PDA

View Full Version : Custom 77 - Sales.



polypenko
10 januari 2013, 11:28
Sla nu je slag, div. aanbiedigen.

http://www.custom77.com/html/News-Custom77_sales__38.html&p=1

Heb zelf de Cs4 gekocht in December, binnen 5 dagen was de gitaar in Nederland.


:gitarist:

blademan
10 januari 2013, 12:22
en er zitten wat mooie dingen bij! Ik ga de DL4 begin februari ophalen!

Gate
10 januari 2013, 12:41
Vet! Hoe zat het met invoerkosten? Of hoeft dat niet omdat het EU is? Andere info die handig is voor ik bestel? :)

fantastik_badr
10 januari 2013, 12:51
Binnen de EU betaal je geen invoerkosten oid. :)

Gate
10 januari 2013, 13:00
Die gitaren zijn wel aan de zware kant, kan iemand dat bevestigen? Wel erg mooi spul hoor.

blademan
10 januari 2013, 13:45
het zijn zeker mooie en goede gitaren, service is ook "outstanding" (is mijn ervaring). De jongens in Lyon reageren erg snel op mailtjes .

polypenko
10 januari 2013, 16:08
Mijn CS4 links weegt - 4 kilo.

Ace 1.15.19
10 januari 2013, 23:37
Headstock doet me aan Mosrite denken.

RS-Rik
11 januari 2013, 01:28
Epic merk! Je kunt veel van die fransozen zeggen maar gevoel voor stijl en design hebben ze wel.

MarkS
11 januari 2013, 09:42
Sodeju, wat een schitterend ding is zo'n CS4

blademan
11 januari 2013, 14:30
Sodeju, wat een schitterend ding is zo'n CS4
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/2012-12-16150253.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/2012-12-16150227.jpg
vind ik ook!! Dit is de mijne!!

MarkS
11 januari 2013, 14:42
Sorry, ik bedoelde deze: :roll:
de Lust For Life

http://www.custom77.com/photos/218/83042291.jpg

jutter
11 januari 2013, 14:51
Sorry, ik bedoelde deze: :roll:
de Lust For Life

http://www.custom77.com/photos/218/83042291.jpg

Heb je meer foto's? Man, wat een prachtgitaar!!!!

MarkS
11 januari 2013, 14:56
FF op "Photos" klikken

http://www.custom77.com/html/Lust_For_Life___CS4-218-prd.html

blademan
11 januari 2013, 14:57
mn ouwe gitaar leraar heeft zo’n Lust For Life. Ook een fantastisch gitaartje!! Custom77 ; Best kept secret outside of France!
Ik ga in februari naar Lyon om de winkel en hun workshop te bezoeken en m’n London’s Burning DL4 (verjaardagscadeau !!) op te halen. Can’t wait!

muffstuff
11 januari 2013, 15:56
Sorry, ik bedoelde deze: :roll:
de Lust For Life

http://www.custom77.com/photos/218/83042291.jpg

Wat een toffe gitaar, 420 euro is ook best schappelijk zeg, maken ze die dingen echt met de hand? Kan toch niet voor 420 euro?

blademan
11 januari 2013, 16:05
Wat een toffe gitaar, 420 euro is ook best schappelijk zeg, maken ze die dingen echt met de hand? Kan toch niet voor 420 euro?

deze gitaren worden in Korea gemaakt (zoals zoveel andere merken) op basis van de ontwerpen die de jongens in Lyon maken en in Frankrijk afgesteld, gecheckt etc.

muffstuff
11 januari 2013, 16:10
deze gitaren worden in Korea gemaakt (zoals zoveel andere merken) op basis van de ontwerpen die de jongens in Lyon maken en in Frankrijk afgesteld, gecheckt etc.
Op die fiets,,

trouwens is het brug element wel goed uitgelijnd tov de pole pieces?

http://www.custom77.com/photos/218/1362537101.jpg

voxwah
12 april 2013, 01:49
Hey folks,

Ik heb zelf een Custom77 Lust For Life CS4 en daarnaast 2 London Burning's (w.o. die van Blademan) uitvoerig kunnen uitproberen.

