PDA

View Full Version : Marieta (Tarrega)



delphiro
20 juni 2003, 09:58
Lief klein stukje met heel veel positiewisselingen

(1Mb)
http://home.zonnet.nl/delphiro/mp3/marieta.mp3

VHsologitarist
20 juni 2003, 12:00
klinkt mooi,

zeer mooi en prachtig gespeeld, nix meer dan complimenten!!
groeten
ed

Arbz
21 juni 2003, 22:41
Was zelfs bijna even vergeten dat iemand van dit forum het had opgenomen!

Netjes ingespeeld... (heb ook wel veel echo aanstaan atm met mn SbAudigy, maar dan nog ;))

Dit gitaar had je bij Alphenaar gekocht? Want normaal verkopen ze alleen _bagger_ - wat heb je er toen voor betaald, want klinkt zeker niet gek!
(Had al iets gelezen van handgebouwd tweedehandsje voor een belachelijke prijs ofzo... :D)

edit: typo

Megalodon
22 juni 2003, 12:27
Mooi weer hoor. Gebruik je eigenlijk een losse microfoon of ingebouwde?

delphiro
22 juni 2003, 12:41
Dit gitaar had je bij Alphenaar gekocht?
Ja, waardeloze zaak .. gaat die gozer me deze gitaar demonstreren door er met een plectrum een bluesladder op te spelen :razz: Ze hebben denk ik meer verstand van keyboards. Die gitaar kostte me toen (1994 ofzo) overigens 1000,- (gulden welteverstaan :) )

Een latere taxatie schatte de waarde op zo'n 3 tot 4 duizend gulden. Das natuurlijk aan de onderkant van het 'handgemaakte gitaren segment' (normaal ben je wel 8 tot 10.000 gulden kwijt voor een 'echt goede' gitaar).

Hij had alleen lang in de etalage gestaan waardoor de levensduur niet veel langer dan 15-20 jaar kan zijn dus over een jaar of 10 moet ik een nieuwe gitaar kopen.. daar maak ik me echter nog niet zo'n zorgen over :D


Gebruik je eigenlijk een losse microfoon of ingebouwde
Dit is met een richtmicrofoon opgenomen (Shure). Ik heb van die elementjes (zo'n 'klem aan je klankgat' element geprobeerd maar dat klinkt gewoon slecht bij een klassieke gitaar. Ik vraag me alleen af hoe die professionele gitaristen die bijgeluiden onderdrukken.. uiteraard hebben ze minder bijgeluid omdat ze veel beter kunnen spelen maar toch... helemaal zonder kan toch niet?

Megalodon
22 juni 2003, 15:18
Ik denk idd dat het ook fijnsemming van techniek is, maar idd zou je altijd wat bijgeluiden houden van positiewisselingen. Hoewel je het denk ik meer kunt beperken dan je in eerste instantie zou denken. Ikzelf had bijvoorbeeld met m'n plectrum veel bijgeluiden, maar dat lag toch echt aan mijn techniek.

Maar je moet ook bedenken dat die pro's vaak ook pro-opnameapparatuur hebben en ook met pro-geluidstechnici werken... Die hebben vast ook een flinke trukendoos achter de hand.

FunkyFlamenco
22 juni 2003, 19:18
Dit gitaar had je bij Alphenaar gekocht?
Ja, waardeloze zaak .. gaat die gozer me deze gitaar demonstreren door er met een plectrum een bluesladder op te spelen :razz: Ze hebben denk ik meer verstand van keyboards. Die gitaar kostte me toen (1994 ofzo) overigens 1000,- (gulden welteverstaan :) )

Een latere taxatie schatte de waarde op zo'n 3 tot 4 duizend gulden. Das natuurlijk aan de onderkant van het 'handgemaakte gitaren segment' (normaal ben je wel 8 tot 10.000 gulden kwijt voor een 'echt goede' gitaar).

Hij had alleen lang in de etalage gestaan waardoor de levensduur niet veel langer dan 15-20 jaar kan zijn dus over een jaar of 10 moet ik een nieuwe gitaar kopen.. daar maak ik me echter nog niet zo'n zorgen over :D


Ik kan je altijd een Asturias aanraden :D

Trouwens, mooi ingespeeld, ik ken dit stukje ook! :)
Je speelt het heel goed!

Maar ja ik moet ff rustig aan doen op de gitaar :cry:

delphiro
22 juni 2003, 21:40
Maar ja ik moet ff rustig aan doen op de gitaar

Het heerst denk ik.. mijn beste gitaarvriend is door een hond gebeten.. dwars door een duimnagel heen (AUW :nervous: ) dus die is voorlopig uitgeschakeld. Nu is ie gedoemd om af en toe naar mij te luisteren (ook wel eens goed want hij is stukken beter dan ik 8-) )

Beterschap Funky!

Barret Wallace
1 juli 2003, 08:36
Mooi :o lekker hard opgenomen ook 8-)

ik heb geen verstand van klassieke gitaar dus ik kan je niet echt opbouwende kritiek geven, maar het klinkt zeer goed :cool:

dat stukje bij 37 secs echt cool :D hoe zou dat klinken als je em in een shred solo transcribed :P