik vind trouwens die RG wel erg mooi enzo dus, maar de specs bevallen mij ook niet. ik vind dat een Neck-tru dan geen Floyd moet hebben. dan gaat het hele sustain idee weg. heb je de achterkant wel eens egzien ? een Enorm GAT, met zo`n lelijke zwarte afdek plaat, dwars door het midden van die Prachtige Neck-tru. zonde......................

maar ik heb wat contact met een bouwer hier in alkmaar. (fred Dons) en misschien kan die iets voor mij maken. daar hebben we het momenteel wel over. en dan zou het dus iest olie, naturel hout worden, maar dan met fixed brigde. of nog liever string tru