Erg veel gitaar voor het geld, elementen van een kwaliteit dat Duncan's, Gibson's of Dimarzio achterwege kunnen blijven.

Custom77 is opgezet door 2 vrienden die 'meer' wilden - ze zijn zelf in Korea op zoek gegaan naar de beste bouwer die naast vakmanschap ook toonhout levert en hebben daar een flink pakket eisen neergelegd wat resulteert in gitaren die met aandacht en 'bewezen inventiviteit' gebouwd zijn. In Frankrijk aangekomen worden ze nog uitvoerig aan de tand gevoeld, met kunde afgesteld en roadready afgeleverd aan de customer, een uitgedroogde toets zul je bij hen niet aantreffen.

Zowel bij hun eigen modellen als bij de Gibson kopieen gaan ze terug naar het beste concept van de gelijmde hals, de Long Tenon hals (daar waar Gibson uit kosten besparing al meer dan 40 jaar geleden de goedkopere 'glued-on' techniek gebruikt)

Ik heb veel (honderden) gitaren bespeeld in de afgelopen 26 jaar en bij geen van deze kon je een toon zo lang laten klinken als bij de Lust For Life of de 2 London Burning's.

Het karakter van al hun gitaren is het beste te beschrijven als: open, rijk aan tonen, rauw als je rauw speelt, lieflijk als je lief speelt, goed in balans qua hoog/laag alsook qua scherp/wollig en een zeer goede dynamiek, wat je erin stopt komt eruit!
De humbuckerelementen die zij gebruiken vertalen dat feilloos.

De afwerking en gebruikte materialen zijn erg goed - gitaren blijven goed op stemming, stemmechanieken voelen ook steady, halzen zijn niet te slap noch te stijf, fretafwerking is erg netjes - ik heb mijn Lust For Life nu 3,5 jaar intensief gebruikt - geen enkele achteruitgang te merken nog van het frettenwerk.
Topkammen zijn goed voor elkaar, zelfs de stock (non-CTS/CRL) pots en schakelaars heb ik nog niet vervangen uit luiheid, maar tevens omdat het niet nodig blijkt. Hun koffers beginnen al bij 65 euro en de verzendkosten bedragen 30 euro.

De filmpjes op hun site van de Telecaster/Explorer/SG en nog wat anderen klinken in mijn oren niet minder van kwaliteit.
Als mijn oude Morris het ooit gaat begeven dan komt er een Sister Midnight met maple toets deze kant op.

Voor hen wiens smaak niet verder gaat dan hardrock en een iets warmer clean willen zijn de vintage77 humbuckers (CS4) de betere optie, voor hen die meer gain willen en ook metal willen kunnen spelen, daar lenen de modern77 (CS3) zich daar beter voor. Voor 5 tientjes extra zetten ze op een CS4 modern77's of op een CS3 vintage77's.

MyGreenLady
12 april 2013, 11:38
http://www.custom77.com/html/amplis-0-50-9-0.html

Die grille is gaaf. Rieten zitting!

blademan
12 april 2013, 14:49
die amp klinkt ook lekker, die heb ik in Lyon bespeeld, ze gaan er echter geen produktiemodel van maken. Hun gitaren worden het hoofddoel, en die zijn zeeeeeeeer de moeite waard, en ik kan het weten! Ik heb er nl. twee!
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/2013-02-15134205_zpsa927eddf.jpg

blademan
15 april 2013, 13:05
he Voxwah, prima review van prima gitaren, waarschijnlijk door de onbekendheid ook nog ondergewaardeerd, maar hopelijk gaat dat veranderen.


