PDA

View Full Version : Faber PAF pickups??



ellisvertellis
10 januari 2013, 21:55
Hallo,

Iemand ervaring met de FABER Concerto Grosso PAF pickups?

Deze dus: http://www.tokaiguitar.de/xtcommerce/index.php?language=en&cat=c38_Pickups.html&cPath=2_29_38

Ik zoek nog steeds een goed vervangsetje voor mijn ES175-achtige Grand Suzuki...

Ben benieuwd!

ellisvertellis
14 januari 2013, 18:59
Hier helemaal niemand??

Hotpepper01
14 januari 2013, 19:46
Nou, ik heb geen verstand van PAFs van Faber. Wat bevalt er dan niet aan die Suzuki en wat moet er dan anders? En waarom kom je uit bij die PAFs van Faber? Ik heb er nog nooit soundclipjes van gehoord. Van andersoortige PAFs is er dacht ik voldoende te vinden. Ik meen ooit wel eens een site tegen te zijn gekomen met allerlei geluidsclipjes van PAF achtigen..

Chris Winsemius
14 januari 2013, 19:54
ken het merk niet qua pu's maar wel v/e light weight tailpiece voor m'n R7: hartstikke ok

als Faber in het zelfde segment zit als Amber, Throback/etc. : waanzinnig maar wel afhankelijk van de gitaar an sich, basis moet goed zijn

ellisvertellis
14 januari 2013, 20:16
Nou, ik heb geen verstand van PAFs van Faber. Wat bevalt er dan niet aan die Suzuki en wat moet er dan anders? En waarom kom je uit bij die PAFs van Faber? Ik heb er nog nooit soundclipjes van gehoord. Van andersoortige PAFs is er dacht ik voldoende te vinden. Ik meen ooit wel eens een site tegen te zijn gekomen met allerlei geluidsclipjes van PAF achtigen..

Het antwoord op je vraag staat hier ongeveer...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?147902-NGD-Grand-Suzuki-ES175/page2

Ik zoek dus betaalbare humbuckers en kwam zulk een 2dehands setje tegen van het merk Faber. Ze komen uit een Tokai. Nu weet ik niet of er verschil is tussen de stock Faber pickups uit een Tokai gitaar en diegene die je zo los kan kopen...

Ik probeer een beetje rond de 100 euro te blijven...

Hotpepper01
15 januari 2013, 09:22
Aha, nu snap ik het " waarom".

Een Tokai met 57 classics heb ik toevallig in een ES60 zitten. Die Tokai PUs zijn best goed, maar verschillen behoorlijk ten opzichte van de echte uit mn 1963 Gibson SG. Die zijn veel, veel helderder. Of de Tokai pups dezelfde zijn als de Faber ? Geen idee. Ik vermoed van niet. Ik dacht dat Tokai en Faber in Duitsland niet al te lang geleden bij elkaar zijn gekomen. Maar daar kan ik makkelijk in vergissen.

Een paar gebruikte Gibson 57 classics moet met wat geduld toch te doen zijn voor 100 euro op marktplaats?. Hier bijv een paar bb's
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/instrumenten-onderdelen/m632989930-gibson-burstbuckers-1-2.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

ellisvertellis
15 januari 2013, 09:52
Hey bedankt om mee te denken Hotpepper!

Misschien helpt het om erbij te vermelden dat ik er vooral blues mee wil spelen, low watt ampje half open en dan full hollowbody... Ben dus niet zo voor de distortion, meer het "organische randje" dus. Verder speel ik vooral op single coils, mijn ervaring met humbuckers is nogal beperkt. Ben geneigd te gaan zoeken naar lage output humbuckers...

't wordt allemaal wat experimenteren hoor, weet niet eens of die gitaar te doen is wat feedback betreft en in hoeverre het type HB daar invloed op heeft. Ik ga ervan uit, hoe minder output, hoe minder snel feedback? Of zit ik daar fout?

Ok vraag ik mij af of ik de originele pickupcovers kan hergebruiken met bv die Gibson 57 classics? Die zijn nl oorspronkelijk goud en nu dus wat verouderd uitziend, best mooi.

Hotpepper01
15 januari 2013, 11:26
De Gibson 57 classics zijn erg goed in blues. Maar ook een 80'er jaren Gibson Tim Shaw (zo eentje met de ingestanste nummers aan de onderkant) doet het in de nek ook prima. Ik heb ze in een Gibson LP Custom zitten.
Als je huidige pups dezelfde afmetingen hebben als je nieuwe, moet het overzetten van covers te doen zijn (solderen). Je ringen leken me zo op het oog wel groter dan standaard Gibson. Dat zou je even moeten nameten.