PDA

View Full Version : [Punkrock] Pincers On A Pig - Payback



Stillborn
10 januari 2013, 18:52
Yow gasten (en gastinnen)

Onderstaande link is een demo van één van onze nummertjes.
Gelieve naar hartelust te luisteren ('t schijnt wel een oorwurm te zijn) en me jullie (liefst constructieve) meningen te geven!

Alvast bedankt!


https://www.box.com/s/ol4qahg0ebscyiji04mb

Stillborn
12 januari 2013, 11:46
Reacties mogen natuurlijk altijd :crazyhappy:
Kunnen we alleen maar beter van worden!

En omdat youtube zoveel meer zegt dan box:
http://www.youtube.com/watch?v=7xYI60DHuYs

Stillborn
28 januari 2013, 18:27
up!
Deze mag gehoord worden
(of niet, dat beslissen jullie :soinnocent:)

pasqual
28 januari 2013, 22:45
Hallo Stillborn, zat de drummer in een andere kamer tijdens de opnames? Hij klinkt erg ver weg. Het is niet "my cup of tea" en vind er daarom ook niet veel aan qua compositie maar het rammelt nogal en de zang is met tijd en wijlen redelijk vals maar dat is wel vaker met punk muziek... Maar je hoort het al: dit is niet mijn smaak:stop:

Stillborn
29 januari 2013, 19:04
Bedankt voor de comments, daar kunnen we wel wat mee!
Wat de drum betreft: nee deze staat in dezelfde kamer.

pasqual
29 januari 2013, 21:04
Bedankt voor de comments, daar kunnen we wel wat mee!
Wat de drum betreft: nee deze staat in dezelfde kamer.

Dat begrijp ik! Dat was sarcasme:???::chicken:..... Het klinkt alsof....
Het is gewoon zonde dat de drums niet fatsoenlijk worden meegenomen in de mix.

Duhsjaak
30 januari 2013, 05:13
Hi S
De spreekwoordelijke DHZ mentaliteit die ik bij punk en garagerockers zo prettig vind, heeft jullie een beetje de das om gedaan, vermoed ik.
Daarmee scoor je als voordeel dat je schijt hebt aan conventies. Tegenover dat voordeel staat het nadeel dat een beetje onafhankelijk oor in de voorbereiding/opnames fase soms een wereld van verschil kan maken. En die kleine bijsturinkjes ontbreken.

Ik heb verschillende dagen (dus op verschillende momenten) naar je stuk geluisterd en me afgevraagd wat ik er nou het beste van zou kunnen zeggen.

En ik denk dat dat zo'n beetje de crux is. Het enthousiasme waarmee jullie het stuk muziek aanvallen moet met een paar heel eenvoudige veranderingetjes tot een sterker resultaat kunnen leiden. De drums is daar één van. Gewoon eens alleen naar de drums luisteren is al een eerste stap. Als die drums goed worden opgenomen, is de mix eenvoudig te doen. Het waterige geluid van de bas die op sommige momenten geheel uit mijn koptelefoon wordt weggemixt, dito. De zang schiet een beetje uit het lood.

Aan commercie of wat ook hoef je geen enkele concessie te doen. En dan is het gewoon een heerlijk aanstekelijk stukkie.
Je niet laten intimideren door het moment van zo'n opname. Laat de muziek voor zichzelf spreken en we hebben er een heerlijk boenderende punk outfit bij.
Vriendelijke groet, Gus

Stillborn
31 januari 2013, 09:41
Hi S
De spreekwoordelijke DHZ mentaliteit die ik bij punk en garagerockers zo prettig vind, heeft jullie een beetje de das om gedaan, vermoed ik.
Daarmee scoor je als voordeel dat je schijt hebt aan conventies. Tegenover dat voordeel staat het nadeel dat een beetje onafhankelijk oor in de voorbereiding/opnames fase soms een wereld van verschil kan maken. En die kleine bijsturinkjes ontbreken.

Ik heb verschillende dagen (dus op verschillende momenten) naar je stuk geluisterd en me afgevraagd wat ik er nou het beste van zou kunnen zeggen.

En ik denk dat dat zo'n beetje de crux is. Het enthousiasme waarmee jullie het stuk muziek aanvallen moet met een paar heel eenvoudige veranderingetjes tot een sterker resultaat kunnen leiden. De drums is daar één van. Gewoon eens alleen naar de drums luisteren is al een eerste stap. Als die drums goed worden opgenomen, is de mix eenvoudig te doen. Het waterige geluid van de bas die op sommige momenten geheel uit mijn koptelefoon wordt weggemixt, dito. De zang schiet een beetje uit het lood.

Aan commercie of wat ook hoef je geen enkele concessie te doen. En dan is het gewoon een heerlijk aanstekelijk stukkie.
Je niet laten intimideren door het moment van zo'n opname. Laat de muziek voor zichzelf spreken en we hebben er een heerlijk boenderende punk outfit bij.
Vriendelijke groet, Gus

Hallo Gus,

Heel erg bedankt om deze epistel uit te schrijven.
Ik print het uit en neem hem mee naar de volgende repetitie!

Stillborn
2 februari 2013, 14:47
Ons tweede demootje (nog meer punk, nog minder compromissen) zullen we ook even online zwieren:
http://www.youtube.com/watch?v=VeuXnJJS0uc

Laat ons weten wat jullie er van vinden!