(btw, je hebt een pm)

Maniaaaak!!
15 april 2013, 13:34
Hoi,

Ik heb me even verdiept in de Custom 77 gitaren en lees veel goede verhalen over dit merk. Daar ik momenteel aan het kijken ben voor een degelijke ES 335 kloon (budget is ongeveer 600 euro) vraag ik mij af hoe de needles and pins in verhouding staat tot bijvoorbeeld een Ibanez AS 93 of een Epiphone Es 335 kloon.

Waar moet ik de kwaliteit van deze gitaren gezien de prijs ongeveer zien? Is er iemand die ervaring heeft met de needles and pins lijn?

Ibanez AS 93:

http://www.ibanez.com/HollowBodyGuitars/model-AS93

Epiphone dot pro:

http://www.epiphone.com/Products/Archtop/ES-335-PRO.aspx

Custom 77 Needles and pins:

http://www.custom77.com/html/Needles__Pins___Flamed-600-prd.html

blademan
15 april 2013, 16:45
Hoi, ik heb helaas geen ervaring met de Needles and Pins, alleen met de London’s Burning modellen, en die zijn erg goed!! Ik neem aan dat dat voor de N&P ook geldt. Bouwkwaliteit en afwerking zal zeer zeker in orde zijn, vergelijk dan de onderdelen met de overige modellen…..
Over het toonhout van Epiphone hoor ik niet zoveel goeds, maar dat heb ik alleen van horen zeggen, dus...

voxwah
15 april 2013, 22:23
Hoi Maniaaaak,

Van de London Burning CS4 en de Lust For Life CS4 kan ik je zeggen dat het zeer goede gitaren zijn - ik heb zelf Gibson (Explorer) en Fender (USA) gehad en ik heb hier meer plezier op, daarmee zeg ik niet dat ze beter zijn, maar wel dat je heel veel gitaar voor het geld krijgt.

Wat je wellicht zou kunnen doen is de filmpjes op hun site van bovengenoemde CS4 luisteren en kijken hoe de needles & pins zich daartoe verhoudt. Normaliter een rare manier van vergelijken, zij nemen echter zonder EQ en zonder compressie op en zodoende zit er een zekere rechtlijnigheid in de opnames - meestal geven ze ook aan over welke versterker en speakers ze spelen.

Ik kan je naast Custom77 gitaren nog een andere 335 achtige aanraden in de prijsklasse van zo rond de 450 dacht ik dat ze nu kosten, van het merk Spear het model NFZ, eveneens Koreaans, goed afgewerkt (Custom77 doet het wel net 1 stapje beter, maar ook Spear doet dit door de bank genomen niet verkeerd).

De Spear NF-Z heeft een 6mm massieve walnoten top - de enige 335 achtige (iets kleiner) met een massieve top op de markt voor zover ik weet. Net als bij een akoestische gitaar met massieve top wordt het geluid alleen maar beter en rijker naarmate de gitaar ouder wordt omdat je het bovenblad losspeelt (behalve als je de fretten hebt opgespeeld natuurlijk ;-)

Ik kan er alles mee spelen, Jazz kan ie authentiek vertolken, maar ook blues, rock, pop of een potje stonerrock is geen enkel probleem, een strat nadoen kan ie natuurlijk niet met zijn humbuckers, hij heeft mooie balans in de elementen, redelijk veel output met een tamelijk 'vintage maar niet te' gevoicede sound. Ik heb de mat gelakte NOP versie (natural open pore), de gelakte vind ik zelf niet mooi, maar da's een kwestie van smaak.

Er zit een mahonie centre block in en ze zeggen op hun site dat de back 15mm dik is, dat kan wel aardig kloppen (meten gaat niet zonder boren..)
Al met al redelijk veel hout nog, mijne weegt 2,9 kilo, maar desondanks bied de gitaar een zeer organische akoestische sound.

