PDA

View Full Version : Faber PAF pickups??



ellisvertellis
10 januari 2013, 21:55
Hallo,

Iemand ervaring met de FABER Concerto Grosso PAF pickups?

Deze dus: http://www.tokaiguitar.de/xtcommerce/index.php?language=en&cat=c38_Pickups.html&cPath=2_29_38

Ik zoek nog steeds een goed vervangsetje voor mijn ES175-achtige Grand Suzuki...

Ben benieuwd!

ellisvertellis
14 januari 2013, 18:59
Hier helemaal niemand??

Hotpepper01
14 januari 2013, 19:46
Nou, ik heb geen verstand van PAFs van Faber. Wat bevalt er dan niet aan die Suzuki en wat moet er dan anders? En waarom kom je uit bij die PAFs van Faber? Ik heb er nog nooit soundclipjes van gehoord. Van andersoortige PAFs is er dacht ik voldoende te vinden. Ik meen ooit wel eens een site tegen te zijn gekomen met allerlei geluidsclipjes van PAF achtigen..

Chris Winsemius
14 januari 2013, 19:54
ken het merk niet qua pu's maar wel v/e light weight tailpiece voor m'n R7: hartstikke ok

als Faber in het zelfde segment zit als Amber, Throback/etc. : waanzinnig maar wel afhankelijk van de gitaar an sich, basis moet goed zijn

ellisvertellis
14 januari 2013, 20:16
Nou, ik heb geen verstand van PAFs van Faber. Wat bevalt er dan niet aan die Suzuki en wat moet er dan anders? En waarom kom je uit bij die PAFs van Faber? Ik heb er nog nooit soundclipjes van gehoord. Van andersoortige PAFs is er dacht ik voldoende te vinden. Ik meen ooit wel eens een site tegen te zijn gekomen met allerlei geluidsclipjes van PAF achtigen..

Het antwoord op je vraag staat hier ongeveer...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147902-NGD-Grand-Suzuki-ES175/page2

Ik zoek dus betaalbare humbuckers en kwam zulk een 2dehands setje tegen van het merk Faber. Ze komen uit een Tokai. Nu weet ik niet of er verschil is tussen de stock Faber pickups uit een Tokai gitaar en diegene die je zo los kan kopen...

Ik probeer een beetje rond de 100 euro te blijven...

Hotpepper01
15 januari 2013, 09:22
Aha, nu snap ik het " waarom".