PDA

View Full Version : Wie wil en kan er een slagplaat maken?



olabots
10 januari 2013, 17:41
Beste gitaarliefhebbers,

Van de elektrische gitaar uit mijn jeugd - een Ibanez Roadstar series, ca. 1987 - is de slagplaat helemaal kaduuk. Ik heb de handigheid noch de middelen om hier zelf iets voor te maken. Het gaat mij vooral om de emotionele waarde en het functioneel krijgen van het instrument voor mijn kinderen, dus de oplossing hoeft niet eens de schoonheidsprijs te verdienen.

Wie o wie kan mij op weg helpen naar iemand die voor een schappelijke vergoeding dit oude beestje (niet ik, maar mijn gitaar ;) ) weer in bedrijf te krijgen?

Alvast dank voor de reactie!

HaroldA
10 januari 2013, 17:46
PM oigun maar eens! :ok:

da Liks
10 januari 2013, 18:57
past een std slagplaat niet gewoon?

Tabula Rasa
10 januari 2013, 20:03
past een std slagplaat niet gewoon?

Nope. mensuur is volgens mij wel 25.5 inch., dus afstand tussen brug en hals klopt wel, maar de roadstar heeft een andere onderste hoorn en en een rare krul onderaan bij de jack ingang. Een gewone strat slagplaat zal dat gat niet afdekken.

Er is een goeie toko die werkelijk alles verkoopt. naam weet ik ff niet meer, maar in electrische gitaren staat ergens redelijk bovenaan nog een topic over een linkshandige anodized gold slagplaat. In dat topic staat een linkje naar die toko. Moet je met even zoeken kunnen vinden.

Tabula Rasa
10 januari 2013, 20:13
Heb het topic even opgezocht en de link was van pickguardian.com. Maar die hebben hem helaas niet.

hier zijn wel replica´s te vinden:

http://pickguards.us/priceibanez.html

oknarb180
11 januari 2013, 00:31
Beste gitaarliefhebbers,

Van de elektrische gitaar uit mijn jeugd - een Ibanez Roadstar series, ca. 1987 - is de slagplaat helemaal kaduuk. Ik heb de handigheid noch de middelen om hier zelf iets voor te maken. Het gaat mij vooral om de emotionele waarde en het functioneel krijgen van het instrument voor mijn kinderen, dus de oplossing hoeft niet eens de schoonheidsprijs te verdienen.

Wie o wie kan mij op weg helpen naar iemand die voor een schappelijke vergoeding dit oude beestje (niet ik, maar mijn gitaar ;) ) weer in bedrijf te krijgen?

Alvast dank voor de reactie!

Hoi!

Als je de originele pickguard nog hebt, dan kunnen we er een mal van maken en een nieuwe frezen.
Ik heb voor m'n zelfgebouwde JEM een plaat gemaakt en inmiddels de diverse afdekplaatjes.
Ik maak tegenwoordig ook m'n mallen van plexiglas.
Ik wil het wel voor je proberen hoor (gratis = hobby).
PM me maar, dan kunnen iets afspreken.

Vr.gr.

Branko

Nagramoth
11 januari 2013, 00:59
Misschien handig om even aan te geven in welke regio je woont.