Ook Tokai, incluis hun chinese versies alsook een merk als Tanglewood zou ik verkiezen boven zowel de Epiphones als de Ibanez Artcore series.
Beiden zijn deze niet slecht, maar meestal bieden ze niet dat beetje extra, de jeu ontbreekt bij 90% van deze gitaren. (en bij mij daardoor het spelplezier). Daarbij gaat bij mij de Ibanez nog wel boven de Epiphone.
Dat heeft in het geval van zowel Ibanez en meer nog bij Epiphone zoals Blademan al zegt mede met gekozen houtsoorten te maken.
Het is zo'n enorme massaproduktie dat daar sowieso niet op geselecteerd wordt en de kwaliteit van het hout (toonmatig) in combinatie met de manier van lakken (dikke epoxylagen, dikke laklagen) veel te wensen overlaat naar mijn smaak.

Maniaaaak!!
17 april 2013, 11:07
Hoi Maniaaaak,

Van de London Burning CS4 en de Lust For Life CS4 kan ik je zeggen dat het zeer goede gitaren zijn - ik heb zelf Gibson (Explorer) en Fender (USA) gehad en ik heb hier meer plezier op, daarmee zeg ik niet dat ze beter zijn, maar wel dat je heel veel gitaar voor het geld krijgt.

Wat je wellicht zou kunnen doen is de filmpjes op hun site van bovengenoemde CS4 luisteren en kijken hoe de needles & pins zich daartoe verhoudt. Normaliter een rare manier van vergelijken, zij nemen echter zonder EQ en zonder compressie op en zodoende zit er een zekere rechtlijnigheid in de opnames - meestal geven ze ook aan over welke versterker en speakers ze spelen.

Ik kan je naast Custom77 gitaren nog een andere 335 achtige aanraden in de prijsklasse van zo rond de 450 dacht ik dat ze nu kosten, van het merk Spear het model NFZ, eveneens Koreaans, goed afgewerkt (Custom77 doet het wel net 1 stapje beter, maar ook Spear doet dit door de bank genomen niet verkeerd).

De Spear NF-Z heeft een 6mm massieve walnoten top - de enige 335 achtige (iets kleiner) met een massieve top op de markt voor zover ik weet. Net als bij een akoestische gitaar met massieve top wordt het geluid alleen maar beter en rijker naarmate de gitaar ouder wordt omdat je het bovenblad losspeelt (behalve als je de fretten hebt opgespeeld natuurlijk ;-)

Ik kan er alles mee spelen, Jazz kan ie authentiek vertolken, maar ook blues, rock, pop of een potje stonerrock is geen enkel probleem, een strat nadoen kan ie natuurlijk niet met zijn humbuckers, hij heeft mooie balans in de elementen, redelijk veel output met een tamelijk 'vintage maar niet te' gevoicede sound. Ik heb de mat gelakte NOP versie (natural open pore), de gelakte vind ik zelf niet mooi, maar da's een kwestie van smaak.

Er zit een mahonie centre block in en ze zeggen op hun site dat de back 15mm dik is, dat kan wel aardig kloppen (meten gaat niet zonder boren..)
Al met al redelijk veel hout nog, mijne weegt 2,9 kilo, maar desondanks bied de gitaar een zeer organische akoestische sound.

Ook Tokai, incluis hun chinese versies alsook een merk als Tanglewood zou ik verkiezen boven zowel de Epiphones als de Ibanez Artcore series.
Beiden zijn deze niet slecht, maar meestal bieden ze niet dat beetje extra, de jeu ontbreekt bij 90% van deze gitaren. (en bij mij daardoor het spelplezier). Daarbij gaat bij mij de Ibanez nog wel boven de Epiphone.
Dat heeft in het geval van zowel Ibanez en meer nog bij Epiphone zoals Blademan al zegt mede met gekozen houtsoorten te maken.
Het is zo'n enorme massaproduktie dat daar sowieso niet op geselecteerd wordt en de kwaliteit van het hout (toonmatig) in combinatie met de manier van lakken (dikke epoxylagen, dikke laklagen) veel te wensen overlaat naar mijn smaak.

Een hoop informatie om te verwerken, bedankt voor je reactie!